er zijn gelukkig nog de geel Ducati's, Muug!
maar nu die GasGas'en ook in't rood (of is het een mengeling tussen rood en oranje?) rijden, wordt het nog lastiger
trouwens, iedereen maar kappen op al die Duc's maar GasGas is ook gewoon een KTM, dus die twee fabrikanten hebben al ruim het halve deelnemersveld voor zich
ja Bert, veel mensen zien het met lede ogen aan
het eerste jaar vond ik die vleugels nog "show" maar al een paar jaar niet meer; van mij mogen ze er allemaal af
ziet er wel spectaculair uit zo'n moto maar mooi is het al helemaal niet meer en met zoiets rijden, om nog maar te zwijgen van mogelijke kwetsuren, want die dingen vliegen er blijkbaar relatief makkelijk af
op RTBF laten ze geregeld tijdens het halfuur voor de race reportages zien over wat er allemaal bij rijden komt kijken
niet te doen hoeveel knopkes die mannen op hun clip ons e.d. hebben staan en wat die tijdens het racen allemaal moeten doen qua zaken om rekening mee te houden; geen wonder dat ze geen ganse wedstrijd vollen kunnen racen, want ze hebben allerlei zaken waar ze rekening mee moeten houden (wat op zich ook een discipline is en het hoort erbij en 't is voor iedereen hetzelfde)
bij de MotoGP-rijders is er toch nog wel respect voor elkaar; bij de Moto3 is dat precies veel minder het geval, daar vielen ze gisteren in het begin weer bij bosjes
en bij de MotoGP was het ook aftellen: 1ste uitvaller, ah een Honda, 2de uitvaller, een Honda enz. uiteindelijk schoot er denk ik nog 1 Honda over
geen wonder eigenlijk dat Marquez het schip verlaten heeft; die zal ook wel gevoeld hebben dat hij met een Honda dit jaar geen potten (mogelijk wel botten...) zou breken
maar de MotoGP-race was toch echt wel de moeite en content dat Vinales/Aprilia hunnen épingle du jeu hebben kunnen trekken ondanks een verschrikkelijke start
(ja Muug, nu zit ik op m'n werk

)