Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
uwe 950 kan daar tegen. als ge hem/haar niet te lang laat stilstaan ...
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ze waren het vaneigenst al vergeten maar gelukkig moest ik het maar eens ter herinnering brengen en 't was opgelost...
Nil volentibus arduum
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
ha maar er bestaat van die speciale naft voor oldtimers. Ecomaxx Classic. Loodvrij zonder ethanol en 99 octaan. Hier in de buurt zit een verkooppunt. 94 euro voor 20 liter.Raketman wrote: ↑09 Oct 2023 18:06 -2- Ergernis 2 : De tweede klant al die een half jaar na aflevering van een restoproject garantie komt claimen omdat zijne moto niet meer deftig rijdt. En meteen ook de tweede klant die volop euro95 getankt heeft met als gevolg dat inlaatrubbers en dichtingen van de carbu's gewoon oplossen. En meteen ook de tweede klant die geen garantie krijgt omdat er in beide gevallen op de factuur vermeld stond dat ik niet aansprakelijk ben voor schade aan rubbers bij het tanken van '95...
Ik heb weet van een vlaamse collectioneur die dat gebruikt voor zijn ganse wagenpark. Een kleine 100 auto's in nieuwstaat en altijd startklaar. Misschien krijgt die wel wat korting...
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Hier gaat er altijd 98 in, of superplus van vroeger. Voor 95 past den deze… moet ik niet van hebben.
Wel raar dat iemand een resto laat uitvoeren of koopt en dan gaat besparen door 95 te gaan tanken
Wel raar dat iemand een resto laat uitvoeren of koopt en dan gaat besparen door 95 te gaan tanken
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ik meestal ook 98, tenzij ik weet dat ik de tank ga leegrijden binnenkort, dan is het 95.
Op mijne 1190 van 2013.
Damn is die zo oud al...
Op mijne 1190 van 2013.
Damn is die zo oud al...
Keep going
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ook schrik dat de rubbers van de carburators gaan verduren, Peter?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Noop.
"ze zeggen" dat 95 een hoger verbruik geeft.
En dat de plastiek van de benzinetank daar niet goed tegen kan.
En meer afzetting whereever whatever
En nog een paar dinges
Keep going
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
"ze" hebben wetenschappelijke manieren om dat te bepalen. resultaat: 2.5 tot 5% meerverbruik, omdat die ethanol minder energie bevat dan benzine.
andere "ze" bepalen dat E5 meer dan 10% duurder is dan E10, momenteel. Levert weinig winst op denk ik.
als uw motorfabrikant toelaat E10 t gebruiken, denk ik niet dat de rubbers, kunststoffen en metalen die ermee in contact komen schade gaan oplopen.
wat je niet mag doen: hem maanden aan een stuk laten stilstaan. ethanol trek water(damp) aan, dat onderin de tank gaat zitten. verder, als de brandstof tijd krijgt om helemaal te verdampen, in de carb bvb, blijft er een zeer hardnekkig laagje residu over. kleine gaatjes zijn dan geen gaatjes en het systeem werkt niet meer.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Das ook weer zoiets, heb het hier misschien al gezegd, mijne Kymco 500cc scooter (van 2011) heeft hier 5 jaar stilgestaan (van 08/2018 tot 05/2023) met 95 e10 in de tank, groot onderhoud gedaan, tank leeg gezogen, nieuwe 95 e10 erin, nieuwe batterij, een seconde of 5-6 op de startknop gedrukt en weg was hij, ondertussen zijn we maanden verder en purt het machientje als voorheen, geen lekken, geen verstoppingen, helemaal niets.... Dus veronderstel ik dat de meeste auto's moto's er toch wel gaan tegen kunnen om eens een paar maand stil te staan met 95 e10..... tenzij we het hebben over oldtimers dan wil ik het nog aannemen maar zeker niet over een moderne auto/moto of ene van 10 of 15 jaar oud....Blackbert wrote: ↑12 Oct 2023 11:12 wat je niet mag doen: hem maanden aan een stuk laten stilstaan. ethanol trek water(damp) aan, dat onderin de tank gaat zitten. verder, als de brandstof tijd krijgt om helemaal te verdampen, in de carb bvb, blijft er een zeer hardnekkig laagje residu over. kleine gaatjes zijn dan geen gaatjes en het systeem werkt niet meer.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
- Schussboelie
- Posts: 486
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Carb vs inj zal al veel schelen denk ik.Jopet wrote: ↑12 Oct 2023 15:54Das ook weer zoiets, heb het hier misschien al gezegd, mijne Kymco 500cc scooter (van 2011) heeft hier 5 jaar stilgestaan (van 08/2018 tot 05/2023) met 95 e10 in de tank, groot onderhoud gedaan, tank leeg gezogen, nieuwe 95 e10 erin, nieuwe batterij, een seconde of 5-6 op de startknop gedrukt en weg was hij, ondertussen zijn we maanden verder en purt het machientje als voorheen, geen lekken, geen verstoppingen, helemaal niets.... Dus veronderstel ik dat de meeste auto's moto's er toch wel gaan tegen kunnen om eens een paar maand stil te staan met 95 e10..... tenzij we het hebben over oldtimers dan wil ik het nog aannemen maar zeker niet over een moderne auto/moto of ene van 10 of 15 jaar oud....Blackbert wrote: ↑12 Oct 2023 11:12 wat je niet mag doen: hem maanden aan een stuk laten stilstaan. ethanol trek water(damp) aan, dat onderin de tank gaat zitten. verder, als de brandstof tijd krijgt om helemaal te verdampen, in de carb bvb, blijft er een zeer hardnekkig laagje residu over. kleine gaatjes zijn dan geen gaatjes en het systeem werkt niet meer.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Don't know.
hier hadden ze allebei veels te lang stil gestaan.
KTM met carbs: oringetjes hard, gebroken en dus lek.
alle openingetjes in de carbs wel nog mooi vrij.
moet wel nog de vlotternaalden vervangen, maar hij haperde en bokte. 3 tankbeurten later is 't al beter, dus ik denk eerder aan water dan residuvellekes.
Husky met injectie: pomp deed niks meer. zou wel eens kunnen verlijmd zitten.
hier hadden ze allebei veels te lang stil gestaan.
KTM met carbs: oringetjes hard, gebroken en dus lek.
alle openingetjes in de carbs wel nog mooi vrij.
moet wel nog de vlotternaalden vervangen, maar hij haperde en bokte. 3 tankbeurten later is 't al beter, dus ik denk eerder aan water dan residuvellekes.
Husky met injectie: pomp deed niks meer. zou wel eens kunnen verlijmd zitten.
grease up your baby for a ball on the hill
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Och, VanVan (° 2010) staat al enkele jaren stil, geen onderhoud, geen nieuwe benzine, geen nieuw pilleke en die start met een kwart van een toer ...Jopet wrote: ↑12 Oct 2023 15:54 ...
Dus veronderstel ik dat de meeste auto's moto's er toch wel gaan tegen kunnen om eens een paar maand stil te staan met 95 e10..... tenzij we het hebben over oldtimers dan wil ik het nog aannemen maar zeker niet over een moderne auto/moto of ene van 10 of 15 jaar oud....
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
De Awful Big Marine Named Camouflage had volledig verduurde rubbers aan de luchtinlaat niettegenstaande die wel E10 mocht hebben. Volgens motorman die het onderhoud deed, een regelmatig terugkerend fenomeen ten gevolge van de slechte naft...Blackbert wrote: ↑12 Oct 2023 11:12
"ze" hebben wetenschappelijke manieren om dat te bepalen. resultaat: 2.5 tot 5% meerverbruik, omdat die ethanol minder energie bevat dan benzine.
andere "ze" bepalen dat E5 meer dan 10% duurder is dan E10, momenteel. Levert weinig winst op denk ik.
als uw motorfabrikant toelaat E10 t gebruiken, denk ik niet dat de rubbers, kunststoffen en metalen die ermee in contact komen schade gaan oplopen.
wat je niet mag doen: hem maanden aan een stuk laten stilstaan. ethanol trek water(damp) aan, dat onderin de tank gaat zitten. verder, als de brandstof tijd krijgt om helemaal te verdampen, in de carb bvb, blijft er een zeer hardnekkig laagje residu over. kleine gaatjes zijn dan geen gaatjes en het systeem werkt niet meer.
Me gusta la moto, me gustas tú.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Tom Twin wrote: ↑13 Oct 2023 17:17De Awful Big Marine Named Camouflage had volledig verduurde rubbers aan de luchtinlaat niettegenstaande die wel E10 mocht hebben. Volgens Motorman die het onderhoud deed, een regelmatig terugkerend fenomeen ten gevolge van de slechte naft...Blackbert wrote: ↑12 Oct 2023 11:12
"ze" hebben wetenschappelijke manieren om dat te bepalen. resultaat: 2.5 tot 5% meerverbruik, omdat die ethanol minder energie bevat dan benzine.
andere "ze" bepalen dat E5 meer dan 10% duurder is dan E10, momenteel. Levert weinig winst op denk ik.[/size]
als uw motorfabrikant toelaat E10 t gebruiken, denk ik niet dat de rubbers, kunststoffen en metalen die ermee in contact komen schade gaan oplopen.
wat je niet mag doen: hem maanden aan een stuk laten stilstaan. ethanol trek water(damp) aan, dat onderin de tank gaat zitten. verder, als de brandstof tijd krijgt om helemaal te verdampen, in de carb bvb, blijft er een zeer hardnekkig laagje residu over. kleine gaatjes zijn dan geen gaatjes en het systeem werkt niet meer.
Me gusta la moto, me gustas tú.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
ge hebt dat 2 keer voorgehad?
bon, geloof niks of niemand, draag gewoon de gevolgen van wat er in uw boot gedraaid wordt.
da's een vaststelling, geen commentaar op Tom of iemand anders.
op sommige punten zal 't meevallen, op andere dik tegenvallen. niet over nadenken, niet teveel info verzamelen, gewoon betalen en hopen dat het meevalt.
bon, geloof niks of niemand, draag gewoon de gevolgen van wat er in uw boot gedraaid wordt.
da's een vaststelling, geen commentaar op Tom of iemand anders.
op sommige punten zal 't meevallen, op andere dik tegenvallen. niet over nadenken, niet teveel info verzamelen, gewoon betalen en hopen dat het meevalt.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
12 paracetamols,
4 tramadols,
3 pandomed,
een infuus met combinatie van bovenstaande...
Kortom al sinds woensdagnacht gekluisterd aan bed & zetel met een maag/darm probleem waar hopelijk woensdag wat meer inzicht bied...
verdekke, ik heb echt het gevoel dat ik oud aan't worden ben...
enige voordeel? Vermageren gaat zo wel héél snel...
Blijkbaar weeg ik momenteel al minder als 15 jaar geleden...
4 tramadols,
3 pandomed,
een infuus met combinatie van bovenstaande...
Kortom al sinds woensdagnacht gekluisterd aan bed & zetel met een maag/darm probleem waar hopelijk woensdag wat meer inzicht bied...
verdekke, ik heb echt het gevoel dat ik oud aan't worden ben...
enige voordeel? Vermageren gaat zo wel héél snel...
Blijkbaar weeg ik momenteel al minder als 15 jaar geleden...