Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Tamara wrote: 04 Jul 2023 18:12 Zoals ik het altijd vertel: ne gast die op dat moment 18 jaar was en de ambitie had om de snelste te willen zijn :lol:
Ik heb maar 1 ervaring met 2fast. Of dat terzake doet hier in gans die discussie, is twijfelachtig maar soit.
En dat is geen oordeel over dat forum of hun organisatie vroeger of nu ;-) Noch over het recente ongeluk.

Toen ik pas begon te rijden een jaar of 15 terug heb ik es rond Ieper een toertje meegedaan.
Behoorlijk zotte dingen gezien. 1 van de latere ritten dat jaar is een bekende van dat forum (die toen ook mee reed) verongelukt, ergens op een binnenweg tegen een traktor geknald of zo. Verbaasde me niks toen. Als je zonder marge rijdt heb je het vlaggen vroeg of laat, elk zijn keuze daarin.

Kpeis dat ik nu op mijn grote trakteur (ktm 1190) met nog meer marge rij dan vroeger. Mijn moto is te duur om mee te spelen & mijn lijf ook.
Elk doet wat ie wil & heeft zijn eigen leven & waarheid. Zolang je anderen niet meesleurt ist mij allemaal gelijk.
Keep going

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Ik denk dat de tijden nu wel verandert zijn en men veel geleerd heeft.
Het forum zelf bezocht ik niet veel meer en heb een tijd terug ( voor deze heisa) mijn account verwijdert toen ik via via een melding kreeg dat mijn username & pas gelekt waren…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

petervdc wrote: 04 Jul 2023 21:20 Elk doet wat ie wil & heeft zijn eigen leven & waarheid. Zolang je anderen niet meesleurt ist mij allemaal gelijk.
Peter, jong, ge wordt azo precies oud en wijs. 8-) :thumbsup:

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tamara »

petervdc wrote: 04 Jul 2023 21:20
Tamara wrote: 04 Jul 2023 18:12 Zoals ik het altijd vertel: ne gast die op dat moment 18 jaar was en de ambitie had om de snelste te willen zijn :lol:
Ik heb maar 1 ervaring met 2fast. Of dat terzake doet hier in gans die discussie, is twijfelachtig maar soit.
En dat is geen oordeel over dat forum of hun organisatie vroeger of nu ;-) Noch over het recente ongeluk.

Toen ik pas begon te rijden een jaar of 15 terug heb ik es rond Ieper een toertje meegedaan.
Behoorlijk zotte dingen gezien. 1 van de latere ritten dat jaar is een bekende van dat forum (die toen ook mee reed) verongelukt, ergens op een binnenweg tegen een traktor geknald of zo.
Ik heb die verhalen ook gehoord, maar dat was van voor mijnen tijd. De meesten die toen meereden op de ritten, ken ik zelf niet, en degenen die ik wel ken, zijn ondertussen ouder en wijzer geworden. Tijden veranderen, zoals Stoffel zei. De aanpak die ik hierboven beschreef, is degene die we nu sinds een jaar of 10-12 hanteren.
Stoffel wrote: 04 Jul 2023 22:19 Het forum zelf bezocht ik niet veel meer en heb een tijd terug ( voor deze heisa) mijn account verwijdert toen ik via via een melding kreeg dat mijn username & pas gelekt waren…
We hebben toen een mail uitgestuurd naar iedereen die een 2fast4u account had, ik geloof dat dat in 2017-2018 ergens was. We hebben sindsdien gekozen voor een cloud-hosting waarbij de updates maandelijks door vBulletin zelf verzorgd worden aangezien de technische kennis en tijd daarvoor bij ons ontbrak. Dus zoiets zou niet meer mogen gebeuren nu. Het is sowieso een goed idee om zoveel mogelijk een uniek paswoord te gebruiken voor elke site waar je een account hebt. Zelf heb ik zelfs voor elke site een uniek email adres en paswoord sinds een jaar of 10.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Muug wrote: 04 Jul 2023 22:52 Peter, jong, ge wordt azo precies oud en wijs. 8-) :thumbsup:
Ja, sebiet 55.
Tleven gaat rap jongen...
Keep going

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

sssssssssssssst we gaan hier niet beginnen met onze leeftijd te vermelden eh :shock: Da's te gevaarlijk. :lipsrsealed2: :laugh3:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Muug wrote: 05 Jul 2023 13:43 sssssssssssssst we gaan hier niet beginnen met onze leeftijd te vermelden eh :shock: Da's te gevaarlijk. :lipsrsealed2: :laugh3:
Oeie :lipsrsealed2: :lipsrsealed2:
Keep going

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Ik gok dat ik met véél kans de jongste van den hoop ben...
Op de gemiddelde 2fast rit ben ik dat ook eigenlijk...
Bende ouwe zakken :peepwall: :peepwall: :peepwall:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Koeno wrote: 05 Jul 2023 14:00 Bende ouwe zakken :peepwall: :peepwall: :peepwall:
Ewel, omaatjes van 95 waren ooit ook frisse jonge bloempjes.
Elk zijn tijd...
En eerlijk, toen ik 16 was, was iemand van 30 bejaard. En kon ik me niet voorstellen dat ik ooit een bril zou nodig hebben...
Echt niet. Of dat mijn schone strakke frisse lijf euh ... enz enz
Keep going

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

't was een moptje he.

Vorige week ben ik naar een optreden gegaan van Flogging Molly met mijn wederhelft.
Ze vroeg plots, had jij die ooit al live gezien...
Hersenen beginnen te kraken, zweet komt op het voorhoofd, mijn knieën beginnen te knikken als ik moest vertellen: Jawel, 20jaar geleden ongeveer heb ik ze op Werchter ook gezien.
Toen vond ik Dave King (lead zanger) al precies nen ouwe zak en verdekke, die treden nog altijd ze heftig op...

Dave King is nu ongeveer 62,
20 jaar geleden was die dus 42,
ik ben dit jaar 37.

Op mijn 16 vond ik ne kerel van 42 dus al nen ouwe zak.
Nu ik zelf iets dichter bij de 40 zit, vind ik 40 best nog jong... :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Wacht maar, tot ge 42 zijt ... :twisted:
Ik maak tegen mezelf tijdens mijn dagelijkse bezigheden ook wel eens de opmerking dat het 30 jaar geleden precies allemaal wat vanzelfer ging.

Maar kom, nekeer Iggy Pop als voorbeeld nemen en we kunnen weer voort, alleen ietskes langzamer.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Het voordeel van ouder worden is dat er nu veel meer jonge mensen op de wereld zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Tamara wrote: 05 Jul 2023 09:42
petervdc wrote: 04 Jul 2023 21:20 Ik heb maar 1 ervaring met 2fast. Of dat terzake doet hier in gans die discussie, is twijfelachtig maar soit.
En dat is geen oordeel over dat forum of hun organisatie vroeger of nu ;-) Noch over het


We hebben toen een mail uitgestuurd naar iedereen die een 2fast4u account had, ik geloof dat dat in 2017-2018 ergens was. We hebben sindsdien gekozen voor een cloud-hosting waarbij de updates maandelijks door vBulletin zelf verzorgd worden aangezien de technische kennis en tijd daarvoor bij ons ontbrak. Dus zoiets zou niet meer mogen gebeuren nu. Het is sowieso een goed idee om zoveel mogelijk een uniek paswoord te gebruiken voor elke site waar je een account hebt. Zelf heb ik zelfs voor elke site een uniek email adres en paswoord sinds een jaar of 10.
Ik heb je een pm verstuurd ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

F M wrote: 05 Jul 2023 17:40 Het voordeel van ouder worden is dat er nu veel meer jonge mensen op de wereld zijn.
Exact!
En er zitten hele mooie tussen. :smitten:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Blackbert wrote: 05 Jul 2023 16:35 Wacht maar, tot ge 42 zijt ... :twisted:
Ik maak tegen mezelf tijdens mijn dagelijkse bezigheden ook wel eens de opmerking dat het 30 jaar geleden precies allemaal wat vanzelfer ging.

Maar kom, nekeer Iggy Pop als voorbeeld nemen en we kunnen weer voort, alleen ietskes langzamer.
Ik kan u al doorgeven dat het de volgende jaren niet beter gaat worden :lol:
In mijn hoofd ben ik nog een frisse twintiger :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

En in uw voeten? :laughing:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Allee, nog nooit een KTM in huis gehad…en nu heeft de zoon beslist om een KTM mountainbike te kopen… dat gaat toch misstaan tussen die Honda’s :wall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Stoffel wrote: 30 Jul 2023 10:53 Allee, nog nooit een KTM in huis gehad…en nu heeft de zoon beslist om een KTM mountainbike te kopen… dat gaat toch misstaan tussen die Honda’s :wall:
en waar ga je in België een Honda mountainbike vinden? :dontknow:

Of had hij een Specialized en Giant Tout Terrain Cube moeten kopen waarmee hij een Trek kan doen als een Gazelle door de Canyon met Rockrider Scott? Of liever met een Sparta Klever als een Urban Arrow of Bullit naar Olympia te rijden om dan in Oxford Victoria te kraaien en in de L'avernir zijn Mouchtasche Qwic te laten groeien zoals Gaastra in de Winther en hem vrij te voelen als een Birdy zoals Riese en Müller de Salsa dansen met Eddy Merckx..... :shock:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Euh, watte? :dontknow:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

🥳
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Locked