Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Daarmee dat ik in groep altijd de laatst wil zijn…ik hou altijd de afstand tussen 2 verlichtingspalen aan, bij hogere snelheid iets meer. Probleem is dat velen dat teveel vinden en dan er tussen kruipen. Ikzelf ben voorstander van de baksteenformatie als er voldoende afstand genomen wordt, hiermee kan je verder kijken en anticiperen…
20 jaar geleden reed ik veel in groep, en toen veel gezien en meegemaakt
20 jaar geleden reed ik veel in groep, en toen veel gezien en meegemaakt
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
QED. Als ge voldoende ruimte laat kruipen anderen er tussen.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ne stapel stenen is goed zolang 't rechtdoor gaat aan een normaal tempo. Ge kunt verder kijken en de sliert wordt niet te lang.
Laatst tijdens de IST heb ik, als voorlaatste voor Mario, die weleens een gat liet vallen, een paar keer gedacht "ik hoop dat die mens die hier de baan op wil niet denkt dat ik de laatste ben".
Wat niet doen? die formatie aanhouden in de bochten. Laat wat meer ruimte en rij de juiste lijnen.
Wat wel doen? Met verkeerslichten in 't zicht de formatie dichttrekken, dichter bij elkaar dus, zodat met een beetje chance iedereen door 't groen is. Daarbij rekening houdend met snelheid en remafstand en zo. We zijn geen peloton wielrenners. Of de HD-club, die doen alsof ze de koning escorteren, met 2 naast elkaar.
Mijn uitgangspunt voor deze redeneringen: ik ken de mensen voor mij en achter mij, en hun manier van rijden.
Laatst tijdens de IST heb ik, als voorlaatste voor Mario, die weleens een gat liet vallen, een paar keer gedacht "ik hoop dat die mens die hier de baan op wil niet denkt dat ik de laatste ben".
Wat niet doen? die formatie aanhouden in de bochten. Laat wat meer ruimte en rij de juiste lijnen.
Wat wel doen? Met verkeerslichten in 't zicht de formatie dichttrekken, dichter bij elkaar dus, zodat met een beetje chance iedereen door 't groen is. Daarbij rekening houdend met snelheid en remafstand en zo. We zijn geen peloton wielrenners. Of de HD-club, die doen alsof ze de koning escorteren, met 2 naast elkaar.
Mijn uitgangspunt voor deze redeneringen: ik ken de mensen voor mij en achter mij, en hun manier van rijden.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Tuurlijk. Ik heb het zo scherp geformuleerd om mijn punt duidelijk te maken. In de praktijk is alles genuanceerder.
- den Bullet
- Posts: 1485
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Zaterdag twee begrafenissen. Meisje (nu ja, moeder van twee) van 37 en ne maat van midden 50.
Ne mens kan kloppen krijgen
Ne mens kan kloppen krijgen
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
dus als er niet te dicht op elkaar gereden wordt of voldoende afstand is denk ik toch dat er genoeg zicht is? en genoeg tijd om te reageren?
waarom zou je dan baksteenformatie (links-rechts-links-rechts....) rijden????
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Van motorrijden een tenniselleboog krijgen...
I am confused. Oh no, maybe not!
- Schussboelie
- Posts: 512
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Baksteenformatie dient juist om met meerdere motoren minder plaats in te nemen en werkt daar ook perfect voor.
Op rechte(re) banen. Bij lage(re) snelheden.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
En door de groep compacter te houden is de frustratie bij andere weggebruikers een pak minder.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
nog uit het 2022 topic...
poging 1:
ik kies een ander station, dat mag want de termijn voor mijn herkeuring is reeds ruim vervallen. Ik kies weer voor een station van AIBV, 3 kwartier verderop. Helaas blijkt het daar alleen op afspraak te zijn, geen ontkomen aan, onverrichter zake terug naar huis.... Waarom het ene station uitsluitend op afspraak en het andere niet... ?:dontknow:
poging 2:
zelfde dag 25 minuten voor sluiting station vlakbij huis, ik stuif er redelijk vlot het terrein op maar een inspecteur springt voor mijn bus. Of ik een afspraak heb? Neen, want dat moet niet. Hij kan mij helaas niet toelaten, de keet is al gesloten, er moeten nog 6 auto's gekeurd worden... Ik stuif nogal woest den hof af, niet zonder die inspecteur de huid vol te schelden...Thuis valt mijne frank, ik weet ineens vanwaar ik die inspecteur ken...
poging 3:
's anderendaags om 10u. dezelfde inspecteur lacht mij toe, ik herken u van gisteren en vandaag kan ik u wel toelaten! Ik herken u ook zeg ik, je bent de broer van x. , een goeie vriendin van mij... De man schrikt zich een hoedje want hij kent mij niet. Maar kijk ik mag aanschuiven, het kan wel 2 tot 3u duren... Maar bon, ik heb er mij op ingesteld... Na 1u45 ben ik eindelijk aan de beurt, de snotneus die moet keuren snapt er niks van en het interieur is precies nog altijd een probleem, er is weer 4 man nodig om het te bekijken... Enfin, 't is allemaal in orde meneer, behalve de remmen achteraan, meer dan 30% verschil....
poging 4:
ik heb achteraan alles vervangen, nieuwe remcylinders, remschoenen en veertjes en alles ontlucht en klaar. 3% verschil op de remmen en alles in orde.
De keuring, tsss....
wat ontbrekend meubilair is afkeur maar dat de banden er zo uit zien is geen enkel probleem, er zit immers nog 5mm profiel op...
De keuring snappen doe ik niet, maar kijk, de verse banden zijn er ondertussen eindelijk ook onder geraakt.
nu een paar maanden later eens tijd en de moed kunnen bijeen rapen en om naar de keuring te gaan...Stefke wrote: ↑23 May 2023 16:15 de autokeuring...
dat is toch een bende randdebielen bijeen.
Mijn bus is ingeschreven als kampeerauto, gaat zo ook al 10 jaar probleemloos naar de keuring. Vandaag een mongool die mij laat weten dat het geen kampeerauto is omdat een vaste kookinstallatie, een bed en een zitplaats ontbreekt... Lichte verbazing bij mij want ik heb hem zo gekocht en is altijd zo gekeurd geweest zonder opmerking...
Dus afgekeurd...
poging 1:
ik kies een ander station, dat mag want de termijn voor mijn herkeuring is reeds ruim vervallen. Ik kies weer voor een station van AIBV, 3 kwartier verderop. Helaas blijkt het daar alleen op afspraak te zijn, geen ontkomen aan, onverrichter zake terug naar huis.... Waarom het ene station uitsluitend op afspraak en het andere niet... ?:dontknow:
poging 2:
zelfde dag 25 minuten voor sluiting station vlakbij huis, ik stuif er redelijk vlot het terrein op maar een inspecteur springt voor mijn bus. Of ik een afspraak heb? Neen, want dat moet niet. Hij kan mij helaas niet toelaten, de keet is al gesloten, er moeten nog 6 auto's gekeurd worden... Ik stuif nogal woest den hof af, niet zonder die inspecteur de huid vol te schelden...Thuis valt mijne frank, ik weet ineens vanwaar ik die inspecteur ken...
poging 3:
's anderendaags om 10u. dezelfde inspecteur lacht mij toe, ik herken u van gisteren en vandaag kan ik u wel toelaten! Ik herken u ook zeg ik, je bent de broer van x. , een goeie vriendin van mij... De man schrikt zich een hoedje want hij kent mij niet. Maar kijk ik mag aanschuiven, het kan wel 2 tot 3u duren... Maar bon, ik heb er mij op ingesteld... Na 1u45 ben ik eindelijk aan de beurt, de snotneus die moet keuren snapt er niks van en het interieur is precies nog altijd een probleem, er is weer 4 man nodig om het te bekijken... Enfin, 't is allemaal in orde meneer, behalve de remmen achteraan, meer dan 30% verschil....
poging 4:
ik heb achteraan alles vervangen, nieuwe remcylinders, remschoenen en veertjes en alles ontlucht en klaar. 3% verschil op de remmen en alles in orde.
De keuring, tsss....
wat ontbrekend meubilair is afkeur maar dat de banden er zo uit zien is geen enkel probleem, er zit immers nog 5mm profiel op...
De keuring snappen doe ik niet, maar kijk, de verse banden zijn er ondertussen eindelijk ook onder geraakt.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Tja…keuring, als ik sommige zie rijden/roken begrijp ik niet hoe die gekeurd geraken
Het verschil in remmen is iets wat je zelf moeilijk kan meten, 30% verschil is toch vrij veel
Tja, banden… hier worden ze elke 5 jaar vernieuwd of als ze barsten beginnen te vertonen…heb ooit rechts voor een klapband gehad.. en dat wil je echt niet voorhebben..
Het verschil in remmen is iets wat je zelf moeilijk kan meten, 30% verschil is toch vrij veel
Tja, banden… hier worden ze elke 5 jaar vernieuwd of als ze barsten beginnen te vertonen…heb ooit rechts voor een klapband gehad.. en dat wil je echt niet voorhebben..
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
- Schussboelie
- Posts: 512
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Had je dan echt anders verwacht?Stefke wrote: ↑10 Jun 2023 15:39poging 2:
zelfde dag 25 minuten voor sluiting station vlakbij huis, ik stuif er redelijk vlot het terrein op maar een inspecteur springt voor mijn bus. Of ik een afspraak heb? Neen, want dat moet niet. Hij kan mij helaas niet toelaten, de keet is al gesloten, er moeten nog 6 auto's gekeurd worden... Ik stuif nogal woest den hof af, niet zonder die inspecteur de huid vol te schelden...Thuis valt mijne frank, ik weet ineens vanwaar ik die inspecteur ken...
Als er 25' voor sluitingstijd nog een rij staat snap ik best dat ze je niet meer doorlaten.
Die mannen willen ook op tijd naar huis.
Als ze dat niet zouden staat er waarschijnlijk om 10' voor sluiting nog een rij van 2u.
Dat is het risico dat je neemt als je zonder afspraak gaat.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ik ga nooit nog zonder afspraak. Gedaan met twee uur tijdverlies. Time is money
- den Bullet
- Posts: 1485
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Tjah, maar toen ik de uitnodiging in de bus kreeg, wilde ik on line een afspraak maken maar de eerst mogelijke datum lag al enkele dagen na het vervallen van de vorige keuring.
Ik geloof dat alle garagisten uit de streek afspraken maken voor al hun klanten ...
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ja, inderdaad, nu je het zegt, ik had dat vorig jaar voor met onze Yeti. Ge moogt niet wachten op het groene herinneringskaartje, want dan ben je te laat voor een afspraak.den Bullet wrote: ↑12 Jun 2023 07:29Tjah, maar toen ik de uitnodiging in de bus kreeg, wilde ik on line een afspraak maken maar de eerst mogelijke datum lag al enkele dagen na het vervallen van de vorige keuring.
Ik geloof dat alle garagisten uit de streek afspraken maken voor al hun klanten ...
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Dat is inderdaad zo voor verschillende keuringstations. Voor Rotselaar (vlakbij) ben ik altijd te laat. Ik ga de laatste jaren naar Tienen, waar ik meestal wel nog een afspraak op tijd kan maken.
I am confused. Oh no, maybe not!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Bij mij hangt het een beetje van de beschikbare tijdslots af, maar ben ook al naar Tienen uitgeweken omdat daar sneller een afspraak gemaakt kon worden.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- den Bullet
- Posts: 1485
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Jup; nadat ik die afspraak in Zellik versierd had, heb ik direct een afspraak gemaakt in Halle voor de Trafic eind augustus.
In mijn agenda staat ook al om volgend jaar die afspraken te maken ...