Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 12 Dec 2023 12:03In uw verhaal kon er daar ene zijn brol bijeenpakken en schuiven.
:stupid:
Als ik iets reserveer is dat voor die periode voor mij.
Dan moet die andere maar een oplossing zoeken.

Ik snap dat er altijd profiteurs en kantensnijders zullen zijn maar ik ga ze niet faciliteren.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Dat klinkt als de logische oplossing... Mocht je niet de kleinste garnaal in het organigram zijn en de persoon een manager met hoogheidswaanzin... :peepwall:
Ach 't was eventjes klagen, moet ook weer kunnen....

We gaan weer verder met de dag... denk ik.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Gullie zijt allemaal te honkvast. Vooral mensen met uw profiel zullen absoluut geen probleem hebben om elders aan de bak te komen.
Naar 't schijnt is bvb een goeie Linkedin pagina een prima manier om de markt te verkennen. En wanneer 't moment daar is: dikke vinger naar die gast.

Hard en veel werken in een fijne organisatie is plezant. Tegen uw zin 's morgens vertrekken om daar te gaan niksen, dat steekt rap tegen.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

FONFAB?

is zoals FOMO (fear of missing out), maar dan Fear OF Not Finding Anything Better :whistling: :whistling:

Nah, ik werk hier feitelijk héél graag.
Met mijn teamlead heb ik al 13 jaar een zeer goeie band.
Zéér flexibel naar elkaar toe...

Soms zijn er wat frustraties of stress momenten, maar dat heb je overal....
Nu enkel nog afwachten of de nieuwe CEO zijn herstructureringen nog plaats hebben voor mij :D

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Dat het nieuwe MIPS systeem in de helmen van BMW ze kleiner maakt. Dus ge moet een maat groter gaan. Maar dan zit 'm te los. :roll:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Net een kort overzicht gehoord van de nieuwe wegcode (zou gelden vanaf 2025).

Naast het stroomlijnen van de bestaande regels, zodat het duidelijker en eenvormiger wordt, zitten er ook wat nieuwigheden in de pijplijn.

Het zal fraai worden, als dat er allemaal doorkomt.

Eerst het goeie nieuws?
-bij vierkant groen (alle richtingen voor fiets en voet) mag je ook diagonaal oversteken.
-beurtelings parkeren wordt officieel geschrapt

Minder fraai.
Eerst gaan we inzetten op gescheiden stromen voor fietsers en auto's.
Nu gaan we op sommige plaatsen toelaten dat fietsers kunnen kiezen of ze op 't fietspad dan wel op de rijweg rijden. want er zijn te grote verschillen in snelheid tussen fietsers. Ge ziet al wat daar van zal komen. Iets als de middenvakplakkers op de snelweg.

Helemaal van de pot getrokken.
Op sommige kruispunten kan een bord komen dat fietsers toelaat om, wanneer de groene lichten rood branden, toch door te rijden, ook rechtdoor en linksaf. Omdat het anders te veel tijdsverlies oplevert. Wel moeten ze de voorrangsregels volgen. Geen probleem, fietsers zijn immers de meest gedisciplineerde weggebruikers van allemaal.
We worden al jaren geconfronteerd met ellenlange wachttijden door conflictvrije verkeerslichten. Die er gekomen zijn omdat teveel bestuurders geen afstand en snelheid kunnen inschatten.
Fietsers zijn daar blijkbaar veel beter in.

Tenzij ze die regeling op dezelfde stapel gooien als die van motorrijders die ook de busbaan mogen gebruiken (iemand ergens al zo'n bord gezien?), zal daar veel bloedvergieten en tranen en protesteren van komen. Wat dan waarschijnlijk weer opgelost wordt door extra beperkingen voor gemotoriseerd verkeer.

:pillepalle:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Hierzo staat blijkbaar alles opgelijst. Er staat nog een mooie tussen voor motorrijders.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 13 Dec 2023 17:50 zodat het duidelijker en eenvormiger wordt,
:mrgreen: :mrgreen:
Blackbert wrote: 13 Dec 2023 17:50 Eerst het goeie nieuws?
-bij vierkant groen (alle richtingen voor fiets en voet) mag je ook diagonaal oversteken.
niet echt goed nieuws, dat vierkant groen was al een onwaarschijnlijke dwaze en gevaarlijke uitvinding voor fietsers en brommers... :furious3:
Blackbert wrote: 13 Dec 2023 17:50 Tenzij ze die regeling op dezelfde stapel gooien als die van motorrijders die ook de busbaan mogen gebruiken (iemand ergens al zo'n bord gezien?),
jawel ik maak daar regelmatig en altijd voorzichtig gebruik van als ik Brussel binnen duik via de basiliek van Koekelberg... 8-)
https://maps.app.goo.gl/okm7GWZ7BBEspwvv6

ik frons de wenkbrauwen bij brommers die op de rijbaan moeten wanneer de snelheid beperkt is tot 50km/u... :?
en van een extra inhaalverbod voor moto's kunnen we niet vrolijk worden... :roll:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Voor motorfietsen zal ook het inhaalverbod C35 gelden."

Dat betekent dat dat nu NIET geldt? Wij mogen dus voorbijsteken waar dat bord staat? Heb ik nooit geweten... :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

F M wrote: 14 Dec 2023 08:45 Voor motorfietsen zal ook het inhaalverbod C35 gelden."

Dat betekent dat dat nu NIET geldt? Wij mogen dus voorbijsteken waar dat bord staat? Heb ik nooit geweten... :dontknow:
Dus dit is voor de juich topic. :mrgreen:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Schussboelie »

F M wrote: 14 Dec 2023 08:45 Voor motorfietsen zal ook het inhaalverbod C35 gelden."

Dat betekent dat dat nu NIET geldt? Wij mogen dus voorbijsteken waar dat bord staat? Heb ik nooit geweten... :dontknow:
Of het betekent dat motorfietsen vanaf nu ook niet meer ingehaald mogen worden.
https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1975120109~hra8v386pu#f1nsbatkaz wrote:Konklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Artikel 68. Verbodsborden
68.3
C35. Vanaf het verkeersbord tot en met het volgend kruispunt, verbod een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen, links in te halen.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Dedju :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Bij »

Vandaag mijn nieuwe aanwinst , ne grijze dacia duster 4x4, willen inschrijven ....
op alle papieren staat dat het een benzine voertuig is... heeft de man op de autocontrol ingegeven op het roze formulier dat het een diesel is :evil: :evil:
Garagist moet nu weer gaan zorgen dat den boel in orde komt of ik kan de nieuwe niet gaan halen op zaterdag :wall:
Vorige week moest ik met mijnen huidige blauwe duster naar de keuring. Op het einde krijg ik mijn papieren en een vignet om aan de betaal terminal te scannen zodat ik automatisch mijn groene kaart zou krijgen. Nope dus toch moeten gaan aanschuiven aan het loket waar dan bleek dat de onderdelen milieukeuring en remmentest nog niet waren afgevinkt.... Na 10 min en 2 telefoons was het dan uiteindelijk in orde :mrgreen:
TC... ik begin er stilaan genoeg van te krijgen :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Vroeger.... toen de dieren nog spraken.... heb ik leren fietsen en zei men dat je altijd je richting moest aangeven, en dat deden we dus met z'n allen.

Toen ik een paar jaar met een fietske reed hebben ze de regels aangepast, waarin richting aangeven nog steeds verplicht is "tenzij de omstandigheden het niet toelaten".... we weten dus ondertussen allemaal wat het resultaat is, het grootste deel van de fietsers geeft dus geen richting meer aan, en dat heeft niets te maken met de omstandigheden maar wel met die uitzondering dat misbruikt wordt, ik heb trouwens nog nooit gehoord van fietser die een boete kreeg om geen richting aan te geven, terwijl er gemotoriseerde weggebruikers dit wel krijgen....

Als vrachtwagenchauffeur hou ik mijn hart vast wanneer fietsers vinden dat zij te pas en te onpas op de baan mogen rijden, welke wielertoerist zal nu nog moeite doen om op het fietspad te rijden, in hun ogen zal geen enkel fietspad nog voldoen.... ja ja ik zie het verkeer veel veiliger worden zo :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Bij wrote: 14 Dec 2023 18:33 TC... ik begin er stilaan genoeg van te krijgen :mrgreen:
oei ik heb daar gelijk geen last mee... :peepwall: :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Volgens mij is het achterliggende idee om al die smalle en trage voertuigen toe te laten op de rijbaan heel eenvoudig: alle andere voertuigen vertragen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 15 Dec 2023 10:17 Volgens mij is het achterliggende idee om al die smalle en trage voertuigen toe te laten op de rijbaan heel eenvoudig: alle andere voertuigen vertragen.
yep, en als die dan overhoop gereden worden, zijn er te veel verkeersslachtoffers en kunt ge als oplossing heel Vlaanderen zone 30 maken en elke dorpskern speelstraat.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 15 Dec 2023 10:46
Muug wrote: 15 Dec 2023 10:17 Volgens mij is het achterliggende idee om al die smalle en trage voertuigen toe te laten op de rijbaan heel eenvoudig: alle andere voertuigen vertragen.
yep, en als die dan overhoop gereden worden, zijn er te veel verkeersslachtoffers en kunt ge als oplossing heel Vlaanderen zone 30 maken en elke dorpskern speelstraat.
Jep. In een centrum/bebouwde kom is trajectcontrole nogal onmogelijk, dus lossen ze 't op die manier op. 't is ook een pak goedkoper door de mensen als kanonnenvlees te gebruiken.
We gaan de mensen toch geen betere rijopleiding opleggen zeker? :pillepalle:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

't Jah, je hoort toch ook regelmatig dat we te kampen hebben met overbevolking?
Misschien vinden ze op deze manier wel voor véél problemen een oplossing... :peepwall:
SOYLENT GREEN IS MADE OF PEOPLE :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 15 Dec 2023 11:58 't Jah, je hoort toch ook regelmatig dat we te kampen hebben met overbevolking?
Misschien vinden ze op deze manier wel voor véél problemen een oplossing... :peepwall:
SOYLENT GREEN IS MADE OF PEOPLE :dontknow:
Roadkill 2.0 :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Locked