Dagtripfoto 2024

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Dagtripfoto 2024

Post by Koeno »

Jawel jawel, ook in 2024 gaan we op dagtripkes:

Ergens in de buurt van Koningshooikt... 't was er ook koud...
Maar niet zo koud als de trip van Aalst naar Scherpenheuvel...
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Blackbert »

In tegenstelling tot daar, is er hier nog wel werk aan de wilgen.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

Het moet ergens eind jaren 90 geweest zijn dat ik de foto zag in het aardige blad M&T. Een foto van een afgelegen huis met lange oprit en een vergezicht om u tegen te zeggen. Het hoorde bij een beschreven toerritje door de vlaamse ardennen, waarschijnlijk met tekst en foto's van Dirk Melkebeek en/of Dirk Gosseye. Sindsdien passeerde ik er regelmatig. De bomen naast de weg zijn nog maar net verdwenen, het bankje staat er al jaren en ik ga er wel eens graag een halfuur zitten om te genieten van de stilte en het zicht.
Vandaag was dat niet anders en vooral om support te verlenen aan een vriendin die een interessant fietsevenementje rijdt. En ze passeerde daar vandaag zag ik op de tracker.
https://classicsstory.legendstracking.c ... y-x1rzkmaO

Image

En wat verder ook nog eens gaan kijken naar de kapel van Kerselare. Een machtig ontwerp van de betere modernistische architect Juliaan Lampens. De kapel staat er weer wat frisser bij om haar 62ste verjaardag te vieren.
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Blackbert »

Stefke wrote: 03 Apr 2024 16:43 Het moet ergens eind jaren 90 geweest zijn dat ik de foto zag in het aardige blad M&T. Een foto van een afgelegen huis met lange oprit en een vergezicht om u tegen te zeggen. Het hoorde bij een beschreven toerritje door de vlaamse ardennen, waarschijnlijk met tekst en foto's van Dirk Melkebeek en/of Dirk Gosseye. Sindsdien passeerde ik er regelmatig. De bomen naast de weg zijn nog maar net verdwenen, het bankje staat er al jaren en ik ga er wel eens graag een halfuur zitten om te genieten van de stilte en het zicht.
Vandaag was dat niet anders en vooral om support te verlenen aan een vriendin die een interessant fietsevenementje rijdt. En ze passeerde daar vandaag zag ik op de tracker.
https://classicsstory.legendstracking.c ... y-x1rzkmaO

Image
Stel nu dat die vriendin bij u op de koffie of zo komt, en de gps-track valt uit haar tas op uw salontafel ...
Schoon driedaagse, op 2 wielen (met een motor tussen). :idea2:
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 03 Apr 2024 21:01 Schoon driedaagse, op 2 wielen (met een motor tussen). :idea2:
Jaja, zeker. Ik denk dat die gpx gewoon beschikbaar is. Alleen zal die een beetje moeten aangepast worden wegens fietsravels, bos van Wallers, muur van Geraardsbergen... 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Blackbert »

Klopt. Op Routeyou.
Omdat ze geld vragen om mee te doen had ik eerder verwacht dat die niet zomaar op 't net zou staan.
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

boxers, ergens ik weet niet meer waar...
Edit: Sentier des Nutons - parc du Kaolin in Libin :oops:
1150 - 1200 - 1250

Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dagtripfoto 2024

Post by zappa »

Stefke wrote: 07 Apr 2024 18:58 boxers, ergens ik weet niet meer waar...
Edit: Sentier des Nutons - parc du Kaolin in Libin :oops:
1150 - 1200 - 1250

Image
Ah ik was niet thuis, anders kon je een koffietje of zo komen drinken mee een stutje of taartje ofzo.
sig nature

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

zappa wrote: 07 Apr 2024 21:01 Ah ik was niet thuis, anders kon je een koffietje of zo komen drinken mee een stutje of taartje ofzo.
Ha, dank u. :thumbsup: We hebben onze dag afgesloten met taart en koffie, het gaat de verkeerde kant op. :lol: Sebiet nog alleen kaartje leggen met taart en koffie, dan zijn we helemaal 30 jaar vooruit op onze leeftijd... :w00t:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 03 Apr 2024 21:01 Stel nu dat die vriendin bij u op de koffie of zo komt, en de gps-track valt uit haar tas op uw salontafel ...
tussen haakskes, die heeft vandaag de finish gehaald. 7 dagen, 1200 km, 12000 hoogtemeters, gemiddeld 8 uur per dag in het fietszadel. Zowat alle moeilijke stukken uit de grootste koersklassiekers onder de wielen gekregen. Mijne status van "watje op de velo" is er weer op vooruit gegaan... :ricky: Maar bon, ik kan uit de gpx-en misschien wel een schoon motorritje uit distilleren... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Muug »

Stefke wrote: 07 Apr 2024 21:26
Blackbert wrote: 03 Apr 2024 21:01 Stel nu dat die vriendin bij u op de koffie of zo komt, en de gps-track valt uit haar tas op uw salontafel ...
tussen haakskes, die heeft vandaag de finish gehaald. 7 dagen, 1200 km, 12000 hoogtemeters, gemiddeld 8 uur per dag in het fietszadel. Zowat alle moeilijke stukken uit de grootste koersklassiekers onder de wielen gekregen. Mijne status van "watje op de velo" is er weer op vooruit gegaan... :ricky: Maar bon, ik kan uit de gpx-en misschien wel een schoon motorritje uit distilleren... 8-)
Is dat dan een gravelbike fietsroute of een gewone straatroute? Op routeyou staat dat onder gravelbike. :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Blackbert »

Als ik 't goed gelezen heb zitten er een paar stukken gravel in, maar dat zal niet de voornaamste reden zijn.
Ooit eens met Erik Blackbird het interessante deel van de Ronde van Vlaanderen gereden. Er zitten kasseistroken tussen die precies in het donker door een zatte stagiair gelegd zijn. Met een gravelbike zal de kans dat de rijder en het materiaal overleven groter zijn.
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

Awel ik denk 90% baan en 10% rommel. Door het bos van Wallers en andere kasseistroken is toch gene kado. De meesten reden toch met een gravelfiets, één van de Italianen reed met een pure koersfiets met 23mm bandjes.. :?

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

Rap eens naar de Flying Hermans meeting in Ninove geweest. En dus toch maar de ganse namiddag daar blijven plakken wegens te veel bekend en schoon volk 8-)
Maar ook wel wat toffe/speciale/exclusieve moto's en brommers gezien. 8-)
Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto 2024

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 14 Apr 2024 21:10 Rap eens naar de Flying Hermans meeting in Ninove geweest. En dus toch maar de ganse namiddag daar blijven plakken wegens te veel bekend en schoon volk 8-)
Maar ook wel wat toffe/speciale/exclusieve moto's en brommers gezien. 8-)

...

Image
De rugproblemen hebben er anders over beslist ... :sad:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

En hup gisteren een dagje Holland, naar de boekvoorstelling Henk Van Kessel, wereldkampioen 50cc in 1974.
Toporganisatie! En een hele tros helden van destijds waren aanwezig waardoor het meer op een OKRA-bijeenkomst leek. :mrgreen:
Heerlijke verhalen mogen aanhoren en schone brommertjes gezien. 8-)
Image

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by J2FK »

Maandag 22/04..... weer eens een dagje gaan zolderen met de zoon. Ondanks de koude toch ferm goe geamuseerd :ricky:
Op naar 22/05 Mettet :rayof:

Image

Image

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

J2FK wrote: 24 Apr 2024 18:24 Ondanks de koude....
gelukkig zijn er nog bandenwarmers... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Muug »

Ferm goed uitgerust :shock:
Die stappen heb ik nooit kunnen zetten. Bestelwagentje toegewijde circuitmoto's en zo.
En toch kriebelt het wel af en toe om op circuit te gaan rijden, gewoon om eens de spinnenwebben uit de kop te blazen. Ik heb zo al met een schuin oog naar een R7 zitten kijken.
Vroeger kon dat trouwens gewoon op de OW, maar dat probeert ge beter niet meer :|

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by J2FK »

Tja, das ook nie van vandaag op morgen.
Da begint met ene moto en een remork. Na 2 keer is er ene zijn kas aan het opfretten omdat hij aan de zijlijn staat en zelf niet kan rijden.
Er wordt dan ne moto bijgekocht waardoor er ook andere zaken verdubbelen,... paddocks, bandenwarmers, reserve banden, wielen, etcetera...
Op den duur krijg je zulke toestanden

Image

een busje dat bijna propvol zit en daarachter een remork met nog wa prul.
En dan zegt er op den duur leukweg ene ....pa, wa denkt ge als we SAMEN ( yeah right) een groter bus kopen?? Zoooooot :pillepalle:
Pingpongen gaan we doen....2 paletten een bolleke een tafel en een net.
Das iets da van de vrouw komt, die zegt da altijd
, pingpongen moete gelle gaan doen PINGPONGEN gvd, ....als de kosten de pan uitzwieren. :whistling:

Post Reply