Moto Guzzi Stelvio
Moto Guzzi Stelvio
En hop daar is het minder dure alternatief in aantocht, de Moto Guzzi Stelvio. Ziet er netjes uit, genoeg vermogen en koppel denk ik en loodzwaar. En een cardan voor wie zich niet graag bukt of de handen vettig maakt.
(Geen idee waarom dit nieuws in de topic van de R1300GS geplaatst werd. Daarom dus effe een nieuwe topic gemaakt. mvg, PraatAdmin)
(Geen idee waarom dit nieuws in de topic van de R1300GS geplaatst werd. Daarom dus effe een nieuwe topic gemaakt. mvg, PraatAdmin)
Re: Moto Guzzi Stelvio
Mnder duur , maar het is nog steeds duur.
Ik vind elke moto boven de 5000 euro eigenlijk duur, Ik moet echt eens opgroeien op dat vlak.
Ik vind elke moto boven de 5000 euro eigenlijk duur, Ik moet echt eens opgroeien op dat vlak.
Re: Moto Guzzi Stelvio
Tja, voor mij is dat pokkeduur. Alles boven de 2000 euro is mij eigenlijk al teveel.
En zeggen dat een beetje deftige fiets, niet eens elektrisch, daar ook al bovenuit komt...
Re: Moto Guzzi Stelvio
Schaft u ne Caponord aan. Makkelijk onder de 5000€, geen electronische rotzooi, die tieten staan niet in de weg en geen mens die het verschil ziet.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Moto Guzzi Stelvio
Ik vind de nieuwe stelvio wel iets hebben, afgezien van het afgekapt voorspatbord.
Ik denk dat ik eerder voor de v85 zou gaan, heb daar al een paar maal aan gedacht om van de AT naar de v85 over te stappen…. Maar tis dat ik zo een Honda fan ben
Ik denk dat ik eerder voor de v85 zou gaan, heb daar al een paar maal aan gedacht om van de AT naar de v85 over te stappen…. Maar tis dat ik zo een Honda fan ben
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Moto Guzzi Stelvio
Bwa, hangt ervan af wat je wil en hoe goed je de staat bij aankoop kan inschatten
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Moto Guzzi Stelvio
Verborgen gebreken kan je niet op voorhand inschatten.
Ik koop al dertig jaar tweedehands moto's. En verkopen ook Geloof me, je kan nog zoveel snuffelen als je wilt aan een moto, de kans dat je binnen de maand met iets geconfronteerd wordt dat je niet verwacht had, is redelijk groot. En hoe goedkoper/ouder de moto, hoe veel groter die kans. Alleen al dat veel motorfietsen een volledige kuip hebben, vergroot de kans. Hoeveel misérie ik al niet ontdekt heb onder de tank, of de kuip of 't kontje, ge wilt het niet weten.
De moto kan perfect blinken, perfect rijden en remmen, en toch kunnen er gebarsten of ontbrekende kuipdelen zijn, of elektrische rottigheid die gewoon per toeval nog werkt.
Mijn eigen KTM, die ik al sinds 2008 is zo een mooi voorbeeld. Ik weet het ondertussen niet meer, maar had ik hem een half jaar of een jaar toen ik een mooie ontdekking deed? Toen ik de beschermkap van de tank rechtsonder er af haalde dan bleek die tank tot op het blote kunststof te zijn afgeschaafd. En geen krasje, nee, de volledige flank onderaan. De motorfiets moet dus heel zwaar geschoven hebben, en daarop is die dan mooi in elkaar geschroefd met nieuwe onderdelen en zo. De tank was te duur om te vervangen dus werd er een mooi kapje overgeplaatst. En het had dus geen zin meer om verhaal te gaan zoeken bij die verkoper, omdat ik er al zoveel maanden en kilometers mee gereden had.
Ik koop al dertig jaar tweedehands moto's. En verkopen ook Geloof me, je kan nog zoveel snuffelen als je wilt aan een moto, de kans dat je binnen de maand met iets geconfronteerd wordt dat je niet verwacht had, is redelijk groot. En hoe goedkoper/ouder de moto, hoe veel groter die kans. Alleen al dat veel motorfietsen een volledige kuip hebben, vergroot de kans. Hoeveel misérie ik al niet ontdekt heb onder de tank, of de kuip of 't kontje, ge wilt het niet weten.
De moto kan perfect blinken, perfect rijden en remmen, en toch kunnen er gebarsten of ontbrekende kuipdelen zijn, of elektrische rottigheid die gewoon per toeval nog werkt.
Mijn eigen KTM, die ik al sinds 2008 is zo een mooi voorbeeld. Ik weet het ondertussen niet meer, maar had ik hem een half jaar of een jaar toen ik een mooie ontdekking deed? Toen ik de beschermkap van de tank rechtsonder er af haalde dan bleek die tank tot op het blote kunststof te zijn afgeschaafd. En geen krasje, nee, de volledige flank onderaan. De motorfiets moet dus heel zwaar geschoven hebben, en daarop is die dan mooi in elkaar geschroefd met nieuwe onderdelen en zo. De tank was te duur om te vervangen dus werd er een mooi kapje overgeplaatst. En het had dus geen zin meer om verhaal te gaan zoeken bij die verkoper, omdat ik er al zoveel maanden en kilometers mee gereden had.
Re: Moto Guzzi Stelvio
Mooie brommer maar...
Al bijna 4 jaar tevreden met mijne V85TT dus die gaat nog wat blijven.
Al bijna 4 jaar tevreden met mijne V85TT dus die gaat nog wat blijven.
Oldtimer BMW fanaat
Re: Moto Guzzi Stelvio
Das pech hebben....Muug wrote: ↑14 Feb 2024 11:45 Verborgen gebreken kan je niet op voorhand inschatten.
Ik koop al dertig jaar tweedehands moto's. En verkopen ook Geloof me, je kan nog zoveel snuffelen als je wilt aan een moto, de kans dat je binnen de maand met iets geconfronteerd wordt dat je niet verwacht had, is redelijk groot. En hoe goedkoper/ouder de moto, hoe veel groter die kans. Alleen al dat veel motorfietsen een volledige kuip hebben, vergroot de kans. Hoeveel misérie ik al niet ontdekt heb onder de tank, of de kuip of 't kontje, ge wilt het niet weten.
De moto kan perfect blinken, perfect rijden en remmen, en toch kunnen er gebarsten of ontbrekende kuipdelen zijn, of elektrische rottigheid die gewoon per toeval nog werkt.
Mijn eigen KTM, die ik al sinds 2008 is zo een mooi voorbeeld. Ik weet het ondertussen niet meer, maar had ik hem een half jaar of een jaar toen ik een mooie ontdekking deed? Toen ik de beschermkap van de tank rechtsonder er af haalde dan bleek die tank tot op het blote kunststof te zijn afgeschaafd. En geen krasje, nee, de volledige flank onderaan. De motorfiets moet dus heel zwaar geschoven hebben, en daarop is die dan mooi in elkaar geschroefd met nieuwe onderdelen en zo. De tank was te duur om te vervangen dus werd er een mooi kapje overgeplaatst. En het had dus geen zin meer om verhaal te gaan zoeken bij die verkoper, omdat ik er al zoveel maanden en kilometers mee gereden had.
In al die jaren (+25 moto's) nog maar 1 'miskoop' gehad, een oude gsxf waar de binnenkant van de tank rot was en alle vuiiligheid naar de carbu's ging.
Dat waren altijd moto's tussen de 1000€-3000€
om effe terug on topic te gaan; ik dacht er iets van een varadero in te zien, maar effectief, ne caponord lijkt er beter op
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Moto Guzzi Stelvio
Ik ga u de volgende keer mijn moto's laten kopen
Re: Moto Guzzi Stelvio
Ik filter op voorhand al veel door detail foto’s per mail te vragen.
En dan is het ter plaatse goed kijken, altijd met een straffe zaklamp, en vingers kruisen.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Moto Guzzi Stelvio
Dat is meer mijn "ding" dan die nieuwe GS maar het enige wat ik niet kan vinden op de Guzzi website is de prijs van deze Stelvio.
Re: Moto Guzzi Stelvio
Standaard een 16500€ eurookes
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Moto Guzzi Stelvio
Re: Moto Guzzi Stelvio
In Stefke zijn universum: 2 moto's minder dan de GS.
grease up your baby for a ball on the hill