Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Jawel!

vandaag 750km puur genot gehad met de XR!
en op de terugweg zelfs ne cruise control die terug wou activeren.
Wat een beest van ne moto :)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Koeno wrote: 02 Jul 2023 22:00 Jawel!

vandaag 750km puur genot gehad met de XR!
en op de terugweg zelfs ne cruise control die terug wou activeren.
Wat een beest van ne moto :)
Blij om dat te horen!
Spijtig dat ik er niet bij kon zijn om je te zien genieten. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Oei, dan zijn je banden bijna op ? ;)

(een maat van mij heeft zo ene gehad, en die deed ongeveer 4 à 5000 km met een band op die moto...)

Maar wat een beest van een moto inderdaad. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Diejen achterste mag van mij rap op zijn.
Om één of andere reden vertrouw ik die niet zo hard.

Voor mijzelf is het weer wat "beter" leren rijden.
Al mijn vorige moto's (uitgezonderd de KTM) waren altijd vrij vergevingsgezind.

De XR "straft" te vroeg op het gas gaan echt wel af met stapjes opzij willen zetten (volgens mij in combinatie met die achterband).
Da's een "sport" band en ik wil toch liever een sport-tour band.

Ach, nu 1 dag later: geen spierpijn, geen pijnlijke knieën, geen overdreven vermoeidheid... Goed nieuws show momenteel dus :D

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Koeno wrote: 03 Jul 2023 09:41 Diejen achterste mag van mij rap op zijn.
Om één of andere reden vertrouw ik die niet zo hard.

Voor mijzelf is het weer wat "beter" leren rijden.
Al mijn vorige moto's (uitgezonderd de KTM) waren altijd vrij vergevingsgezind.

De XR "straft" te vroeg op het gas gaan echt wel af met stapjes opzij willen zetten (volgens mij in combinatie met die achterband).
Da's een "sport" band en ik wil toch liever een sport-tour band.

Ach, nu 1 dag later: geen spierpijn, geen pijnlijke knieën, geen overdreven vermoeidheid... Goed nieuws show momenteel dus :D
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Nu, sportband vs. sporttourband.... een sporttourband zou toch zachter moeten zijn, door minder profiel meer vierkante centimeters rubber aan de grond...dus zou méér grip moeten hebben dan een sporttourband.
Anderszijds kan het misschien zijn dat een sporttourband sneller warmer is. En dus sneller meer grip zal geven dan een trager opwarmende sportband.
Zou, misschien, eventueel... :whistling:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Momenteel durf ik niet vergelijken.

Op de CB1000R heb ik eens de power5 gehad, alsook een power 2CT.
die 2CT had ik na 3 a 4000km al ver op gereden, maar die CB1000R had natuurlijk pak minder vermogen.
Maar ik kon géén van beide betrappen op foutjes... altijd grip...

de achterband nu (dunlop sportsmart ofzoiets) heb ik regelmatig dat achterkant bij uitgaan van bocht precies zich wat verzet.
Is dat nu de band, de 160pk, of ik die te bruut gas geef (niet gewend aan dat vermogen :p )of combinatie van factoren.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Koeno wrote: 02 Jul 2023 22:00 en op de terugweg zelfs ne cruise control die terug wou activeren.
als die niet wil activeren is er mogelijk een sensor met teveel speling waardoor die gedeactiveerd blijft.
CC moet uitvallen wanneer je de koppeling in trekt, gas lost of rem gebruikt.
in mijn geval zit er teveel vrije slag op het koppelingshendel waardoor sensor in de-activatie blijft staan, dus cc werkt niet. Wanneer ik hendel helemaal naar voren duw (of de speling ervan juist zou afstellen) werkt cc terug wel. :roll:
mogelijk is dat bij de XR ook zo een akkefietje.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Koeno wrote: 03 Jul 2023 10:22 de achterband nu (dunlop sportsmart ofzoiets) heb ik regelmatig dat achterkant bij uitgaan van bocht precies zich wat verzet.
Is dat nu de band, de 160pk, of ik die te bruut gas geef (niet gewend aan dat vermogen :p )of combinatie van factoren.
ik denk eerder dat je misschien moet zoeken in te lage bandenspanning? soepelere karkas achterband dus meer vervorming? afstelling achterveer waardoor overstuurkarakter? :dontknow:

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tamara »

Koeno wrote: 03 Jul 2023 10:22 de achterband nu (dunlop sportsmart ofzoiets) heb ik regelmatig dat achterkant bij uitgaan van bocht precies zich wat verzet.
Is dat nu de band, de 160pk, of ik die te bruut gas geef (niet gewend aan dat vermogen :p )of combinatie van factoren.
Is dat de sportsmart TT die er nu op ligt? Want dat is nen band die ik op de CBR600RR liggen had. Ik vond dat persoonlijk een leuke band om mee te rijden, maar ik herinner me wel dat die bandenspanning VEEL lager moest liggen dan bv de M7RR. Dus als het die band is, moet je inderdaad es kijken wat de voorgeschreven bandenspanning is voor die band.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Ik was bezig met een verhuis en heb geen tijd gehad te reageren.

We kunnen het gewoon bij de feiten houden en de mening gescheiden houden.

Het forum dat die rappe ritten organiseert heet
2fast4u.

Mijn mening: What's in a name?
Verder post ik daar niet vaak, ik heb op een andere,wellicht saaiere manier geleerd me op de openbare weg te begeven.

Feit: tijdens een weekend is een dode gevallen.

Ik heb daar geen mening over, shit happens en brute pech kan iedereen overkomen, ook niet moto gerelateerd. Hout vasthouden.


Feit: in het land waar ik woon, zijn er enorme discussies, wetsvoorstellen zelfs,om het motorrijden op de openbare weg te beperken. Vooral in de Eifel, Pfälzer Wald & Schwarzwald. Von Streckensperrungen bis Sonntagfahrverboten und und und. En ik maar petities ondertekenen en Initiative unterstützen om dat tegen te houden. De fucking Kesselberg Sperre is al erg genoeg.

Feit: een facebook vriend post hoe geweldig het wel is om echt snel te kunnen rijden in dat land. Wat een fantastisch event, halleluja.

Mijn mening: WTF? Hoeveel doden moeten er eigenlijk nog vallen op zulke events?
Feit: de facebook vriend vindt het een zielige reactie. Er antwoorden dan ook lui die ik niet ken, in maar die kennelijk (mijn mening) een soort van eigenbelang/commerce te verdedigen hebben. De teneur, er gebeurt echt nooit iets op onze ritten/weekends. OK, behalve een dode, maar dat heeft daar echt niks mee te maken. (Sic)

Mijn mening: facebook vriendschap beëindigd en akte genomen dat er op de weekends en dergelijke nooit iets gebeurt. Zoals er bij Russische roulette ook vaak gewoon niks gebeurt. Nassim Taleb heeft er tenslotte een bestseller over geschreven.


Feit: even later 7 (?!) geaccidenteerden op 1 weekend!! Als ik fout geteld heb, sorry.
Feit: in de gelinkte melding werd vermeld dat het tempo vergelijkbaar was met "hun" vlotte groep, als ik het me goed herinner.

Mijn mening: tiens, er gebeurt toch nooit wat bij dergelijke (vlotte) weekends (hallo Russische roulette?)?



Feit: Natuurlijk krijg je dan een massa ad hominems en ook wat cognitieve dissonantie van de betrokkene (belanghebbende) te verwerken.
En mijn venijnige toon is niet correct en ik heb geen recht van spreken, you name it.


Mijn mening: et alors? Blijkbaar zijn de inhoudelijke argumenten op. En ja, de waarheid (zie de feiten)....kwetst.

:whip:




Oh ja: eeuwige dank aan Tom Twin (die ik helemaal niet ken) om naar de feiten te kijken ipv naar de "reacties".

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Proficiat. Je bent echt een sukkel.

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

TuttoTerreno wrote: 03 Jul 2023 23:09Feit: even later 7 (?!) geaccidenteerden op 1 weekend!! Als ik fout geteld heb, sorry.
Feit: in de gelinkte melding werd vermeld dat het tempo vergelijkbaar was met "hun" vlotte groep, als ik het me goed herinner.

Mijn mening: tiens, er gebeurt toch nooit wat bij dergelijke (vlotte) weekends (hallo Russische roulette?)?
Daar zit je denkfout.
Die 7 geaccidenteerden (5 betrokken motoren) zijn van twee incidenten op twee aparte evenementen die beiden niks met 2fast4u te maken hebben.
En dan stopt het.
Alle andere connotaties waarmee jij het één aan het ander probeert te linken zijn van geen tel, dat is alles.
2fast4u organiseert zijn ritten trouwens op een heel andere manier dan vele andere evenementen.
Er worden gerende in groepjes van rond de 8 personen achter een vooraf aangewezen voorrijder en deze groepjes komen elkaar zelden tot niet tegen op de weg.
Het risico op calamiteiten is mijn inziens daardoor zelfs kleiner, zij het natuurlijk niet onbestaand.
Om één of andere reden laat je je precies wel heel erg misleiden door de naam van dat forum, een naam overigens die 20 jaar geleden gekozen werd.

Dat er te snel, te luid en te vaak gereden wordt op bepaalde wegen in binnen- en buitenland is een feit.
Dat geldt voor de leuke bochtengebieden, maar evengoed als voor leuke offroadstukken veraf en nabij.
En inderdaad, met alle ongewenste gevolgen vandien.
Maar heb het dáár dan over, tegen zij die dat doen, in plaats van hier linken te leggen die er niet zijn.
Dat je dat bericht hier post ter lering, of als start van een discussie, tot daaraan toe.
Die "What goes around, comes around" echter, die is totaal ongepast.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Weet vooral: Jouw "feiten" zijn eigenlijk gewoon jouw mening.
En je weet wat ze van een mening zeggen he... Like assholes... everyone has one.

jij bekijkt vanuit jouw perspectief en oordeelt onmiddellijk.
Je haalt allerlei ongelukken aan, gooit ze op een hoop en maakt onmiddellijk 2fast verantwoordelijk.

zo kan je elke motorhobby onderuithalen en iedereen met de vinger wijzen.
Er gebeuren overal in elke tak van de hobby wel ongelukken.

Maar jij focust op: 2fast veroorzaakt ongelukken.
edoch ben ik al meer vrienden verloren buiten 2fast aan ongelukken als mét 2fast.

ik begrijp best je frustratie ivm afsluiten van wegen in jouw buurt
Maar volgens jouw feiten is enkel 2fast daar verantwoordelijk voor.
Een groep die daar 1 weekend en 2 rijdagen per jaar onder de vlag van 2fast rijd is verantwoordelijk voor ALLE overlast.

(ps mijn excuses voor mijn vorige post: net wakker, op toilet, niet gegeten en dan zo'n bullshit lezen, dan moet alles er eventjes losdoor ;-)
Langs de andere kant vind jij het ook wel normaal om iedereen die jouw mening niet deelt onmiddellijk te beledigen
of zelfs 'facebookvriendschappen' stop te zetten)

By The Way.

Jij neemt soms wel eens deel aan rally's die ook op openbare baan passeren.
Waarom mag jij dat dan weer wel?


Kijk Gerry, voor mij stopt het hier.
Ik deel jouw MENING niet; en feiten zet je al zeker niet neer;
Succes met al jouw allroad reizen die je georganiseerd aflegt (weet dat dat ook véél overlast & ongelukken meebrengt).
ik zal mijn uiterste best doen om jouw verhalen en berichten nooit meer te lezen.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TRooPER »

is dat hier het bleittopic geworden ?




:peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Ik vraag mij nu af of deze discussie op dezelfde toon zou gevoerd worden als we aan een echte toog zouden hangen...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Het is wel duidelijk dat er een voorgeschiedenis is waar wij, of beter ik, geen kennis van hebben.

Ik heb me niet gemoeid omdat ik totaal niets afweet van 2fast4u. En ik weet er niets van omdat simpelweg die naam mij afschrikt. Elke vereniging probeert toch een naam te vinden die de lading dekt. En deze naam roept verschrikkelijke connotaties op. Wie heeft die ooit bedacht?

Daarom was ik in eerste instantue zelfs geneigd Tutti te volgen.

Maar alles is natuurlijk veel genuanceerder...
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Over de naam, héél simpel... 20jaar geleden gekozen...
En toen dekte die de lading iets beter...

Ondertussen dekt 2fast4u eigenlijk niet het volledige concept meer.
Maar een "begrip" dat al 20 jaar meegaat verander je niet zomaar.

Ik herinner mij mijn eerste kennismaking 14jaar geleden, en toen was dat iets meer knal-drang gericht.
Ondertussen is dat toch stevig veranderd vind ik.

Ritten kan je in 4 groepen rijden: Toeristisch, Vlot, Sportief, Zeer sportief.
Om je een idee te geven, toen ik mijn eerste keer meereed op een motorpraat rit (FM, jij was toen ook mee op je KTM1190 en ik op de rode VFR).
Wel dat tempo sluit eigenlijk dicht aan bij Sportief.

Gemiddeld genomen zit de "massa" in vlot/sportief (wat soms wel dicht bij elkaar ligt).

Er rijden bij Toeristisch & Vlot gewoon 125CC'tjes mee.
Bij sportief rijdt een CB650R ook mee, en die zou zelfs bij zeer sportief geen mal figuur slaan.

Kortom: ja de naam doet iets anders blijken als wat de groep eigenlijk is.
Een plek waar iedereen welkom is en gelijk is om mee te rijden...
De enige die blijkbaar op al de rest neer kijkt is in dit geval TT... (Die nog nooit een rit heeft meegemaakt dus geheel niet weet waarover hij praat)
Buiten het "kiezen" van enkele zeer spijtige voorvallen snap ik dus niet waar hij zich op baseert.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 04 Jul 2023 12:56 Ik vraag mij nu af of deze discussie op dezelfde toon zou gevoerd worden als we aan een echte toog zouden hangen...
Nop, helemaal niet.
Als iemand mij aan den toog zou beledigen en belachelijk maken op deze manier zou ik geheel anders reageren.
Veel arroganter zonder enige vorm van proberen tot gesprek te komen ;)

Voor mij moest het helemaal zo ver niet komen.
Maar kijk, ik zet mij al een tijdje in voor 2fast, ik zie/voel/weet hoeveel energie er in kruipt vanuit het bestuur.
Zo'n beledigingen komen dan ook zwaar aan.

We kunnen dan wel zeggen: wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Dus misschien ben ik niet neutraal in dit gesprek, maar dat is wat makkelijk genomen.
Zo kan je elke organisatie beledigen en al wie deel uit maakt van de organisatie moet zich gewoon maar laten onderuithalen.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

F M wrote: 04 Jul 2023 13:07 ik weet er niets van omdat simpelweg die naam mij afschrikt. Elke vereniging probeert toch een naam te vinden die de lading dekt. En deze naam roept verschrikkelijke connotaties op. Wie heeft die ooit bedacht?
Die naam was gekozen in een tijd toen de term "woke" nog moest worden uitgevonden. ;)

Tuurlijk, bij het M&T-forum werd nooit sportief gereden. Neen, de (hele) rapsten reden daar hoogstens strak toeristisch. :shock:

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tamara »

F M wrote: 04 Jul 2023 13:07Elke vereniging probeert toch een naam te vinden die de lading dekt. En deze naam roept verschrikkelijke connotaties op. Wie heeft die ooit bedacht?
Zoals ik het altijd vertel: ne gast die op dat moment 18 jaar was en de ambitie had om de snelste te willen zijn :lol:

Het is, op z'n minst gezegd, een ongelukkig gekozen naam die we inderdaad al 20 jaar meedragen en waarover om de paar jaar met het bestuur gediscussieerd wordt of we hem moeten veranderen of niet. Er zijn vaak evenveel goeie redenen om hem te veranderen als er goeie redenen zijn om hem te behouden. Jij bent alleszins niet de eerste en ook niet de laatste die door de naam afgeschrikt wordt. Het is iets wat we vaak horen vertellen door mensen die het uiteindelijk toch aandurven om eens aan een rit deel te nemen. En wat merken ze dan: het is helemaal geen bende onbezonnen zotten op ne motor.

Integendeel, we proberen het altijd zo te organiseren dat mensen in een groepje rijden met anderen die een soortgelijk tempo rijden. Als iemand nieuw zich aanbiedt en zegt: "zet mij maar in de snelste groep", dan doen we daar altijd eens nen babbel mee om in te schatten of dat wel een goed idee is. Meestal steken we die dan in een tragere groep en mag die bij een stop aansluiten bij een snellere groep als blijkt dat hij/zij over de nodige rijervaring beschikt of als we zien dat de huidige groep deze rijder ophoudt.

Als we zien dat er iemand in een wat sneller groepje tegen zijn limiet aanrijdt, dan spreken we die persoon aan en trachten we de groepen te herschikken. Soms zijn dat moeilijke gesprekken maar de veiligheid van de groep is belangrijker.

Locked