Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by TuttoTerreno »

de KOVE 450 Rally komt ook in Europa op de markt. In Zwitserland kan je hem al bestellen voor onder de 10k Franken.

eind dit jaar zou ook de EU versie met euro5 beschikbaar zijn.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

TuttoTerreno wrote: 07 Apr 2023 15:36 de KOVE 450 Rally komt ook in Europa op de markt. In Zwitserland kan je hem al bestellen voor onder de 10k Franken.

eind dit jaar zou ook de EU versie met euro5 beschikbaar zijn.
Ik had die dingen tot nu genegeerd (yup, wegens made in China).
Nu toch maar eens de site opengeplooid, die uitblinkt in sumier zijn.
Maar wel met een link naar een testrit.

Klinkt allemaal zeer mooi. Voor eigenlijk een te mooie prijs, zelfs voor de factory versie. Benieuwd hoeveel dat hier moet gaan kosten binnenkort.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Ik lees al dat de versie die de finish van de Dakar gehaald heeft, echt niet hetzelfde zou zijn als wat seriematig verkocht zal worden....

En Endurofun is de importeur.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by duibhce Kaelann »

:lipsrsealed2:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 07 Apr 2023 20:30 Ik lees al dat de versie die de finish van de Dakar gehaald heeft, echt niet hetzelfde zou zijn als wat seriematig verkocht zal worden....

En Endurofun is de importeur.
Beste, als ge echt verwacht dat een Dakar machine nieuw 9000euro kost, denk ik dat het leven voor jouw nog meer teleurstellingen in petto heeft.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Beste,
ik verwacht niks.
Allez, wat voor een rare opmerking is dat nu weer. :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Ik lees ook wel eens iets. zoals KTM, dat hier in Oostenrijk alleen nog factory racebikes en de uberdikke 'allroad' moto's produceert. De rest is made in India en straks ook China. Waarschijnlijk omdat de Indiërs net geen 50% van KTM bezitten, en hetzelfde met de holding waar KTM in zit.
Als materialen en kwaliteit hetzelfde blijven, geen probleem. Alleen zal een arbeider daar een pak goedkoper zijn dan een arbeider hier. Toch is een 790 of 890 standaard nog goed aan de prijs.
Kove niet, maar we weten eigenlijk niks over de kwaliteit en duurzaamheid. Ok, ze hebben met 3 motoren de Dakar uitgereden. Als ge elke dag de meet haalt en de camion met spareparts is groot genoeg, dan lukt dat nog wel met iets minder goed materiaal.
Maar ik denk ook dat we de Chinezen onderschatten. Ze zijn slim genoeg en doen net wat de Japanners deden, na de oorlog: reverse engeneering van wat wij maken, onderweg de boel upgraden en daar op verder bouwen.
Enkele jaren terug een paar interessante babbels gehad met een ingenieur, getrouwd met een Chinese dame. Zaten elk jaar heel de zomer bij zijn schoonfamilie. Volgens hem is Chinees spul vaak beter dan Europees of Amerikaans. Maar die A-klasse wordt niet uitgevoerd. Kan intussen misschien veranderen. Tel daarbij de veel lagere (loon)kosten en dan kan het misschien wel, dat een Kove rallyfiets de helft kost van een KTM en even goed is.
Eigenlijk zou iemand als Lyndon Poskitt zo'n fiets in handen moeten krijgen, testrijden en uiteenschroeven. Zo'n jongens zijn bekwaam om gefundeerde oordelen te vellen denk ik. Want tot nu is het eigenlijk een gok van 10000€. En Endurofun als importeur. Nee dank u.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 08 Apr 2023 10:43 Beste,
ik verwacht niks.
Allez, wat voor een rare opmerking is dat nu weer. :dontknow:
Muug wrote: 08 Apr 2023 10:43 "Ik lees al dat de versie die de finish van de Dakar gehaald heeft, echt niet hetzelfde zou zijn als wat seriematig verkocht zal worden...."
dat klinkt nochtans als een verwachting die niet ingelost werd, nl. dat het aangeboden produkt helaas niet hetzelfde is als het materiaal van fabriekspiloten voor wedstrijden.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 08 Apr 2023 11:40 Maar ik denk ook dat we de Chinezen onderschatten.
De Chinezen moeten zeker niet inderschat worden. Ze zijn best in staat om even goede kwaliteit te leveren als eender wie. Het s niet voor niets dat ook de grote "kwaliteitsmerken" gewoon in China laten produceren. Waar de Chinezen vooral goed in zijn: zaken fabriceren naar de gevraagde specs. En dat doen ze tegen de laagst mogelijke kost om die specs te halen. Ze gaan dus ook niet meer doen dan dat. Als je als A-merk hoge en strikte kwaliteitseisen stelt, dan wordt dat ook geleverd. Uiteraard tegen een hogere prijs dan een vergelijkbaar product met minder stricte vereisten.
Wat tijdens de kwaliteitscontrole niet voldoet aan de strikte eisen is niet noodzakelijk slecht en wordt dan aan de B-merken verkocht, of door de chinese fabrikanten zelf, of op ali-express.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

Blijft een prachtig iets:
https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... 0-smr-2014

en nu ik toch gewend ben om aan nen ktm te sleutelen....... :peepwall: :peepwall:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Marsman »

degustibus et coloribus.....

:roll: :roll: :lipsrsealed2:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Schone prijs dankzij een O-ring van een paar centen.
En als je dan toch bezig bent:
Image
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Raketman »

Ik vrees dat dat niet de startmotor is die lekt, maar de cylindervoetpakking van den achterste cylinder. Been there, done that :lipsrsealed2:
In dat geval mag er gerust nog 1500 euro af van de prijs. Wat ongeveer de kosten zijn als ge dat zou laten herstellen.

't Is misschien niet moeders mooiste (dat was den Adventure ook niet eigenlijk) maar die rijden zo grellig goed dat het bijna bij wet zou moeten verboden worden :geek:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Moh.
Dat moet toch redelijk zeldzaam zijn.
Moto Guzzi NTX 650.

https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... zi-ntx-650

Meer over de illustere Modder Guzzis:
https://www.odd-bike.com/2014/04/moto-g ... s.html?m=1

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stoffel »

Hola, een 650 met cardan….
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​


Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Jopet »

Amai niet mis van prijs, als je tijd en plaats hebt is het wachten tot dat je een zot vind die dat wilt geven :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT


Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Jopet »

Muug wrote: 12 Aug 2023 23:24 Het kan nog duurder.
Waarom geen R80 van '96 of '86.....

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bm ... et=unknown

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bm ... ce_otp=t10

Blijkbaar is Mabbe zijn verzameling aan het verkopen :dontknow:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Ja, ge hebt gelijk. Bizar duur toch.

Post Reply