Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Raketman »

Ik ga naar Dendermonde. Op afspraak, bij mijn ex-collega's. Qua afkeuren is dat dus geen probleem, maar natuurlijk wel als ze de elfendertig afkeurpunten van de oldtimer BMW in de rij naast die van mijne Porsche per ongeluk op mijnen auto ingevuld hebben. De nummerplaten scheelden 1 (!!) letter, dus da's ergens nog te begrijpen zelfs.

Maar toen begon het circus : de man met de BMW was (waarschijnlijk tot zijn eigen stomme verbazing) al van den hof met een blanco groene kaart, toen ik aan het loket een donderrode kaart in mijn pollen kreeg met 9 (negen ! :lol: ) afkeurpunten. Voor ne Porsche die in topconditie verkeert. Ik direct terug naar mijnen ex-collega in de hal, en die had binnen de drie tienden van een seconde door wat er gebeurd was. Toen moesten ze natuurlijk een groene kaart zien te produceren voor mijne Porsche, maar het systeem was op dergelijke correctie kennelijk niet voorzien. Ze hebben dan zo hard geforceerd om dat in die software goed te krijgen dat ze uiteindelijk heel hun kassasysteem moeten herstarten hebben omdat het vastgelopen was op mijn keuring ! Ondertussen kon natuurlijk niemand anders ook nog zijn papieren krijgen...

Eén uur en twintig minuten later, en een volledig volle wachtzaal en parking vol gefrustreerde mensen, had ik eindelijk mijn blanco groene kaart.

Hilarisch :Oscar: :Oscar: :Oscar:

Wat er geworden is van diene BMW (die eigenlijk zo rot als kaas was) met de onterrechte groene kaart : geen idee...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Iedereen slachtoffer van een slecht ontworpen IT- product... Een ziekte van deze tijd :whip:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by TuttoTerreno »

Hehe, software.

In Duitsland hebt ge gene centrale DIV, maar elke "Landkreis" heeft zijn eigen kantoor waar ge moogt gaan aanschuiven.

Alles ging vlot, ik kreeg mijn papieren, zelfs een vernieuwd formaat vd eigendomsdocumenten.

Kom thuis en zie dat de madam de verkeerde postcode had overgetypt en nog wat kemels hier en daar.

Ik meteen terug, maar toen bleek ook dat de software niet toeliet om de documenten te printen op dezelfde dag.

Dat heeft ook heel lang geduurd, vooral tot ze iemand vonden die bekwaam en bevoegd was om die software error codes te omzeilen....

********

Vandaag de dag (corona !) is heel dat circus een toonbeeld van een gesmeerd Duits systeem.. . : Ge krijgt zelf wekenlang geen afspraak maar als ge ne fixer (kuch kuch "Zulassungsdienst") wat munten toeschuift, hebt ge uw documenten binnen de 24h.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Dat zijn Afrikaanse toestanden afin!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Stoffel wrote: 10 Jun 2023 16:29
Het verschil in remmen is iets wat je zelf moeilijk kan meten, 30% verschil is toch vrij veel :peepwall:
30% verschil achteraan ga je in de meeste gevallen nooit opmerken, enkel in extreme gevallen zou het kunnen, ooit rempot achteraan kapot gereden op een werf, luchtdruk leiding afgebonden en rempot los gedraaid, dus nu 100% verschil tussen links en rechts en heel de weg niets opgemerkt... vooraan voel je wel omdat hij dat wat scheef zou durven trekken.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Bij »

Gisterenavond mijn vrouw betrokken in een ongeval.
Zij stond stil op de grote baan met pinker op om links af te draaien. Komt er een Duster vanaf het rondpunt die zelfde baan opgereden was blijkbaar met veel dingen bezig behalve met het verkeer :devil: Die madam is dus tegen 60-70 km op onze auto stilstaande auto geknald :furious3:
Resultaat ikke ne ganse avond kunne doorbrengen op de spoed met mijn vrouw en daarstraks bericht gekregen van de carosserie dat den auto perte total is :devil:
Auto was 8 jaar oud met 130000 km op de teller. Die moest eigenlijk nog minimum 4 jaar mee gaan.
We zullen nu maar afwachten hoeveel centen we ter beschikking krijgen om een ander auto gaan te zoeken :dontknow:
Het zit niet mee de laatste tijd.....
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

En hoe is het met uw vrouw?

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Bij »

Met haar alles ok niks gebroken en ook geen probleem aan de nek, wel veel blauwe plekken daar waar de gordel zat en gisteren zo stijf als een hout natuurlijk ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Bij wrote: 14 Jun 2023 22:32 We zullen nu maar afwachten hoeveel centen we ter beschikking krijgen om een ander auto gaan te zoeken :dontknow:
In elk geval nooit genoeg... Dat zal een aardig potje bekvechten worden met de verzekering... :twisted:
Belangrijkste is wel dat vrouwlief er redelijk goed vanaf gekomen is. :cry:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by petervdc »

Stefke wrote: 15 Jun 2023 12:37 In elk geval nooit genoeg... Dat zal een aardig potje bekvechten worden met de verzekering... :twisted:
Belangrijkste is wel dat vrouwlief er redelijk goed vanaf gekomen is. :cry:
Yep.
Snel beter & courage !
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Bij wrote: 14 Jun 2023 22:32 Auto was 8 jaar oud met 130000 km op de teller. Die moest eigenlijk nog minimum 4 jaar mee gaan.
We zullen nu maar afwachten hoeveel centen we ter beschikking krijgen om een ander auto gaan te zoeken :dontknow:
Ik vrees dat dat niet al te veel zal zijn...

Gelukkig dat je vrouw er relatief heelhuids is uitgekomen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Tussen het soigneren van mevrouw door, begin al advertenties te verzamelen van dezelfde wagen, zelfde motor, ongeveer even oud en evenveel km.
Als je zo'n lijst naast het (waarschijnlijk te lage) aanbod kan leggen, wordt dat misschien sneller aangepast.

Het heeft in alle geval gewerkt met mijn Bandit 1200 indertijd.
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by TRooPER »

Bij wrote: 14 Jun 2023 22:32
We zullen nu maar afwachten hoeveel centen we ter beschikking krijgen om een ander auto gaan te zoeken :dontknow:

probeer dan alles uit de verzekering te halen:
-werkdagen waar je onbekwaam bent te werken bijhouden
-transportkosten naar dokter
-administratiekosten
-huur van ander voertuig in afwachting van nieuw voertuig

zelfs als ze zeggen dat de auto perte total zou zijn, en uw garagist zegt dat het nog mogelijk is deze te maken, kan je nog proberen deze te laten herstellen.
(als motor etc nog ok is, en puur carroserie werk....)

succes ! en beterschap aan het thuisfront
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Bij »

Blackbert wrote: 15 Jun 2023 17:18 Tussen het soigneren van mevrouw door, begin al advertenties te verzamelen van dezelfde wagen, zelfde motor, ongeveer even oud en evenveel km.
Als je zo'n lijst naast het (waarschijnlijk te lage) aanbod kan leggen, wordt dat misschien sneller aangepast.

Het heeft in alle geval gewerkt met mijn Bandit 1200 indertijd.
die tip hebben we ook gekregen van de carossier :thumbsup:
Heb al wel wat dingen in mijn favorieten staan op 2de hands en autoscout
Zal dat morgen eens beginnen bundelen
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Bij »

TRooPER wrote: 15 Jun 2023 18:25
zelfs als ze zeggen dat de auto perte total zou zijn, en uw garagist zegt dat het nog mogelijk is deze te maken, kan je nog proberen deze te laten herstellen.
(als motor etc nog ok is, en puur carroserie werk....)

succes ! en beterschap aan het thuisfront
Volgens carossier is het echt kantje boordje op eertse zicht is chassis niet geraakt maar de wisselstukken alleen al zou ongeveer op 9000€ uit komen voor wat nu zichtbaar is dus er kan nog veel bijkomen als ze zouden beginnen demonteren....dan nog de nodige uren en spuitwerk....
Hij gaat het met de expert bekijken maar heeft weinig hoop. :(
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Bij wrote: 15 Jun 2023 22:01
Blackbert wrote: 15 Jun 2023 17:18 Tussen het soigneren van mevrouw door, begin al advertenties te verzamelen van dezelfde wagen, zelfde motor, ongeveer even oud en evenveel km.
Als je zo'n lijst naast het (waarschijnlijk te lage) aanbod kan leggen, wordt dat misschien sneller aangepast.

Het heeft in alle geval gewerkt met mijn Bandit 1200 indertijd.
die tip hebben we ook gekregen van de carossier :thumbsup:
Heb al wel wat dingen in mijn favorieten staan op 2de hands en autoscout
Zal dat morgen eens beginnen bundelen
Ga ineens aan de slag met Print Screen. Vooral op 2dehands zijn sommige advertenties ineens "verlopen" en dus weg.
grease up your baby for a ball on the hill

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

en lap het is weer van dadde, we zijn volgens "de echte" motorrijders geen motorrijder meer...
Sinds een week rij ik terug met mijn oude Kymco 500cc scooter in afwachting van de Honda die pas in september geleverd zal worden en wat is het meest opvallende, tot nu toe nog geen enkele motorrijder tegengekomen die mij een blik gunt of zijn hand opsteekt.... Zelf ene aan de rode lichten met een 125/250 motor keek naar mijn scooter, ik knikte, in plaats van terug te knikken keek hij stoïcijns voor zich uit en was ik geen blik meer waardig :pillepalle:
T zijn toch rare mensen die "echte motorrijders" :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Jamaar, zo een scooter is toch ook geen echte motor ! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Ik ben zelf een minder actieve groeter. Ik groet terug als ik gegroet word. En ja, ook als het een scooter is. Neen als ik een 50 cc brommertje herken.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Ik probeer veeeeel te groeten, da's cool :D
zelfs 50cc schakelbrommers krijgen van mij een enthousiase zwaai!
Maar ook scooterrijders, maar géén 50cc scooters, dat vind ik erover.
maar soms is het verschil tussen de 50CC scooters en andere lastig te herkennen.
Ok, zo'n maxi scooter is een ander verhaal, en ik probeer te waaien.
Zelfs naar can-ams & trikes...

hel, ik rijd meer met 1 hand of 1 been in de lucht als iets anders

Enkel lastig als ik in groep aan't rijden.
ik blijf maar zwaaien naar de motards in mijne groep :p

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 16 Jun 2023 09:46 Ik probeer veeeeel te groeten, da's cool :D
zelfs 50cc schakelbrommers krijgen van mij een enthousiase zwaai!
Maar ook scooterrijders, maar géén 50cc scooters, dat vind ik erover.
maar soms is het verschil tussen de 50CC scooters en andere lastig te herkennen.
Ok, zo'n maxi scooter is een ander verhaal, en ik probeer te waaien.
Zelfs naar can-ams & trikes...

hel, ik rijd meer met 1 hand of 1 been in de lucht als iets anders

Enkel lastig als ik in groep aan't rijden.
ik blijf maar zwaaien naar de motards in mijne groep :p
Die op een schakelbrommer gaan dikwijls over naar een motorfiets, die op de boosterkes naar een Poloke-of-zoiets 8-)

Locked