Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Stefke wrote: 02 Sep 2023 10:34 jeuhhh, vers kijkvoer in huis! wat afwisseling tussen de schilderijtjes en foto's... 8-)

Image
De eerste keer dat ik zo eentje zie, de zithouding is wel aerodynamisch :mrgreen:
Ik heb de foto aan de wederhelft laten zien… maar nope, hier mag gene moto in de living komen :twisted:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Uwe moto gaat veel te veel licht wegnemen. Ik versta dat ze dat niet wil. :angel:
grease up your baby for a ball on the hill

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Bwa, had al gezegd dat dit met de huidige warmte de zon een beetje zou buiten houden waardoor het niet zo,zou opwarmen… hielp ook niet :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

Stoffel wrote: 05 Sep 2023 17:53 Bwa, had al gezegd dat dit met de huidige warmte de zon een beetje zou buiten houden waardoor het niet zo,zou opwarmen… hielp ook niet :peepwall:
Dat zou mijn argument ook zijn!
Originele en esthetisch verantwoorde zonwering!!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Plus de kleine kindjes kunnen erop paardje rijden. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Allez, morgen komt eindelijk de expert van de tegenpartij mijn RS bekijken zodat ze hun eigen oordeel kunnen vellen. 't is verdorie van in mei geleden dat een GS mijn moto als een kegel omver kegelde. :whip:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Ik dacht dat dit al lang geregeld was :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Oh... :|
De BMW dealer verzuipt in het werk, oa door megaveel terugroepacties. Er zijn er zoveel dat ze daarmee 1 mechanieker fulltime een vol jaar aan het werk kunnen houden. Wachttijden van 3 maand voor een gewoon onderhoud.... dus ja, na 2 maand had ik nog steeds geen bestek. Via mijn verzekering wat druk uitgeoefend. Dan waren we al eind juni. En dan wij drie weken in verlof, en dan de verzekeringen in verlof, en dan de dealer in verlof. Lol :laugh3:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Toch straf eigenlijk.
Vanmorgen waren de expert en ik daar tegelijk.
1) denk je dat mijn verzekering alle documenten en foto's die ik hen bezorgd heb, al had doorgegeven? Neen dus. Die gast was niet op de hoogte van de omstandigheden van het ongeval :shock:
2) Denk je dat die gast hem ingelezen had in het dossier? Neen dus, absoluut niet. Wist niet hoe de schade was ontstaan, in welke omstandigheden etc etc . :shock:
Kortom, een geluk dat ik en hij daar tegelijk om 9u stonden, zodat ik hem de situatie toch wat kon schetsen.
Sjonge jonge.
Afin, hij kwam wel relax en sympathiek over.
Bij dezen: iedereen weze gewaarschuwd als ze ooit een expert nodig hebben.

Afin, ik ben benieuwd naar het vervolg.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 07 Sep 2023 10:02 Toch straf eigenlijk.
Vanmorgen waren de expert en ik daar tegelijk.
1) denk je dat mijn verzekering alle documenten en foto's die ik hen bezorgd heb, al had doorgegeven? Neen dus. Die gast was niet op de hoogte van de omstandigheden van het ongeval :shock:
2) Denk je dat die gast hem ingelezen had in het dossier? Neen dus, absoluut niet. Wist niet hoe de schade was ontstaan, in welke omstandigheden etc etc . :shock:
Kortom, een geluk dat ik en hij daar tegelijk om 9u stonden, zodat ik hem de situatie toch wat kon schetsen.
Sjonge jonge.
Afin, hij kwam wel relax en sympathiek over.
Bij dezen: iedereen weze gewaarschuwd als ze ooit een expert nodig hebben.

Afin, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Wijl'n ook ;)
Ahjommojah ... dat dat allemaal zo vlot loopt is dankzij de digitale maatschappij :ugeek: : er moeten vandaag immers geen papperassen, foto's, verklaringen, officiële vaststellingen e.d. meer op papier meer worden vastgelegd en (in copie) doorgestuurd naar betreffende instanties zodat die "van iets weten", maar alles is direct "online" centraal beschikbaar voor alle betrokken partijen zodat iedereen direct van alles op de hoogte is hé :mrgreen: :wall: :pillepalle:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

yeah, right, dan moet alles wel geupload worden eh :-) Dus als ze dat niet doen, of niet weten hoe ze dat moeten doen :wall:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Normaal gaat die de moto aan alle kanten inspecteren, en elk onderdeel dat schade heeft (een krasje in het metaal van een voorvorkbuitenpoot is ook schade) noteren. Dan met de dealer kijken wat dat moet kosten aan onderdelen en uren. Of die nu weet wie waar wat deed tijdens het ongeval speelt zo gene rol. Hij moet de schade bepalen, dus kan 'm er van uitgaan dat het hoogstwaarschijnlijk niet uw fout zal geweest zijn.

Het vervolg: er komt een aanbod van de verzekering voor tussenkomst in de reparatie. Als jij besluit dat er niks moet gerepareerd worden (alleen cosmetische schade bvb, niks geblutst, gescheurd, ...) dan moeten ze evengoed dat totale bedrag uitkeren, waar ze (vroeger toch) weleens onderuit probeerden te geraken.
Tenzij dat bedrag hoger ligt dan de huidige waarde van de moto: economisch totaalverlies en voorstel navenant.

't Zou ook nog wel eens kunnen dat ge er mee naar de keuring moogt, tenzij niemand daar iets over doorgeeft aan iemand anders die daar over beslist. Of kan de verzekeraar dat eisen omdat anders uw dekking ingetrokken wordt? In het zwartste scenario heb je straks een ongeval in fout en krijg je te horen dat je uw plan mag trekken, want er is geen keuringsbewijs na het vorige ongeval. Informeert u, en daarna ons. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Bert, hij wist niet eens welke kant de moto geraakt was. Dat lijkt mij toch het minste dat hij moet weten. :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Ik zeg niet dat het niet klopt dat hij geen voorkennis had. Alles kan tegenwoordig.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

De expert moet trouwens ook bepalen welke schade er ten gevolge van het ongeval is en welke al bestaande schade was. Enkel de schade van het ongeval is verzekerd. Daarvoor zou die toch op z'n minst in grote lijnen moeten weten wat er gebeurd is.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 08 Sep 2023 08:46 De expert moet trouwens ook bepalen welke schade er ten gevolge van het ongeval is en welke al bestaande schade was. Enkel de schade van het ongeval is verzekerd. Daarvoor zou die toch op z'n minst in grote lijnen moeten weten wat er gebeurd is.
Hij wist er geen fluit van. Ik heb daar ter plekke een beeld geschetst van de situatie op het moment van het ongeval. Oh, whatever, mijn verzekeringsmaatschappij beschikt over alle info, inclusief een Google satellietfoto waarop ik de situatie geschetst heb op het moment van het ongeval. 't is een waterdicht dossier. Maakt mij niet uit of ik het geld morgen heb of binnen vier maand. Moest de BMW niet berijdbaar zijn, dan zou ik wel anders piepen natuurlijk.

Ah ja, er zijn zo wel nog wat opmerkingen. Hij komt daar toe met zijn ipadje, begint daar foto's van de moto te pakken, zonder rekening te houden met licht en schaduw (de zon scheen keihard en er waren dus veel harde schaduwen), niks inzoomen, gewoon vanaf een meterke. Het bestek van de winkel zat in zijn digitaal dossier, maar tja, de resolutie was te laag en dus het document was te troebel om te lezen. De website van het expertisebedrijf vertoont een qr-code en dan kan je chatten, maar er is eigenlijk geen kat die dat bekijkt dus ge zit vijf minuten te wachten voor niks. Ge kunt u aanloggen en documenten uploaden, maar 't lukt niet en er is niks van foutmelding... echt, het is intriest om te zien hoe zielig het gesteld staat met de digitalisering. Afin, ik ging nog dinges schrijven maar die zal ik misschien eens bewaren voor de bleittopic. :grin:

Jopet
Posts: 825
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Gisteren eindelijk van Vlaanderen mijn premie gekregen voor de thuisbatterij, heeft dus maar 11 maanden geduurd.... :dontknow:

Maar soit, het geld is welgekomen net nu we vandaag alles aan het klaar zetten om morgen te vertrekken richting Dolomieten voor een weekse bergenleute met de moto :ricky: :rayof: :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Eindelijk nog eens een rit gedaan. En heelhuids thuisgekomen, maar dat was 2 keer maar op het nippertje.
Een dikke Range Rover kwam de snelweg opgereden, recht naar het 2e rijvak, waar ik reed om hem plaats te geven om in te voegen. Gelukkig had ik het in het oog en kon ik uitwijken.
En net buiten La Roche besloot een autobestuurder te draaien op de weg, net na een bocht en net voor mijn wielen. Ik kon net genoeg remmen om hem te vermijden...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ge rijdt te weinig 8-)

Mensen die te weinig rijden hebben typisch méér regen dan een veelrijder, en ook meer bijna-accidenten. Heel raar. Maar één oplossing: meer rijden. :whip: ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 11 Sep 2023 17:03 Ge rijdt te weinig 8-)

Mensen die te weinig rijden hebben typisch méér regen dan een veelrijder, en ook meer bijna-accidenten. Heel raar. Maar één oplossing: meer rijden. :whip: ;)
Hij had dus beter met den brommer naar Grossglockner gereden ;) :mrgreen: :peepwall:
Hoe was het tenandere, Frans : heb je nog een setje sneeuwkettingen kunnen scoren en eindelijk kunnen staan juichen op een zonovergoten Grossglockner :?: ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked