voegingskabel Zumo 345: sluimerverbruik?

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
Muug

voegingskabel Zumo 345: sluimerverbruik?

Post by Muug »

Is er bij de voedingskabel van een Zumo345 sluimerverbruik als de gps niet in de houder zit? Ik vraag me af of ik de rode en zwarte draad rechtreeks op de accu kan aansluiten zonder risico te lopen dat die wordt leeg getrokken. Zoja, dan steek ik er wel een schakelaartje tussen.

diskeletlietje

Re: voegingskabel Zumo 345: sluimerverbruik?

Post by diskeletlietje »

Een auto relais parallel met uw koplamp zetten ?
Kontact aan = gps krijgt voeding
Kontakt uit = geen sluimer verbruik

Tenzij je elke keer zoals trooper een half uur moet staan prutsen met je GSM om contact te maken met het nieuwe Blitse schermpje. :lol:

J2FK

Re: voegingskabel Zumo 345: sluimerverbruik?

Post by J2FK »

Muug wrote: 05 May 2024 22:29 Is er bij de voedingskabel van een Zumo345 sluimerverbruik als de gps niet in de houder zit? Ik vraag me af of ik de rode en zwarte draad rechtreeks op de accu kan aansluiten zonder risico te lopen dat die wordt leeg getrokken. Zoja, dan steek ik er wel een schakelaartje tussen.
Bij mijne GS 1200 van 14j oud staat, dus ook al 14j, mijne zumo 660 rechstreeks op de batt. Nog nooit problemen van sluimerverbruik ondervonden en ben ook nog maar aan men 2de batt bezig. De zumo XT staat wel via sleutelcontact geschakeld en bij men 2 usb poorten, ook gewoon rechstreeks op de batt., heb ik wel een schakelaar tussen gezet.

*edit:...oeps...precies een ouder topic :oops: :oops: *

Post Reply