Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

Muug wrote: 28 Feb 2024 13:58 Heb je een bron? Want mijn KTM 950 is van 2005, en ik speel met het idee om een R100R te kopen. :)
Koopt mijne KTM 990 Adv over, steekt daar uw 950 blok in:
1. ge behoudt uw blok
2. op papier hebt ge een euro3 norm, en dus nog 3 jaar welkom in brussel.
3. binnen 3 jaar is de wereld toch finaal om zeep

;-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

De wereld is al een tijdje om zeep. :(
Maar bon, zelfs de oude Grieken kloegen daar al over, lol, 't is dus misschien een beetje relatief. :lol:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

Op mijn planning stond in september een evenementje: https://snelheidenspektakel.be/
Dat werd al een tijdje met veel tromgeroffel en poehaa aan gekondigd, het zag er ook allemaal veelbelovend uit. In Wieze stond er een standje met niks meer dan een aardige affiche en een vlotte man die eigenlijk niet zoveel meer kon vertellen dan dat enkel grote namen gingen komen waaronder al zeker Didier de Radiguès... De tickets voor dit spektakel waren ook al verkrijgbaar en aan de dure kant. Ik dacht nog voor die prijs moet het toch al heel goed en aantrekkelijk georganiseerd zijn. Toen dacht ik al dat dat waarschijnlijk niks ging worden. En kijk vandaag kwam de mededeling dat het evenement is geannuleerd. :roll: :(

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Een beetje het Engelse Goodwood Speed festival achterna denk ik. Qua formule bedoel ik.
Alleen hebben ze in Engeland een grotere achterban en trekt dat al jaren vele duizenden toeschouwers. Ooit wil ik daar eens heen.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Jopet »

Stoffel wrote: 28 Feb 2024 21:58 En dat gaat volgens mij nog erger worden…
Het rare is dat vrachtwagens, vliegtuigen, boten, enzo… precies bij deze zever er buiten vallen :evil:
Nee neen vrachtwagens vallen daar zeker niet buiten, ook wij hebben de Lez normen te volgen, die zijn dus idem als de personen wagens, wij hebben zelfs kilometer heffing en die is duurder naarmate je euronorm lager is....
Wij betalen nu met een euro 6 18,3 cent per kilometer, euro 5 19,6, euro 4 20,9, euro 3 24,8 en de rest 27,2 cent per kilometer. Dit zijn de Vlaamse cijfers, want Wallonië, Brussel (autowegen) en Brussel (lokale wegen) zijn andere tarieven..... 1 tarief was te gemakkelijk geweest :pillepalle:

Voor Frankrijk moet er aan onze ruit een sticker hangen met het categorie nummer van onze toelating tot de Lez zones, ook voor Duitsland heb je zo'n stickers nodig.

Dus Muug, zeker gene camion kopen hé :mrgreen:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stoffel »

Alle, weeral iets bijgeleerd ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

deftig weer vandaag en hopla de moto's komen weer buiten. helaas de grootste mongolen eerst heb ik weer mogen vaststellen... Op twee wielen rijden is weer te moeilijk en 100 per uur in de bebouwde kom is toch het minimum... :furious3: een bocht of een rotonde deftig nemen was dan weer een ander paar mouwen precies... :furious3: :wall: :wall: :wall: :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Reed hij in uwe weg? Kwam hij gevaarlijk dicht bij u? Was er gevaar voor je eigen leven? Riskeerde je een dodehoekongeval? :mrgreen:
Zoniet: leven en laten leven, Stefke.
Ge gaat zelf ook meer genieten van 't leven. ;)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

Verdekke Stef, had ik geweten dat gij het waart, 'k Had ne keer gezwaaid!

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stoffel »

Stefke wrote: 04 Mar 2024 22:34 deftig weer vandaag en hopla de moto's komen weer buiten. helaas de grootste mongolen eerst heb ik weer mogen vaststellen... Op twee wielen rijden is weer te moeilijk en 100 per uur in de bebouwde kom is toch het minimum... :furious3: een bocht of een rotonde deftig nemen was dan weer een ander paar mouwen precies... :furious3: :wall: :wall: :wall: :wall:
Ik zeg altijd cru: dat probleem lost zichzelf mettertijd wel op :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by F M »

Ook in het verkeer, gelukkig geen bleitmoment maar een bruine-streep-in-de-broek-moment. Ik rijd met de Transit op de steenweg, waar het fietspad rechts eindigt en de fietsers moeten oversteken naar het dubbele fietspad aan de overzijde. Haaientanden op het fietspad, eiland in het midden van de weg waar fietsers kunnen wachten tot het verkeer in de andere richting toelaat om over te steken.
Een fietsster vond het echter niet nodig om te zien of ze over kan steken, en reed zonder ook maar iets te vertragen en om te kijken net voor mij de weg over. :w00t: :devil:
Ik smijt alles toe, wat niet meer hielp, maar stuur ook links het verhoogde eiland op, net langs de ijzeren reling. Dat bleek net genoeg om de fietsster te missen, mede doordat zij ook stopte toen ze me naast haar zag verschijnen.
Ze was dan nog kwaad op mij ook... :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Fascinerend eh, de attitude van een fietser tegenwoordig. :( Ik, als fietser, ben mij bewust van de verkeersregels én ik ben mij ook bewust van mijn kwetsbaarheid. Maar het gros van de fietsende medemens gedraagt zich effectief alsof ze de onkwetsbaarheid en onsterfelijkheid hebben van zo'n action hero.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 06 Mar 2024 00:35 De steenweg, waar het fietspad rechts eindigt en de fietsers moeten oversteken naar het dubbele fietspad aan de overzijde. Haaientanden op het fietspad, eiland in het midden van de weg waar fietsers kunnen wachten tot het verkeer in de andere richting toelaat om over te steken.
Da's inderdaad een locatie waar de overgrote meerderheid van de fietsers, ondanks alle signalen van het tegendeel, gewoon doen alsof ze voorrang hebben om over te steken. :roll:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

yep, hier elke dag tientallen! gewoon geen voorrang verlenen en doorfietsen, zelfs al rij je op 5 meter van die oversteekplaats... :pillepalle:
Zelfs als je op een drafje komt aangereden omdat je gezien hebt dat je 10 meter kan doorrijden zonder te moeten stoppen of voorrang te verlenen omdat er geen verkeer van links komt... :furious3:
En dan die automobilisten die onnodig voorrang verlenen terwijl je verder dus gewoon vlot kon doorrijden. Nope eerst onnodig de fietsers doorlaten om dan wat verder 5 minuten stil te staan omdat er ondertussen weer pokkeveel dwarsverkeer is... :furious3: :furious3: :furious3:
Verkeerslichten waren daar gewoon de betere optie geweest.
Image

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

Mijn motorhandschoen laten vallen op hete uitlaat...
Zit verdekke een gat gebrand door de buitenlaag & het goretex membraan...
Die dingen deden al bijna 10 jaar perfect hun job.... nu mag ik op zoek naar nieuwe :(

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Al bijna tien jaar :o
Die hebben gewoon euthanasie gepleegd. :lol:

Tip= https://webshop.motos-inghelbrecht.be/c ... nduroguard ;)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by zappa »

Stefke wrote: 06 Mar 2024 10:28 yep, hier elke dag tientallen! gewoon geen voorrang verlenen en doorfietsen, zelfs al rij je op 5 meter van die oversteekplaats... :pillepalle:
Zelfs als je op een drafje komt aangereden omdat je gezien hebt dat je 10 meter kan doorrijden zonder te moeten stoppen of voorrang te verlenen omdat er geen verkeer van links komt... :furious3:
En dan die automobilisten die onnodig voorrang verlenen terwijl je verder dus gewoon vlot kon doorrijden. Nope eerst onnodig de fietsers doorlaten om dan wat verder 5 minuten stil te staan omdat er ondertussen weer pokkeveel dwarsverkeer is... :furious3: :furious3: :furious3:
Verkeerslichten waren daar gewoon de betere optie geweest.
Image
En die fietsende zebra's ? Iedereen is daar zo van onder de indruk, dat ze ook hunne rem toeslaan. Ik toeter meestal ne keer en doe teken dat ze moeten stappen, want ja er echt over rijden is net iets te ver, te veel schrijfwerk en ander getrut, toch zeker van de vuurspuwende moeder met fietskind die het goede voorbeeld aan het geven is. :roll:
sig nature

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Jopet »

zappa wrote: 07 Mar 2024 22:29 En die fietsende zebra's ? Iedereen is daar zo van onder de indruk, dat ze ook hunne rem toeslaan. Ik toeter meestal ne keer en doe teken dat ze moeten stappen, want ja er echt over rijden is net iets te ver, te veel schrijfwerk en ander getrut, toch zeker van de vuurspuwende moeder met fietskind die het goede voorbeeld aan het geven is. :roll:
Dat is een punt waar nogal discussie over bestaat, mag je als fietser over een zebrapad rijden, het antwoord is simpel, ja, fietsers mogen dat zeker, maar er is een grote MAAR, in tegenstelling tot voetgangers hebben die helemaal geen voorrang, willen ze nu net dat vergeten.... Fietsers mogen dus zeker over het zebrapad rijden maar moeten natuurlijk als ze al rijdend oversteken voorrang geven aan het verkeer die op dat moment op de baan is. Toen ik indertijd, toen mijn kinderen nog naar school gingen, vroeg aan de verantwoordelijke waarom ze niet op school leren dat ze te voet moeten oversteken kreeg ik als antwoord dat ze anders te traag de schooluitgang verlaten.... Als kinderen op school nog niet aangeleerd worden dat het beter is om een zebrapad te voet over te steken en zo rechtmatig hun voorrang te krijgen wat wil je dan dat ze het op andere plaatsen opeens wel zouden doen. :dontknow:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

zo'n derderangs kutvoetballer die zich straalbezopen met 150 per uur over een rotonde recht in een sporthal lanceert kan blijkbaar gewoon opschorting van straf krijgen... :furious3:
frustrerend wel... :roll:

Online
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 19 Mar 2024 12:01 zo'n derderangs kutvoetballer die zich straalbezopen met 150 per uur over een rotonde recht in een sporthal lanceert kan blijkbaar gewoon opschorting van straf krijgen... :furious3:
frustrerend wel... :roll:
Tjah, zijn vrijwilligerswerk bij gehandicapten, zijn alcoholslot en zijn bijkomende verkeerslessen zullen de rechter wel mild hebben gesteld, I presume.

Maar 't blijft wel ne slag in het gezicht van verkeersslachtoffers/achterblijvers.

Post Reply