* hij doet het weer zoals het hoort.
Wanneer er tijd en zin was, nog maar eens gesleuteld, na wat lezen en zeuren op een paar fora.
- bougies goed op hun plaats: check.
-bobijnen vervangen door een setje spares, goed op hun plaats.
-tanks leeggemaakt, zat een half kopje water in. filtertjes aan de kraantjes zijn ok.
-daarbij gemerkt dat de tank boven de uitlaatbocht een beetje gesmolten was. extra hitteschild geplakt.
-dan het belangrijkste denk ik, wat ik véél eerder had moeten doen: vlotterhoogte.
De vlotternaalden waren al vervangen, maar om een of andere reden niet gecontroleerd wat de vlotterhoogte was. Voor niet en na ook niet.
Blijkt dat die rond de 6mm zat, terwijl het boek de helft voorschrijft. Ik kan niet geloven dat nieuwe naalden zonder het 'streepje' waar de oude de zitting raakten zoveel langer kunnen zijn. Wat ik wel kan geloven is dat het veertje in die nieuwe naalden straffer is dan de oude.
Soit, 6 mm wil zeggen dat het benzinenivo in de vlotterkamer te laag is, waardoor hij te arm loopt. Kan zomaar de reden zijn dat die uitlaatbocht heter werd, wat dan de tank aantastte.
Lipje plooien, meten, repeat tot het 3mm is. Alles weer t'hoop steken. Ineens een nieuwe schakelaar voor de extra lichten en een een nieuwe relais voor de handvatten. Carbsync is ok.
Zojuist maar eens gaan rijden dan, op verse benzine. Een km of 50 toeristisch tot strak toeristisch, ne keer naar de rode lijn trekken en dan dicht. Stukken constante snelheid, 70 en 90 ongeveer. Eens goed warm de ralenti en beetje lager gezet.
Me happy, dat gaat weer zoals vanouds, als een raspaard op teveel haver. Geen schokken, geen inhouden, zuiver lopen en goed oppakken.