Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by TuttoTerreno »

Als ge een voertuig in het buitenland koopt, nieuw, dan betaalt ge dat normaal gezien zonder BTW (en krijgt ge eventueel een export plaque)

De btw betaalt ge dan in uw eigen land.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Jopet »

Muug wrote: 22 Nov 2023 12:15
F M wrote: 22 Nov 2023 11:21 In plaats van alles en nog wat te kopen, zou je niet beter wat meer investeren in op reis gaan of gewoon rijden met wat je hebt ? :dontknow:
Op reis gaan... wij werken nog full-time eh, FM. En we zijn geen ambtenaar of bankbediende met 35+ dagen congé.
Tuttuttut, daar ga ik niet mee akkoord, ik ben ook geen ambtenaar of bankbediende en heb ondanks 34 jaar anciënniteit bij hetzelfde bedrijf welgeteld 20 dagen, Jup 20 dagen en geen dag meer!!! Dit ondanks wij gemiddeld 50 a 60 uren per week werken. En doe ik motorreizen jazeker wel, heb ik dan geen kinderen, tochwel er liepen hier ooit 4 van die Bengels rond, nu nog eentje, ben ik dan nog nooit in de VS en Canada geweest, jazeker en dit voor de 4 volle weken. Het mag dus duidelijk zijn dat motorreizen geen prioriteit zijn bij jullie thuis, anders zou dit er wel van komen. Misschien ook omdat Madamme Muug er thuis een rem op zet . Daar heb ik dan wat meer geluk, Madamme Jopet zegt eigenlijk nooit nee tegen mijn plannen, neem ik haar mee is ze content, maar laat ik haar thuis is ze ook content 😁 Alleen jammer dat ze tegenwoordig wat meer hoofdpijn heeft buiten vroeger 😔
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Koeno »

Je kan dus ook zeggen Jopet: Bij jou zijn motorreizen prioritair, bij andere de kinderen...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

Oh, iedereen regelt zijn leven gelijk 'm peist dat het nodig is. :)
Maar de Jopet heeft ergens misschien wel een punt. We zullen misschien eens een analyse doen van onze congé de afgelopen tien jaar. Een studie als het ware. Ne keer zien waaraan we onze 24 congédagen hebben gespendeerd. Misschien vallen daar wel lessen uit te trekken. Afin, reizen zijn er wel genoeg geweest, maar motorreizen zeker te weinig. En dan nog prijs ik me tot de gelukkigen, want ik heb de afgelopen 15 jaar enkele mooie offroadreizen kunnen doen in diverse gebergten en landen, telkens in het gezelschap van enkele fijne mensen. Ik ken er ook die maar één weekendje per jaar met de moto wegkunnen (mogen van madam). :grin: Maar méér motorreizen mag altijd! :w00t:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Raketman »

Blackbert wrote: 22 Nov 2023 19:23 och kom, doe ne keer zot. in 1 keer goed:
https://janusmotorcycles.com/product/gryffin-250/
Een schommelvork bijna identiek als die van mijnen Hercules van 1973. Gecombineerd met een schijfrem, die voorkant moet de lucht in vliegen als ge nekeer serieus gaat remmen :? :mrgreen:
Nil volentibus arduum

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 22 Nov 2023 10:27 @Blackbert en Schuss: graag wat (recente) bronnen aub :grin:

Bvb: recente topic, ivm import vanuit NL : https://www.motor-forum.nl/threads/how- ... AB.470703/

Officiële informatie: https://www.vlaanderen.be/homologatie-v ... aar-belgie

Ook officiëel, en hier is melding van die 21% BTW: https://financien.belgium.be/nl/douane_ ... idstaat#q2 ==> Let wel: ze spreken van een wagen, niet van een motorfiets.
Ik kan uit persoonlijke ervaring alvast meedelen dat voor het BTW-aspect, een motorfiets op dezelfde manier behandeld wordt als een personenwagen.

Dat betekent dus dat als je in de EU een nieuw voertuig koopt (of minder dan 6 maand ingeschreven, of minder dan 6000km op de teller), de BTW verschuldigd is in het land van inschrijving.
De verkoper mag in dat geval dus geen BTW aanrekenen.
https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... ness-new-1
Als de verkoper een particulier is, is dat natuurlijk een probleem.

Wat ik eerder schreef, dat je de BTW kan recupereren, klopt dus niet maar als jij bij een professioneel koopt betaal je in ieder geval niet de BTW dubbel.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

En dan moet die motowinkel nog willen meegaan in het hele verhaal natuurlijk.
Kijk, 't is zeker een koopje, die Rally. Maar 't komt niet op het goeie moment.
't was een leuke gedachtenoefening, dat wel.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Jopet »

Koeno wrote: 23 Nov 2023 08:44 Je kan dus ook zeggen Jopet: Bij jou zijn motorreizen prioritair, bij andere de kinderen...
Hola, de Koeno met een ferme shop onder de gordel :( en ik die dacht dat ik daarvoor een patent had op dit forum, maar blijkbaar kan de Koeno dat dus ook.....

In '94 begin ik een relatie met Sylvia die een kleine heeft van 8 maanden, ze trekt in bij mij en ik neem de vaderrol op mij want de natuurlijke vader trekt hem daar niets van aan, komt ook niet naar de rechtbank en betaald natuurlijk ook geen alimentatie. in '97 slaat het noodlot toe en komt Sylvia te overlijden. Hoewel de natuurlijke vader direct op de hoogte was onderneemt hij niets ten opzichte van zijn kind en sta ik daar opeens alleen met een kind van 3,5 jaar. Een tijdje na de begrafenis kom ik samen met de gootvader en de tante van Gregory, de grootvader zou wel de opvoeding op zich willen nemen maar moet nog 3 jaar werken voor hij in pensioen gaat en weet niet goed hoe hij werk en opvoeding moet combineren, de tante ziet de opvoeding ook niet zitten omdat ze vreest dat haar eigen kind daardoor minder zou hebben (onbegrijpelijk om je neefje enkel als financiële last te zien!). Daarom dan maar besloten om Gregory bij mij te houden, tenslotte ben ik in zijn ogen zijn papa. Mij ma vond dit een goed idee en zei dat zij tijdens het werk wel voor de kleine ging zorgen tot ik thuis was. Ondertussen was ik aan het wachten op een uitnodiging van de vrederechter die een familieraad samen zou stellen en een voogd aan duiden.... jaja ....we wachten nog altijd..... Na anderhalf jaar zei ik tegen Robert (de grootvader) dat dit toch niet kan dat het zolang duurt eer er iets ondernomen wordt van bovenhand ivm de toekomst van die brave jongen. Toen heb ik zelf contact opgenomen met een procureur van de jeugdrechtbank die me doorverwees naar de jeugddienst bij de politie. Die konden ook niet begrijpen dat die kleine al zolang bij mij was zonder dat er iemand eigenlijk naar het welzijn van die kleine gevraagd had. Op aanraden van de jeugddienst een adoptieprocedure gestart omdat ik wettelijk gezien niets in handen had. Na 3 jaar komt de adoptie eindelijk voor bij de vrederechter, verzoek afgewezen want natuurlijke vader liet verstek gaan. Doorverwezen naar de jeugdrechtbank, na 3,5 jaar voor die kleine te zorgen krijg ik van die enorm sympathie jeugdrechter te horen, wie zijde hij, niemand dus, want hij hebt geen wettelijk band met die kleine dus hij hebt hier niets te vragen of te eisen. Dan vraagt hij of er toevallig familie zit van die kleine in de zaal, ik zeg ja de grootvader en zonder boe of bah beslist die jeugdrechter de volledige voogdij toe aan de grootvader, daarna moest ik voor de rechtbank heel vriendelijk vragen aan de grootvader of ik de kleine nog bij me mocht hebben om verder op te voeden, gelukkig hebben wij een goede band en was dit ok. Stel dat er geen akkoord zou geweest zijn van de grootvader dan zouden ze dus na 7 jaar die kleine gewoon bij mij weggehaald worden want in de jeugdrechter zijn ogen was ik niets, wat een jeugdrecht hebben wij in België. Dat mens van de jeugddienst zakte van schaamte door haar stoel en heeft zich achteraf meermaals geëxcuseerd voor het ongepast gedrag van de jeugdrechter. Ze raadde me aan in beroep te gaan, heel die procedure en het zoeken naar de natuurlijke vader weer herbegonnen dus 2 jaar later weer eerst naar de vrederechter maar waar de natuurlijke vader weer verstek had laten gaan en dus daarom weer naar de jeugdrechtbank doorverwezen. Gelukkig kun je in beroep niet dezelfde rechter krijgen. Uiteindelijk 6,5 jaar na het ongeval is de adoptie dan goedgekeurd door een normale jeugdrechter, ik moest zelfs niet verschijnen voor de rechtbank, die vond dat ik in de laatste 6,5 jaar al genoeg had bewezen en zo kreeg Gregory op 10 jarige leeftijd eindelijk mijn familienaam.

Ondertussen was ik in '99 een relatie gestart met ons Petra, die had een zoon van 6 en een dochter van iets meer dan een jaar, die zijn in 2000 bij mij komen inwonen, en je kan het al raden, de natuurlijke vader komt niet naar de rechtbank en betaald dus ook geen alimentatie, dus de Jopet mag nu al 3 kinderen opvoeden daar waarvoor de natuurlijke vader alle plichten ontloopt. Ons Petra is ondertussen in verwachting van ons kindje en zo was anno 2000 de Jopet vader voor 4 kinderen. Die oudste van ons Petra was echter een zeer zeer moeilijk kind die constant een wig probeerde te drijven tussen ons. 2001 en 2002 zijn 2 keer samen op reis geweest terwijl de 4 kinderen bij diverse mensen op logement waren, resultaat, 2 X waren we met Mike daar niet meer welkom omdat hij het overal te bont maakt. Aangezien reizen met 6 niet echt zagen zitten, zijn de daarop volgende jaren beperkt gebleven tot daguitstappen naar Walibi en zo. Ondertussen ging het van kwaad naar erger met diene oudsten en heb ik Petra meermaals gevraag om hem te laten plaatsen, begeleiding hielp niet want hij ging er nooit naar toe of liep weg. Echter in 2007 slaagt Mike erin zijn moeder zo ver te krijgen dat ze met haar 3 kinderen alleen gaat wonen, gelukkig is onze relatie niet gestopt en hadden we dus een LAT relatie, ondertussen besefte dat ze dat de keuze voor Mike de verkeerde was, hij was daar baas en Petra en zijn 2 zussen zijn onderdanen. Ik liet ze echter de woensdagmiddag en in het weekend naar mijn huis komen zodat ze alle drie hier wat tot rust konden komen. Mike bleef het echter te bont maken thuis waardoor Petra in 2010 toch zelf stappen ondernomen heeft om Mike uit hun huis te laten zetten, uiteindelijk heeft dit nog een jaar geduurd tot hij met de politie is buiten gezet. In 2011 toen Mike officieel niet meer bij Petra woonde zijn ze alle drie terug naar huis gekomen. Ondertussen hebben we met het gezin enkele reisjes gedaan maar vooral die 2 meisjes waren dus altijd aan het kibbelen zodat er van rustig reizen eigenlijk niets in huis kwam. In '14 heb ik dan ook besloten niet meer met de kinderen op reis te gaan en weer alleen met ons Petra, in '15 zijn we dan voor de 1ste keer weer alleen op reis geweest en ben ik thuisgekomen met een andere vrouw, dat had haar zo'n deugd gedaan zonder die kibbelende meisjes dat ze zei toen we thuiskwamen "en volgend jaar gaan we weer alleen"... in '16 werd Petra's oudste dochter 18 jaar, dat meisje heeft mij altijd gezien als vader, zelf toen ze puberde heeft ze nooit aangehaald dat ik niet haar echte papa ben, integendeel, haar natuurlijke vader noemt ze de spermadonor en ik ben haar papa. Omdat ze altijd een dochter voor mij geweest is en ik voor haar een vader heb ik haar dan voor haar 18 verjaardag gevraagd of ik haar ook mocht adopteren en of ze mijn naam wilde dragen en zo geschiede het.....

Tot 2011 was ik de enige kostwinner, heb 3 kinderen opgevoed die eigenlijk niet van mij waren zonder alimentatie van de vader en toch heb ik ondertussen heel wat mooie reisjes kunnen doen.... Maar stel dat ik in '97 zou gezegd hebben, trek jullie plan met die kleine en dat ik in '99 zou gezegd hebben tegen Petra, ik moet geen vrouw met kinderen, welk leven zou ik dan gehad hebben, hoeveel meer motorreizen had ik dan niet kunnen doen hé, alleen dat heb ik niet gedaan en voor een leven met vrouw & kinderen gekozen :rayof:

en Koeno, nog altijd overtuigd dat enkel motorreizen prioritair zijn bij mij en niet kinderen?
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Koeno »

Normaal lees ik nooit zo'n teksten op fora, deze keer voor jou toch de moeite gedaan.
Het hele verhaal siert je zeker, maar heeft weinig of niets te maken met prioriteiten op vlak van reizen.
Je velt altijd vrij snel jouw oordel over anderen. Deze keer heb ik jou dezelfde dienst bewezen en blijkbaar heeft dat een gevoelige snaar geraakt.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by F M »

Jopet wrote: 24 Nov 2023 20:20
Koeno wrote: 23 Nov 2023 08:44 Je kan dus ook zeggen Jopet: Bij jou zijn motorreizen prioritair, bij andere de kinderen...
...heb 3 kinderen opgevoed die eigenlijk niet van mij waren zonder alimentatie van de vader en toch heb ik ondertussen heel wat mooie reisjes kunnen doen...
Jopet, wat een verhaal. Respect man !
:thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

Allez Koeno....

Jopet, Martin Heylen had wel eens aan uw deur mogen passeren voor uw verhaal. Straf.

We hebben elk ons verhaal, zeker na 20-30 jaar. Veel van die verhalen zijn boeiend en straf, omdat de realiteit onze fantasie vaak overstijgt. En elk verhaal verdient evenveel respect.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Koeno »

Ik snap niet goed wat ik mogelijks mis gezegd heb, maar zal mij alvast excuseren dan.
Sorry jopet, het was niet de bedoeling om je te schofferen, ik zal volgende keer mijn tong & vingers eerst tien keer draaien alvorens te posten ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

Het is gewoon het klassieke verhaal van te weinig smileys te posten, waardoor een zin plots heel ernstig overkomt. :ugeek: Smileys vervangen onze mimiek. :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by TuttoTerreno »

Veel ervaringen zijn er nog niet met die Voge Rally, behalve ene Griek op advrider, die en passant wel een influencer lijkt voor AliExpress.


Maar de motor lijkt wel goed gebouwd, als "luxemerk" van Loncin.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 02 Dec 2023 08:17 Veel ervaringen zijn er nog niet met die Voge Rally, behalve ene Griek op advrider, die en passant wel een influencer lijkt voor AliExpress.


Maar de motor lijkt wel goed gebouwd, als "luxemerk" van Loncin.
Ja inderdaad, die gast zijn verhaal heb ik ook gelezen. Ik heb wat vragen gesteld maar er kwam niet veel zinnigs uit.

Verder denk ik ook dat het niet echt een verkoopsucces is. Maar ik heb er mee gereden en ergens vond ik het meer fun dan een CRF250L.De 300L heb ik nog niet gereden.

Post Reply