Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

Het is absoluut niet fair.

Als een "gewone" onbekende pakweg 'snachts op een lege autostrade een beetje te rap rijdt dan verliest hij/zij zijn rijbewijs, moet alle examens opnieuw doen, moet psychologische tests afleggen en dan hebben we het nog niet over de hoge boete.
Die persoon gebruikt een auto als raket en stapt met een blanco strafblad weg.

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Schussboelie »

Hallucinant is het.
Ik hoop ook dat het parket/OM in beroep gaat.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stoffel »

Volgens mij moogde daar ook maar 70km doen…
Wordt zelf eens geflitst tegen 139 in een zone 70,,, dat gaat geld en tijd kosten :wall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

Muug wrote: 19 Mar 2024 15:47 Als een "gewone" onbekende pakweg 'snachts op een lege autostrade een beetje te rap rijdt dan verliest hij/zij zijn rijbewijs, moet alle examens opnieuw doen, moet psychologische tests afleggen en dan hebben we het nog niet over de hoge boete.
en met code 103 op het rijbewijs ook nog een ander jobke zoeken... :roll:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Jopet »

Vol ongeloof heb ik naar het nieuws geluisterd toen ze dit zeiden.... geen enkel mens die dit kan begrijpen...

Als je hier in Brugge door het rood rijdt dan kom je altijd voor de rechtbank en krijg je sowieso 15 dagen rijverbod + boete en dan heb je ene die aan de andere kant van het land 3 X te rap rijdt, onder invloed, veroorzaakt zwaar ongeval (gelukkig zonder slachtoffers) en dat krijgt opschorting van straf :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Droopy »

Een kleine ergernis. :(
Vandaag de NCX eindelijk nog eens van stal gehaald.
Terwijl ik toch aan het rijden was dacht ik om mijn Honda dealer te bezoeken, een combinatie om zijn vernieuwde winkel te bezoeken en een groot onderhoud in te plannen.
Blijkt dat diene mens nu op maandag ook dicht is en dat dit nu toevallig mijn enige vrije dag in de week is. (zaterdag is ook werkdag dus da's geen optie)
Een andere deftige Honda dealer is er hier niet in de buurt dus dat zal even zoeken en plannen worden. :?

Maar kijk, de rit was aangenaam en mijn NCX doet het na een winterslaap van 6 maand nog altijd goed. :ricky:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Jopet »

Droopy wrote: 25 Mar 2024 16:35 Een kleine ergernis. :(
Vandaag de NCX eindelijk nog eens van stal gehaald.
Terwijl ik toch aan het rijden was dacht ik om mijn Honda dealer te bezoeken, een combinatie om zijn vernieuwde winkel te bezoeken en een groot onderhoud in te plannen.
Blijkt dat diene mens nu op maandag ook dicht is en dat dit nu toevallig mijn enige vrije dag in de week is. (zaterdag is ook werkdag dus da's geen optie)
Een andere deftige Honda dealer is er hier niet in de buurt dus dat zal even zoeken en plannen worden. :?

Maar kijk, de rit was aangenaam en mijn NCX doet het na een winterslaap van 6 maand nog altijd goed. :ricky:
Wel er is daar een reden voor voor die extra sluitingsdag, pa Joris (Rudi dacht ik) is vorig jaar zwaar ziek geweest en van ver teruggekomen, om die reden hebben Gregory en Manuela besloten hun pa veel meer rust te geven, waar ze vroeger met z'n 3 de zaak openhielden, Rudi verving telkens Gregory of Manuela als die vrij waren, hebben Gregory en Manuela besloten 2 dagen te sluiten en geen andere dag in de week meer thuis te blijven, zo kan pa Joris komen en gaan wanneer hij zelf wil en is er geen verplichting meer om er te moeten zijn. De heropening van de vernieuwde showroom was trouwens een succes, heel veel volk, een glunderende familie Joris en wij hebben lekker gegeten :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by petervdc »

Jopet wrote: 25 Mar 2024 21:29 De heropening van de vernieuwde showroom was trouwens een succes
Moh. Kga ook es gaan piepen dan. Niemeer geweest in 10 jaar peis k...
Keep going

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Droopy »

Jopet wrote: 25 Mar 2024 21:29 Wel er is daar een reden voor voor die extra sluitingsdag, pa Joris (Rudi dacht ik) is vorig jaar zwaar ziek geweest en van ver teruggekomen, om die reden hebben Gregory en Manuela besloten hun pa veel meer rust te geven, waar ze vroeger met z'n 3 de zaak openhielden, Rudi verving telkens Gregory of Manuela als die vrij waren, hebben Gregory en Manuela besloten 2 dagen te sluiten en geen andere dag in de week meer thuis te blijven, zo kan pa Joris komen en gaan wanneer hij zelf wil en is er geen verplichting meer om er te moeten zijn. De heropening van de vernieuwde showroom was trouwens een succes, heel veel volk, een glunderende familie Joris en wij hebben lekker gegeten :ricky:
Bedankt voor deze update Jopet. :thumbsup:

'k Zal eens bellen en zien voor een oplossing want ik heb eigenlijk geen zin om naar een andere garage te gaan. Ze zijn vriendelijk bij Joris en eerlijk in hun prijzen. ;)

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Jopet »

Droopy wrote: 27 Mar 2024 23:09 'k Zal eens bellen en zien voor een oplossing want ik heb eigenlijk geen zin om naar een andere garage te gaan. Ze zijn vriendelijk bij Joris en eerlijk in hun prijzen. ;)
Zou ik ook doen, tot nu niets dan positieve ervaringen :thumbsup:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Stefke »

Er stuiken dit jaar redelijk wat favorieten van hunne velo in de velookoerskes. Er schiet nog weinig over om de volgende koersen wat spannend te houden... En nu ineens moet er dringend wat veranderen... Maar misschien had dat al lang geleden moeten veranderen... In een beetje motorsportwedstrijd op de openbare weg zien we al jaren strobalen en banden als buffers. Publiek wordt al jaren zo goed en zo kwaad mogelijk uit de buurt gehouden. Maar in de wielerkoersen moet dat blijkbaar allemaal niet... En natuurlijk is de crash van Evenepoel gisteren een schoolvoorbeeld van slechte kijktechniek die hem lelijk de das hebben omgedaan. En uiteraard nog een stuk of 20 anderen die niet meer weg kunnen en/of zich onderuit remmen... :?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by TuttoTerreno »

Het was de renner achter evenepoel die de grote valpartij veroorzaakt.

Waarom Remco de bocht mist, door slechte kijktechniek ok, dat kan. Van dat imago geraakt hij nooit af.

maar zijn achterwiel slipt ook eerst weg en brengt hem uit balans. Het leek mij alsof daar een vlek olie/diesel op het wegdek lag. Of wat steentjes.


Nu ja, dat zijn allemaal farmaceutische experimenten op een zadel, tevens doodzieke astma patiënten allemaal,
Big farma kan nu innoveren/experimenteren op vlak van botgroei e.d.

User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Blackbert »

Het zal weer druk zijn op Orthopedie in Herentals ...
Wat er hier gebeurde is niet zo duidelijk, ineens ging die daar onderuit op een droge baan. Bobbels en gene abs? Evenepoel efkes uit focus en hop.
Bij Van Aert vorige week was 't wel duidelijk: heel die troep liever over de pechstrook dan de brede baan te volgen. In en uit die goot en 't was klaar.
Wacht tot zondag, als ze die nieuwe haarspeldbocht moeten nemen. Ene die niet zat op te letten in de briefing of ter plaatse en hopla.
Geef die allemaal terug ne velo zoals waar Merckx op reed (zwaarder), met kleinere grote versnellingen.Tempo omlaag zal al helpen.

Tuurlijk, wie beslist in die grote evenementen? De organisator/geldschieter. Tour, Vuelta, Waalse Pijl, ... Dakar. ASO.
Money. Niks anders. Spektakel = publiek = inkomsten. 't Gaat duren tot er weer iemand zijn hoofd breekt en het peloton de ketting eraf legt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 05 Apr 2024 12:22 Big farma kan nu innoveren/experimenteren op vlak van botgroei e.d.
:mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by TuttoTerreno »

Ik ben nogal cynisch over koersen.

Allez, de grote lieveling die altijd tweede is.

En iedereen maar doen alsof ze niet weten dat hij elke koers verkoopt.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by F M »

Wel dat lijkt me nu een typisch conspiracy statement.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by TuttoTerreno »

Ochgottekes.

Die gast heeft ooit live op TV het BK veldrijden aangeboden, een week voordien.

"Ik heb dit seizoen al zoveel gewonnen, ik weet niet of ik het BK ook nog moet winnen".

Hup, een zeldzame Rolex erbij

en een nobele onbekende heeft toen een jaar lang in de driekleur gereden, net voor of in de bezemwagen.


Van een palmares kan je nog altijd geen brood kopen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by TuttoTerreno »

Sven Nys heeft ooit een WK weggegeven aan Groenendaal of zo
en letterlijk als reden op TV gezegd: "t zijn de Hollanders die mij betalen, dus rij ik voor hen"

En bijna alle volgende WKs heeft ie even opvallend -maar stilzwijgend - verkocht: "handen bevroren", "platte band", "ketting eraf" , mocht iemand het verzinnen, t zou niet geloofwaardig zijn.


Business is dat, geen conspiracy theory.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Koeno »

TuttoTerreno wrote: 06 Apr 2024 12:13 Ik ben nogal cynisch.
Ik heb ff uwe quote aangepast. past beter zo denk ik :laughing: ;)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 06 Apr 2024 16:05 en een nobele onbekende heeft toen een jaar lang in de driekleur gereden, net voor of in de bezemwagen.
Ik geef toe, naar veldrijden kijk ik nauwelijks. Maar het zou me toch sterk verbazen als daar een bezemwagen rond rijdt. :laugh3:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply