Gopro alternatief

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gopro alternatief

Post by F M »

Stoffel wrote: 30 May 2023 22:05 Wordt zoiets nog gebruikt?
Hier ligt al 5 jaar een GoPro Hero 3 black in de kast, ooit in een opvlieging gekocht, nooit iets mee gedaan :peepwall:
Je mag altijd mijn youtubekanaal eens bekijken (https://www.youtube.com/@fmommen/videos - sorry Muug voor de reclame), dan zal je zien dat er mensen zoals ik zijn die heel veel opnemen. Meer nog, ik kijk er zelfs regelmatig naar, want er is toch niks op TV :)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gopro alternatief

Post by Muug »

Mijn opmerking ivm de reclame, was niet gericht tegen uw joetjoeb kanaleken, maar tegen die stoeme reclamespotjes in 't begin. :grin: Waar gij natuurlijk niks aan kunt doen. ;)

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gopro alternatief

Post by petervdc »

F M wrote: 30 May 2023 23:32dan zijn de knoppen goed bereikbaar, en je kan je de camera richten. Hoe ga je dat doen met een vast gemonteerde dashcam ? :?
Met die Innov, die monteer je voor & achteraan. Die kun je richten toch ? Er is een gsm app ook, dus je ziet het beeld.
En een knopke aan je stuur om video te bewaren of een foto te nemen.
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gopro alternatief

Post by petervdc »

F M wrote: 30 May 2023 23:38 Microfoon, vergeet dat maar. Met het windgeruis van een motor heb je absoluut niets aan dat geluid.
Er is een microfoon die je in je helm kunt steken
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gopro alternatief

Post by F M »

petervdc wrote: 31 May 2023 09:16
F M wrote: 30 May 2023 23:32dan zijn de knoppen goed bereikbaar, en je kan je de camera richten. Hoe ga je dat doen met een vast gemonteerde dashcam ? :?
Met die Innov, die monteer je voor & achteraan. Die kun je richten toch ?
Hoe? Die is toch vast gemonteerd? Dat is dus recht vooruit en recht achteruit.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gopro alternatief

Post by petervdc »

F M wrote: 31 May 2023 14:44 Hoe? Die is toch vast gemonteerd? Dat is dus recht vooruit en recht achteruit.
Ja natuurlijk.
Ik bedoel, bij montage stel je die goed af via de gsm app ;-)
Dan weet je dat die mooi horizontaal staat
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gopro alternatief

Post by F M »

Ok, ik wacht dan op je foto's van de Grand Canyon :grin:
Let wel, als dit is wat jij wil, dan kies je er voor. Ik zie een aantal redenen waarom ik er niet voor zou kiezen, maar iedereen zijn ding, natuurlijk.
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Gopro alternatief

Post by Jopet »

F M wrote: 31 May 2023 17:32 Ok, ik wacht dan op je foto's van de Grand Canyon :grin:
Omdat je niet zou moeten wachten, eentje van mij ;-)

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Gopro alternatief

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 30 May 2023 23:38
TuttoTerreno wrote: 30 May 2023 19:43 Een voordeel : ge hebt meteen alle data tegelijk (2x camera, microfoon, GPS data )
Microfoon, vergeet dat maar. Met het windgeruis van een motor heb je absoluut niets aan dat geluid.
De reviews die ik las, die bewaarden de micro ergens (tanktas, achter het windscherm, enz), en enkel als ze iets wouden zeggen bij de beelden, pakken ze de micro en geven commentaar.


Ik zie me dat ook vanzeleve niet doen, maar wie ben ik hé.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gopro alternatief

Post by petervdc »

TuttoTerreno wrote: 31 May 2023 20:03 De reviews die ik las, die bewaarden de micro ergens (tanktas, achter het windscherm, enz), en enkel als ze iets wouden zeggen bij de beelden, pakken ze de micro en geven commentaar.
Voor mij is dat ook niet interessant eigenlijk, dat is voor vlogges of zo.
Ik zie gewoon het gemak ervan, continu filmen, knopje voor video bewaren, knopje voor foto nemen.
Als het écht de moeite is stop ik wel en neem mijn gsm.
Veel "views" vind ik wel mooi, maar de moeite doen om te stoppen & gsm etc wil ik dan niet doen.
En zo een gopro tegen mijn helm plakken, tis ook iets.

Soit, ik ben er nog niet uit ;-)
Keep going

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Gopro alternatief

Post by TuttoTerreno »

er is, ttz in de USA, ook een innovv H5 "action cam". die kan je kennelijk op vele manieren inzetten (met batterij 5uur filmen of continu met aangesloten kabel). En aldaar lijkt die echt competitief geprijsd (minder dan 300USD).

Met battery pack lijkt het wel ne kastaar die ge aan uwen helm moet plakken, als zou het minder wegen dan ne gopro.

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gopro alternatief

Post by F M »

2 reviews die de Innov K5 vergelijken met een (oudere) Gopro:

Samenvatting: als dashcam is de K5 natuurlijk de beste, voor allround gebruik de Gopro. Had ik ook zelf wel kunnen bedenken. Een aandachtspunt wel: het overbrengen van opgenomen beelden naar je PC is iets meer werk bij de Innov, want je moet blijkbaar een klepje losschroeven om aan de SD-kaart te geraken.

En ik had er blijkbaar wel al ooit van gehoord, want dit filmpje had ik al gezien. Maar was het volledig vergeten.

De bitrate van de innov is nog redelijk laag. Dat zie je aan de meer schokkerige, minder vloeiende beelden .

Het komt er natuurlijk altijd op neer wat je exact verwacht van je camera, hoe je hem gaat gebruiken. Daarom kan een Innov voor jou goed zijn. Voor mij is het een absolute no go.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Gopro alternatief

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 30 May 2023 13:51 Nog nooit van gehoord of gelezen...

Maar dat is al een hogere prijs dan 200 euro. Als je 340 euro wil geven aan een action cam, dan raad ik je deze aan: DJI Osmo action 3. Dat wordt mijn volgende. Vergelijkbaar met de Gopro 11 qua beeldkwaliteit. Een klein tikkeltje minder maar zeker 10 keer zo goed als jouw Gopro2. Verder gebruiksvriendelijker, met batterij die langer meegaat, en minder storingen dan de Gopro. En wees er zeker van, daar heb ik al tientallen reviews van bekeken.
Momenteel 299eur in Mediamarkt/Saturn Duitsland

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gopro alternatief

Post by F M »

Levering enkel in Duitsland...
En daarenboven wil ik het Adventure pakket hebben, en dat is zelfs duurder dan hier. :cry:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gopro alternatief

Post by Stefke »

petervdc wrote: 30 May 2023 22:24 Eerlijk, elke keer stoppen voor een schoon foto, handschoenen uit, gsm pakken, enz enz is zo omslachtig dat je het soms ontziet.
Een Gopro op je helm plakken, tis ook iets. En dan omhoog gaan zoeken naar het knopke om een foto te nemen, pfff.
Voor een deftige foto kan je haast niet anders dan stoppen en wat tijd nemen.
Mijn Gopro8 zit op mijn helm ter hoogte van de kin en ik bedien die vanaf het stuur met de afstandsbediening. Lukt aardig om te filmen en uit die filmpjes kan ik wel foto's halen die naar mijn goesting zijn.

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gopro alternatief

Post by F M »

Stefke wrote: 05 Jun 2023 11:23.
Mijn Gopro8 zit op mijn helm ter hoogte van de kin en ik bedien die vanaf het stuur met de afstandsbediening.
Hoe lang gaat de batterij van afstandsbediening mee? Dat was bij Wim erg kort, waardoor die eigenlijk niet bruikbaar was bij langere ritten.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gopro alternatief

Post by Stefke »

F M wrote: 05 Jun 2023 12:24 Hoe lang gaat de batterij van afstandsbediening mee? Dat was bij Wim erg kort, waardoor die eigenlijk niet bruikbaar was bij langere ritten.
Geen flauw idee. Ik schat een uur of 4. Maar ik neem nooit lang op. Meestal stukjes van 3 of 5 minuten. Echt interessant is dat toch nooit zo'n langere filmpjes. Uit die korte filmpjes kan ik dan soms wel eens een voor mij interessante foto halen. voor de Gopro zelf heb ik allemaal dezelfde batterijen maar daar zit ook verschil op. Er zit toch een zwakker exemplaar tussen dat niet zo lang meegaat. :dontknow:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gopro alternatief

Post by petervdc »

Stefke wrote: 05 Jun 2023 11:23 Mijn Gopro8 zit op mijn helm ter hoogte van de kin en ik bedien die vanaf het stuur met de afstandsbediening. Lukt aardig om te filmen en uit die filmpjes kan ik wel foto's halen die naar mijn goesting zijn.
ah ook interessant, merci
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gopro alternatief

Post by Stefke »

Het filmpje:


de foto's:

Image

Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gopro alternatief

Post by petervdc »

Stefke wrote: 06 Jun 2023 22:04 de foto's:
Schoon kwaliteit seg
Keep going

Post Reply