Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop
Re: Peugeot 1.6HDI 2015 - Kans verstopt roetfilter & noodloop
Om die reden heb ik een LPG tank laten steken. Verbruikt nu wel 9 liter ipv 8,5 maar het is 1 euro per liter goedkoper. Volle tank LPG kost ongeveer 35 € goed voor 550 km.
Bakje naft zit je al direct aan 90€ ook voor 550 km.....
En ik vind dat spel beter rijden op GAS dan op benzine
Oldtimer BMW fanaat
Maar hoe zit dat met LPG & tanken? en in't buitenland?
Alsook nog steeds niet welkom in ondergrondse parkings?
hier thuis weten we het nog niet goed...
peugeot gaat niet veel meer opbrengen...
't wordt hier sowieso een duur jaar (kleine ingreep in de tuin, zonnepanelen, kosten aan auto), dus nog maar eens van auto wisselen is wat "wrang".
ook de situatie op't werk brengt wat onzekerheid mee... naar alle waarschijnlijkheid mag ik binnen dit en 2 maand solliciteren om mijn eigen job te behouden....
Alsook nog steeds niet welkom in ondergrondse parkings?
hier thuis weten we het nog niet goed...
peugeot gaat niet veel meer opbrengen...
't wordt hier sowieso een duur jaar (kleine ingreep in de tuin, zonnepanelen, kosten aan auto), dus nog maar eens van auto wisselen is wat "wrang".
ook de situatie op't werk brengt wat onzekerheid mee... naar alle waarschijnlijkheid mag ik binnen dit en 2 maand solliciteren om mijn eigen job te behouden....
Hangt er ook vanaf hoeveel je zal rijden hé, kan wel wat duren eer je de meerprijs van de installatie er kan uithalen.Bij wrote: ↑14 May 2024 21:10 Om die reden heb ik een LPG tank laten steken. Verbruikt nu wel 9 liter ipv 8,5 maar het is 1 euro per liter goedkoper. Volle tank LPG kost ongeveer 35 € goed voor 550 km.
LPG dik OK!
Ook in het buitenland.
Plus, ge kunt benzine blijven tanken eh.
Ondergrondse parkings mogen niet. Eurotunnel naar Engeland ook niet.
Maar hou inderdaad rekening met de terugverdientijd.
Ook in het buitenland.
Plus, ge kunt benzine blijven tanken eh.
Ondergrondse parkings mogen niet. Eurotunnel naar Engeland ook niet.
Maar hou inderdaad rekening met de terugverdientijd.
Terug verdientijd is natuurlijk afhankelijk van het aantal km per jaar. Installatie kosste 2100€ Ik had alles uitgerekend met de calculator van AGS met 12000 km per jaar en dan was de terugverdien periode 28 maanden. Nu ben ik ondertussen terug op mezelf wonend en doe ik wel wat mer kilometers dus die tijd gaat wel wat inkorten denk ik
Oldtimer BMW fanaat
Hoeveel cc is dat?Bij wrote: ↑14 May 2024 21:10 Om die reden heb ik een LPG tank laten steken. Verbruikt nu wel 9 liter ipv 8,5 maar het is 1 euro per liter goedkoper. Volle tank LPG kost ongeveer 35 € goed voor 550 km.
Hier 2 sinds 2 maanden een 1600 hybride, verbruik puur benzine 4,8l per 100km gemiddeld per benzine tank. Als ik hem 1 maal oplaad, ongeveer 56km elektrisch en geen autosnelweg doe zakt dit naar 2l per 100 km per benzinetank. Hij rijdt dan niet altijd op benzine maar schakelt zelf naar benzine of elektrisch tot de batterij leeg is..
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Mijn beperkte bijdrage aan de anarchie: ik parkeerde toch in die garages met mijn LPG-auto indertijd. Nooit een boete of opmerking gehad...
I am confused. Oh no, maybe not!
Hoeveel cc is dat?Bij wrote: ↑14 May 2024 21:10 Om die reden heb ik een LPG tank laten steken. Verbruikt nu wel 9 liter ipv 8,5 maar het is 1 euro per liter goedkoper. Volle tank LPG kost ongeveer 35 € goed voor 550 km.
Het gaat hier over een Dacia Duster 4x4 met 1.6 SCE motor
Oldtimer BMW fanaat
Jammer... we zijn maar voor 2000kilometer goed geweest...
Sinds gisteren staat de Peugeot terug in noodloop...
Mogelijks verstopte roetfilter zegt de boordcomputer mij...
Ola, dat had ik niet verwacht. Wat zegt de garage hiervan?
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Oh, die heb ik vanmiddag voor de laatste keer bezocht:
Oh, terug problemen?
A maar mocht dat te maken hebben gehad met de vorige 2 reparaties, dan zou dat onmiddellijk stuk zijn, niet na 2000km...
Oh ge zit in noodloop? Ge kunt niet normaal rijden? Nee resetten gaat niet helpen.
Steekt hem ne keer binnen, en dan zullen we ne keer kijken wat er allemaal stuk is.
Past op roetfilter kost veel geld en kan tot 2 weken duren...
Ben dan maar buiten gestapt met de magische gedachte: die zien we nooit meer terug.
Wat nu te doen is nog even een raadsel... spijt dat we hem toch nog gehouden hebben is nu groot... maar spijt komt na de zonde...
(toevoeging: dat klinkt niet zo abnormaal zijn uitleg he, maar 't is de manier waarop... totaal ongeïnteresseerd... de vorige keer hadden ze hem snel nog uitgelezen en toch gereset).
Oh, terug problemen?
A maar mocht dat te maken hebben gehad met de vorige 2 reparaties, dan zou dat onmiddellijk stuk zijn, niet na 2000km...
Oh ge zit in noodloop? Ge kunt niet normaal rijden? Nee resetten gaat niet helpen.
Steekt hem ne keer binnen, en dan zullen we ne keer kijken wat er allemaal stuk is.
Past op roetfilter kost veel geld en kan tot 2 weken duren...
Ben dan maar buiten gestapt met de magische gedachte: die zien we nooit meer terug.
Wat nu te doen is nog even een raadsel... spijt dat we hem toch nog gehouden hebben is nu groot... maar spijt komt na de zonde...
(toevoeging: dat klinkt niet zo abnormaal zijn uitleg he, maar 't is de manier waarop... totaal ongeïnteresseerd... de vorige keer hadden ze hem snel nog uitgelezen en toch gereset).
Dikke miserie. De boot op duwen naar Afrika is ook geen optie, die tijden zijn al lang gepasseerd...
Tip 1 : Toch eens de batterij een minuutje loskoppelen? Zou zichzelf moeten resetten en wat heb je te verliezen?
Tip 2 : Bij bvba Auto5 kan je voor €200 een diagnose en reiniging van je roetfilter laten uitvoeren. Misschien ook een optie?
Tip 1 had ik al geprobeerd. 15 minuten losgekoppeld. Na het loskoppelen contact aan en claxon & lichten "aanzetten". Volgens sommige websites om elk laatste beetje elentriek eruit te krijgen.
resultaat? niks.
Tip 2: is misschien het overwegen waard ja. eens bellen
resultaat? niks.
Tip 2: is misschien het overwegen waard ja. eens bellen
Peugeot naar andere garagist gebracht.
Mijn verhaal gedaan, de bijhorende facturen getoond... En laten we zeggen dat die mens de link tussen de facturen en mijn verhaal niet 100% logisch vond.
Peugeot wordt eerstdaags uitgelezen om dan te kijken wat er nu feitelijk aan de hand is...
we zien wel weer....
Mijn verhaal gedaan, de bijhorende facturen getoond... En laten we zeggen dat die mens de link tussen de facturen en mijn verhaal niet 100% logisch vond.
Peugeot wordt eerstdaags uitgelezen om dan te kijken wat er nu feitelijk aan de hand is...
we zien wel weer....
Met beetje kans wordt vanavond de auto afgehaald...
De korte samenvatting die ik al kreeg, (maar de meneer had het verdekke druk) was veel belovend.
Er is helemaal geen probleem...
Iets met een software update waardoor de software een bepaalde klep denkt te hebben en te lezen in bepaalde omstandigheden...
die klep is er fysiek niet... en dan loopt het in de soep.
De volledige uitleg hoop ik vanavond of morgen te hebben...
Nadien ga ik toch eens bij de officiele garage moeten passeren want dan ruikt het stiekem naar oplichterij die eind mei gebeurd is...
De korte samenvatting die ik al kreeg, (maar de meneer had het verdekke druk) was veel belovend.
Er is helemaal geen probleem...
Iets met een software update waardoor de software een bepaalde klep denkt te hebben en te lezen in bepaalde omstandigheden...
die klep is er fysiek niet... en dan loopt het in de soep.
De volledige uitleg hoop ik vanavond of morgen te hebben...
Nadien ga ik toch eens bij de officiele garage moeten passeren want dan ruikt het stiekem naar oplichterij die eind mei gebeurd is...
Of ze weten niet goed genoeg waar ze mee bezig zijn ...
grease up your baby for a ball on the hill