Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Blackbert wrote: 20 Nov 2023 12:31 Een C(E) chauffeur moet een bewijs van vakbekwaamheid hebben. Dat kan je behalen door een week op betaalde cursus te gaan en dan krijg je dat. Zonder examen. Vijf jaar later vervalt dat, want je gaat alles vergeten zijn.
Een chauffeurskaart moet er ook nog bij, ook vijf jaar geldig. Om in de digitale tacho te steken. Zodat de plotsie kan zien of je de rij- en rusttijden respecteert. Niks mis mee.
Maar als je, zoals vorige zomer, je partner en zeurende kinderen in de auto steekt en in 1 snok naar de cotedazur bolt, dan kan dat wel.
Ja maar het absurde gaat nog verder, stel jij hebt 30 jaar geleden je CE afgelegd maar nooit gebruikt om betaald vervoer te doen. Je koopt vandaag een truck van 12 ton en bouwt die om naar mobile home en gij mag daar met je rijbewijs CE die je in 30 jaar nooit gebruikt hebt zonder enige beperking naar de Cotedazur bollen 1 èèn trek waar ik met dezelfde vrachtwagen mij moet houden aan alerlei rij en rusttijden en o.a. vakbekwaamheid, medische keuring en bestuurderskaart nodig heb.... Want als privé rijder ben je helemaal vrij in het doen en laten wat je wilt. :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

bof, met een autorijbewijs behaald voor 1989 moogt ge ook zomaar op een moto stappen en vertrekken... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Jopet wrote: 23 Nov 2023 08:45Ja maar het absurde gaat nog verder, stel jij hebt 30 jaar geleden je CE afgelegd maar nooit gebruikt om betaald vervoer te doen. Je koopt vandaag een truck van 12 ton en bouwt die om naar mobile home en gij mag daar met je rijbewijs CE die je in 30 jaar nooit gebruikt hebt zonder enige beperking naar de Cotedazur bollen 1 èèn trek waar ik met dezelfde vrachtwagen mij moet houden aan alerlei rij en rusttijden en o.a. vakbekwaamheid, medische keuring en bestuurderskaart nodig heb.... Want als privé rijder ben je helemaal vrij in het doen en laten wat je wilt. :wall:
Ja, in bedrijfsomgevingen mag er niks eh :|
Hier ook een schoon verhaal. We gebruiken hier al jaren wasbenzine om lijmresten van laptops te verwijderen. Ge kunt niet beter hebben. En Instanet om ze echt mooi proper te krijgen, handig om snot en andere rare vlekken te verwijderen.
Komt hier twee weken geleden een nieuwe veiligheidsinspecteur langs, oelala, wasbenzine! Giftig! Gevaarlijk! Niet gebruiken! Zelfs die instanet was "not done"! Dat er miljoenen mensen dat thuis gebruiken werd weggelachen met de opmerking "dat dat hier wel een bedrijfsomgeving is!", en dat er hier dus andere regels gelden. Sjonge. :pillepalle:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by petervdc »

Stefke wrote: 23 Nov 2023 10:14 bof, met een autorijbewijs behaald voor 1989 moogt ge ook zomaar op een moto stappen en vertrekken... :roll:
Ja zoals bij mij. Kheb wel een boel cursussen gedaan in de moto beginjaren.

Maar al die regeltjes idd, doordacht kun je die niet noemen meestal
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Muug wrote: 23 Nov 2023 10:49 Ja, in bedrijfsomgevingen mag er niks eh :|
Hier ook een schoon verhaal. We gebruiken hier al jaren wasbenzine om lijmresten van laptops te verwijderen. Ge kunt niet beter hebben. En Instanet om ze echt mooi proper te krijgen, handig om snot en andere rare vlekken te verwijderen.
Komt hier twee weken geleden een nieuwe veiligheidsinspecteur langs, oelala, wasbenzine! Giftig! Gevaarlijk! Niet gebruiken! Zelfs die instanet was "not done"! Dat er miljoenen mensen dat thuis gebruiken werd weggelachen met de opmerking "dat dat hier wel een bedrijfsomgeving is!", en dat er hier dus andere regels gelden. Sjonge. :pillepalle:
Je hebt die mens dan toch om de lijst gevraagd van produkten die je wel mag gebruiken en die hetzelfde resultaat geven (dwz, zelfde inspanning, duur en resultaat)?
Zou uw wasbenzine nu in een fles zitten zonder etiket, of in die ouwe waterfles, ...
Als je diep genoeg graaft, zal je wel ergens uitkomen bij aansprakelijkheid en verzekeringen als basis voor die regeltjes. Of het bewijs dat mensen op het werk ineens dommer zijn dan thuis. :dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Oh.
Beste taktiek ooit : we houden ons gewoon van de domme, :roll: tot ze die flessen bij ons komen wegnemen. :mrgreen:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 20 Nov 2023 12:31 Baas beu en je wil zelfstandige worden? Vestig u in Vlaanderen. Geen basiskennis bedrijfsbeheer nodig, geen beroepskennis nodig. In het achterlijke Wallonië en de wereldstad Brussel wel.
Hier even op terugkomen: Brussel gaat ook de vereiste voor bedrijfsbeheer en beroepskennis afschaffen. Vlaanderen is dus geen uitzondering daarin.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Bij »

Blackbert wrote: 23 Nov 2023 12:12
Als je diep genoeg graaft, zal je wel ergens uitkomen bij aansprakelijkheid en verzekeringen als basis voor die regeltjes. Of het bewijs dat mensen op het werk ineens dommer zijn dan thuis. :dontknow:
Vorige week op het werk een audit over de vloer gekregen van de automotive. Daar werd letterlijk gezegd " we hebben liever dat je alles in werkprocedures giet dat de techniekers dat gewoon moeten uitvoeren en niet over nadenken..." :furious3:
waarom ben ik dan technieker geworden.... juist om creatieve technische oplossingen te bedenken... :mrgreen: :mrgreen:
Op naar een burnout zekers :grin: :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 23 Nov 2023 10:49Ja, in bedrijfsomgevingen mag er niks eh :|
Op zich niet zo abnormaal he.
Thuis zit je misschien 3 keer per jaar met je neus boven die wasbenzine, in een professionele omgeving dagelijks?
Het risico is dus wel degelijk anders.

Voor het rijbewijs C geldt iets gelijkaardigs.
Bij professioneel (en frequent) vervoer is het aansprakelijkheidsrisico veel groter dan een occasionele chauffeur.

Betekent dit dat ik het OK vind dat mijn schroonbroer die zijn C 40 jaar geleden in het leger haalde zomaar in een omgebouwde bus of vrachtwagen mag stappen?
Absoluut niet, net zoals ik hoop dat mijn Papa niet meer achter het stuur van een auto kruipt met zijn rijbewijs dat hij bij een pakje chips gekregen heeft.
Maar zo onlogisch is het ook allemaal niet.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 24 Nov 2023 08:37
Muug wrote: 23 Nov 2023 10:49Ja, in bedrijfsomgevingen mag er niks eh :|
Op zich niet zo abnormaal he.
Thuis zit je misschien 3 keer per jaar met je neus boven die wasbenzine, in een professionele omgeving dagelijks?
Het risico is dus wel degelijk anders
.......
Maar zo onlogisch is het ook allemaal niet.
Als er in de regels ruimte voor logica wordt voorbehouden, dan heb ik daar ook geen probleem mee.
Die wasbenzine wordt bvb in ons geval occasioneel gebruikt, elke collega zal die hoogstens één keer per maand gebruiken, uitzonderlijk dus, want er komt maandelijks een professionele firma langs om vuil IT-materiaal te reinigen. Die fles wasbenzine gaat misschien al twee jaar mee, als 't geen vijf jaar is. :)

Verder, ivm Bij zijn opmerking dat all hun werk in procedures gegoten moet worden. Ik heb enkele weken geleden een cursus ITIL moeten volgen, ik was effenaf geslaagd in het examen. Daarin wordt oa Incident Management besproken. Zoals de naam het zegt is dat de wijze waarop incidenten moeten worden aangepakt. Waarbij incidenten alle soorten ongeplande gebeurtenissen zijn die asap moeten worden verholpen. In de cursus staat, en ik citeer: "Investigation of more complicated incidents often requires knowledge and expertise, rather than procedural steps". Kortom: alle middelen zijn geoorloofd om het incident te verhelpen, en zulke troubleshooting is zo goed als onmogelijk om in procedures te gieten. Dus, Bij, in de veronderstelling dat gij op een dienst werkt die kan vallen onder het begrip "Incident Management", misschien moet Automotive eens een cursus ITIL volgen. :)

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Raketman wrote: 16 Oct 2023 02:17 ....het ziekenhuis van Lokeren mag gaan, daar doen ze scanner onderzoeken 24/24 & 7/7. Dat bleek geen grap : ik ben dan ergens in augustus om 02.45 (jawel, kwart voor drie 's nachts :shock: :? :pillepalle: ) met hem naar dat ziekenhuis getrokken.
en kijk.... https://www.hln.be/binnenland/ziekenhui ... ~ae90ef5b/

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Stefke, alleen abonnees kunnen dat artikel lezen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Vandaag een uur vroeger opgestaan. :stars:
Maar ik denk dat ik mijn hersens nog in bed heb laten liggen. :zzz: :zzz: :zzz:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Vandaag naar het werk ipv thuiswerk. Met de fiets. Het regent niet wanneer ik thuis vertrek. Dus doe ik geen regenpak aan. 4 km verder kom ik kletsnat aan op het werk...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

F M wrote: 27 Nov 2023 10:38 Vandaag naar het werk ipv thuiswerk. Met de fiets. Het regent niet wanneer ik thuis vertrek. Dus doe ik geen regenpak aan. 4 km verder kom ik kletsnat aan op het werk...
aiaiai
Ik had vandaag toch mijn regenbroek aan, uit voorzichtigheid. en 't is maar drie kilometer (naar het station).

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

En deze avond, voor ik vertrek kijk ik vanop het 2e verdiep naar buiten en zie de regen in de plassen pletsen. Dus in de ondergrondse garage trek ik mijn regenpak aan, wat minstens even veel werk is als voor de moto.

Ik rijd de garage uit en het is gestopt met regenen... :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Mijn plan om deze week nog foto's te nemen van de modernistische Villa Indegracht van Lucien Engels in Zemst kan ik vergeten. Maandag is men begonnen met de sloop... Frustrerend...:furious3: :furious3: :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Zonde.
In Engeland zou het niet waar geweest zijn.


Locked