Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Dus vluchten voor een politie controle is normaal geworden blijkbaar.
En neen, erger nog... we gaan agenten straffen...
As always, 't is binnenkort interessanter om aan misdaad te gaan doen, ipv als brave burger door het leven te gaan...

En dan maar gaan klagen dat er niet agenten binnenstromen...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Op basis van dat krantenartikel zou ik niet meteen zomaar conclusies beginnen trekken, want die kunnen alleen maar fout zijn. :?

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 05 Dec 2023 11:53Op basis van dat krantenartikel zou ik niet meteen zomaar conclusies beginnen trekken, want die kunnen alleen maar fout zijn. :?
Dat Bart De Wever de Belgische rechtspraak activistisch noemt is gevaarlijk maar dit soort uitspraken stimuleert dat wel.
Je kan het hebben over het hoe en het wat van de aanhouding en de achtervolging maar feit blijft dat iemand zich aan een politiecontrole probeert te onttrekken en bij de daaropvolgende achtervolging tegen een combi knalt.
Het begint bij het vluchten.
Als dat mag, of beter, als de politie veroordeelt wordt voor het actief achtervolgen dan regeert de straffeloosheid helemaal.
Criminelen komen al met veel te veel weg en na de uitspraken in de zaak Mawda en deze zullen er niet veel agenten nog geneigd zijn om de achtervolging in te zetten.

Ik vind dit onbegrijpelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Ik heb al vele jaren dit in mijn hoofd, als ik niet-begrijpend het nieuws bekijk: "Ik zag twee beren broodje smeren, o dat was een wonder...etc...ik stond er bij en ik keek er naar". :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Het begint inderdaad bij het vluchten. Als 't zo'n brave was als beweerd, waarom dan?
Geen geldig rijbewijs of verzekering, dat gaat een boete opleveren en klaar.
En ja, als gekleurde medemens kan je wel eens minder aangenaam benaderd worden door de politie, daar moet ook niet over gezeverd worden.
Maar vluchten? Uhu. Uw vaardigheden zullen bijna zeker tekortschieten om definitief weg te geraken.
In 't slechtste geval krijgde ne kogel, zoals dat gastje in Parijs paar maanden terug. Of ge rijdt u te pletter, zoals de deze.

Aan de andere kant, zonder te beweren dat het hier niet zo was:
Ik kijk op een onbewaakt moment wel eens een stukje over de Britse 'interceptors'. Wanneer die iemand achterna gaan,
- wordt eerst toestemming gevraagd
- communiceren ze constant over snelheid, omstandigheden enzoverder
- komt er meestal assistentie
- beslissen ze ook wel eens om af te breken omdat ze vinden dat het te gevaarlijk wordt. Voor het publiek, maar ook voor de achtervolgde. Vooral als dat ene op 2 wielen is.

Die kwispel kunnen ze niet meer straffen voor zijn stommiteit. Of de betrokken agenten zo'n straffen moeten krijgen is een ander verhaal. Mijn gevoel vindt het overdreven, maar ik ben geen jurist.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by den Bullet »

Ik durf al es kijken naar Police Interceptors en daar wordt een achtervolging van een moto in de bebouwde kom meestal afgebroken wegens te riskant ... :idea:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Ook in mijn idee is in eerste instantie onbegrijpelijk dat politieagenten veroordeeld worden voor het uitvoeren van hun werk.

Maar in 2e instantie: we kennen het hele verhaal niet. Hoe heeft de agent met de politiehond gehandeld? Heeft hij zich plots voor de vluchters gezet? Was hij zichtbaar genoeg? Ook bij het uitoefenen van hun job moeten ze de algemene veiligheid in het oog houden, van iedereen.

Maar vluchten voor de politie, daar kan ik echt niet bij, toch niet voor een kleine overtreding... :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Schussboelie wrote: 05 Dec 2023 12:00 Dat Bart De Wever de Belgische rechtspraak activistisch noemt is gevaarlijk maar dit soort uitspraken stimuleert dat wel.
Je kan het hebben over het hoe en het wat van de aanhouding en de achtervolging maar feit blijft dat iemand zich aan een politiecontrole probeert te onttrekken en bij de daaropvolgende achtervolging tegen een combi knalt.
Het begint bij het vluchten.
Als dat mag, of beter, als de politie veroordeelt wordt voor het actief achtervolgen dan regeert de straffeloosheid helemaal.
Criminelen komen al met veel te veel weg en na de uitspraken in de zaak Mawda en deze zullen er niet veel agenten nog geneigd zijn om de achtervolging in te zetten.
Ik vind dit onbegrijpelijk.
Ik kan ons rechtsysteem dus ook niet meer vatten, waarom krijgen overtreders bij ons zoveel rechten..... en worden slachtoffers of orde handhavers opeens de overtreders in deze zaken... :pillepalle:
Ik vind dat het hoog tijd wordt dat rechters eens thuis overvallen moeten worden en geconfronteerd worden met de gevolgen daarvan, ik zie die rechter als zeggen tegen de overvaller, aub geen geweld gebruiken, alle gestolen goederen op de grond te leggen en gelieve plaats te nemen op deze stoel zodat ik de politie kan contacteren om jullie op te pakken, misschien dat ze dan anders gaan oordelen....

In dit artikel staat dan nog niets over schadevergoeding, de familie kan nu volledig de pijlen richten op deze agenten en hoeveel geld ze kunnen eisen, want weet maar zeker die eis zal volgen :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stoffel »

De wereld op zijn kop…
Man, man.. ik snap dat hier in België de laatste jaren toch allemaal niet meer.
En wat ik dan hier in de gemeente zie en hoor gebeuren..sjeezes.. die politieke spelletjes en vriendjespolitiek dat kunde gewoon niet geloven :wall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Microsoft-opleidingen. Da's al bijna 25 jaar dat ik daar uitslag van krijg. :bigcry:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Jan Jambon heeft het licht gezien! En ook zelfrijdende taxi's in de VS. En dat moet nu ook bij ons kunnen.... :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

De verkiezingen naderen, zodus de politiekers krijgen de stuipen. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Muug wrote: 06 Dec 2023 09:13 Microsoft-opleidingen. Da's al bijna 25 jaar dat ik daar uitslag van krijg. :bigcry:
Nog anderhalve dag sterven... :wall:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Je krijgt toch op z'n minst een schone oorkonde op 't einde?
Hou vol, je kan het!
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by petervdc »

Muug wrote: 06 Dec 2023 09:13 Microsoft-opleidingen. Da's al bijna 25 jaar dat ik daar uitslag van krijg. :bigcry:
Kweetet, en dan die examens voor een skoon diplomaatje... microsjoft en cisco.
10j geleden maar soit, kheb ook die ervaring
Keep going

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Collega's... Ge kunt niet met, maar ook niet zonder...

Hier op't werk moeten we al sinds de lockdowns onze bureau reserveren.
Handig systeem, je kiest waar je zit. Je weet dan ook welk type scherm je hebt en waar de collega's zitten waarmee je nauw moet samenwerken...

Maar meer om meer, vinden sommigen het niet meer nodig om een bureau te reserveren.
zoekt u dan maar een plaatske...

Of reserveren, maar niet opdagen...

Als er dan eens handige systemen zijn in't bedrijf, dan worden ze niet gebruikt.... :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Dat is helaas "des mensen". Reservators die hun kat sturen. Snoodaards die niet reserveren. Sluikstorters. Snelrijders. Kortingbonverzamelaars. Benzinepompslangspringers.
We moeten er mee leren leven, Koeno, ze aanvaarden, een plaats geven.
Zoniet eindigen we bij een therapeut of in een burn-out. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Mijn buurman van twee huizen verder ken ik niet zo goed. Onze leefwerelden verschillen veel te veel denk ik om echt close te zijn maar wij zeggen altijd vriendelijk goeiendag en soms heel af en toe doen we een klapke. Van horen zeggen heeft hij vroeger wel per moto gereden maar het werd te gevaarlijk en dus ging de chopper weg. Ik kan er mij moeilijk iets bij voorstellen want mijn buurman kan niet normaal stappen vanwege overgewicht, korte beentjes en totaal geen fysieke conditie. :( Enfin gisteren klopte hij op mijn vitrine, ik moest eens buiten komen. Hij vroeg zich af waar mijn brommer naartoe was die in de living stond. Maaaar, hij had iets gelijkaardig voor mij. Omdat gij graag communicanten en trouwers fotografeert ( :o :shock: :dontknow: :pillepalle: ) heb ik hier iets. En hij toont mij met trots zijn moto op zijn gsm. Een gruwelijk lelijke zelfbouwtrike :shocked2: :rolleyes2: :yikes: met uiteraard keverblok achterin. Tip top in orde en startklaar. Hij staat bij zijn broer want zelf heeft hij geen garage. Werkelijk ideaal voor communies en trouwfeesten. Kom maar gerust bellen en ik ga hem direct halen! En schoon blinken dat 'm doet! Ik zeg voorzichtig dat ik helemaal geen communies of trouwers doe want ik heb een hekel aan dat fake gedoe. Maar daar had hij geen oren naar, kom maar is bellen en dan ga ik hem halen jong voor foto's...! :? En toen ging hij verder. Ik bleef wat beduusd achter en ik weet nu heel zeker da onze leefwerelden teveel van elkaar verschillen... 8-) Maar ik ben wel blij dat hij niet solliciteerde voor een plaatske in mijne living... 8-)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Muug wrote: 12 Dec 2023 10:05 Zoniet eindigen we bij een therapeut of in een burn-out. :thumbsup:
Is het of? Of mag ik ook voor "en" gaan? :peepwall:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 12 Dec 2023 09:24 Collega's... Ge kunt niet met, maar ook niet zonder...

Hier op't werk moeten we al sinds de lockdowns onze bureau reserveren.
Handig systeem, je kiest waar je zit. Je weet dan ook welk type scherm je hebt en waar de collega's zitten waarmee je nauw moet samenwerken...

Maar meer om meer, vinden sommigen het niet meer nodig om een bureau te reserveren.
zoekt u dan maar een plaatske...

Of reserveren, maar niet opdagen...

Als er dan eens handige systemen zijn in't bedrijf, dan worden ze niet gebruikt.... :dontknow:
Toen ik nog collega's had, heb ik mij ook lang ingehouden en de door hen gestelde problemen zelf opgelost.
Maar gaandeweg verdween de zin om dat te doen, werd in eerste instantie vriendelijk gepolst of ze dat konden regelen. Als dat niet hielp kregen ze de volle laag, liefst in publiek.

In uw verhaal kon er daar ene zijn brol bijeenpakken en schuiven. Plan B: "baas, ik ben weer naar huis, er zit hier een stel prutsers in de weg."
grease up your baby for a ball on the hill

Locked