Maar allez jong, ge zou azo veel leute kunnen hebben met het koeieneren van al die koekblikken!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Oowla, hoort dat niet in de categorie van 'je moet zelf je vering kunnen instellen, al die vooruitgang betekent dat je het echte rijden aan het verleren bent ?'
Al dat filevolk zit nu aan de zee Muug.
Mja, het zat er op toen ik de moto kocht. En het is ergens toch zielig dat er miljoenen dollars aan ontwikkeling aan besteed zijn terwijl analoge schokbrekers nog steeds beter zijn.
Pasta gebruiken om een dichting te plaatsen? Is die dichting alleen niet voldoende?Muug wrote: ↑17 Aug 2023 08:09
... Dé fout die ik achteraf gemaakt heb, is dat ik die dichtingspasta niet een tijd heb laten drogen aan de lucht. Nee, van zodra de dichting op zijn plaats zat heb ik dat deksel gemonteerd. Dus de pasta kon niet uitdrogen. En de benzine heeft de niet-geharde overschot weggespoeld en gelijk cholesterol afgezet in de sproeiers. Met vernauwing en dichtslibben van de sproeiers. 't is er echt mee te vergelijken.
Je vergeet dit stuk zin: "waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt" ". In het deksel van de vlotterkamer zit nl. een héél ondiepe maar vrij ruime groef. Daarin moet die rubberen veelhoek die de dichting is. Die rubberen veelhoek wilt niet van zichzelf in die ondiepe te ruime groef blijven zitten. Dus de pasta was enkel op die dichting op haar plaats te houden. Eergisteren heeft iemand op het lc8-forum mij een procedure gegeven die ik een volgende keer zeker zal toepassen: Gebruik wat pasta om je vingertoppen mee in te wrijven zodat ze wat "vettig" zijn. Wrijf dan de dichting in zodat die ook vettig is. Leg de dichting in de groef en zet ze vast met wat plakband of zo. Laat de boel aan de lucht uitharden. Monteer dan pas het deksel.den Bullet wrote: ↑17 Aug 2023 08:39Pasta gebruiken om een dichting te plaatsen? Is die dichting alleen niet voldoende?Muug wrote: ↑17 Aug 2023 08:09
... Dé fout die ik achteraf gemaakt heb, is dat ik die dichtingspasta niet een tijd heb laten drogen aan de lucht. Nee, van zodra de dichting op zijn plaats zat heb ik dat deksel gemonteerd. Dus de pasta kon niet uitdrogen. En de benzine heeft de niet-geharde overschot weggespoeld en gelijk cholesterol afgezet in de sproeiers. Met vernauwing en dichtslibben van de sproeiers. 't is er echt mee te vergelijken.
![]()
![]()
Zo had ik het ook wel verstaanMuug wrote: ↑17 Aug 2023 08:51 Je vergeet dit stuk zin: "waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt" ". In het deksel van de vlotterkamer zit nl. een héél ondiepe maar vrij ruime groef. Daarin moet die rubberen veelhoek die de dichting is. Die rubberen veelhoek wilt niet van zichzelf in die ondiepe te ruime groef blijven zitten. Dus de pasta was enkel op die dichting op haar plaats te houden. Eergisteren heeft iemand op het lc8-forum mij een procedure gegeven die ik een volgende keer zeker zal toepassen: Gebruik wat pasta om je vingertoppen mee in te wrijven zodat ze wat "vettig" zijn. Wrijf dan de dichting in zodat die ook vettig is. Leg de dichting in de groef en zet ze vast met wat plakband of zo. Laat de boel aan de lucht uitharden. Monteer dan pas het deksel.
Tekeningetje en wat foto's : https://qualityservicemanual.com/sites/ ... 20Duke.pdf
Jup er gaat niets boven "the smell of 2stroke in the morning... "
Amai nog nie!! Jaloers!!
Past op eh, daar is ergens een point de vu waar ge op een kasseibaantje-met-haarspelden naartoe kan.
den Bullet wrote: ↑17 Aug 2023 09:13Zo had ik het ook wel verstaanMuug wrote: ↑17 Aug 2023 08:51 Je vergeet dit stuk zin: "waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt" ". In het deksel van de vlotterkamer zit nl. een héél ondiepe maar vrij ruime groef. Daarin moet die rubberen veelhoek die de dichting is. Die rubberen veelhoek wilt niet van zichzelf in die ondiepe te ruime groef blijven zitten. Dus de pasta was enkel op die dichting op haar plaats te houden. Eergisteren heeft iemand op het lc8-forum mij een procedure gegeven die ik een volgende keer zeker zal toepassen: Gebruik wat pasta om je vingertoppen mee in te wrijven zodat ze wat "vettig" zijn. Wrijf dan de dichting in zodat die ook vettig is. Leg de dichting in de groef en zet ze vast met wat plakband of zo. Laat de boel aan de lucht uitharden. Monteer dan pas het deksel.
Tekeningetje en wat foto's : https://qualityservicemanual.com/sites/ ... 20Duke.pdf![]()
Zelf gebruik in zo 'n gevallen wat vet om die dingen in het gareel te houden; pasta houd ik ver weg van benzine![]()