Dagtripfoto 2024

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Schussboelie
Posts: 524
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 31 May 2024 08:07 Schone combi, in zijn geheel.
Wel ne wreed lange remork.
'k Vraag mij af, als je die motoren zonder de koffers dwars zet, om en om dicht bij elkaar, krijg je ze dan niet op een korter model?
Ze gaan dan wel over de rand steken, heeft de polizei daar een probleem mee?
't Is maar, misschien heb ik dat ook nog wel eens nodig. :ugeek:
Over de rand steken is in België geen probleem zolang de totale breedte niet meer dan 2m55 bedraagt.
Met een goed brede remork moet je zelfs niet over de rand.
Ik heb een paar jaar een camionette gehad, speciaal voor het vervoer van 4 motorfietsen.
De laadbak was 2m40 of 2m50 breed en daar ging één fiets dwars op en drie in de lengterichting.
Die dwarse, een GS, kwam er niet over.

Image
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1315
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto 2024

Post by TuttoTerreno »

Ik heb het ook maar gezien in de file op den Brenner.


Misschien wilden ze de brommers volgens het boekje spannen. En de lading perfect verdelen.

Als ze meer brommers moeten verplaatsen, zullen ze de remorque wel anders beladen...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1315
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto 2024

Post by TuttoTerreno »

Hoogstwaarschijnlijk de grootste privé verzameling Cagiva enduro's mogen bezoeken:


Image

Sommige in nieuwstaat, sommige wrakken.


En daarnaast nog rekken vol onderdelen, alles mogelijke en alles veelvoudig.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1315
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto 2024

Post by TuttoTerreno »

Ik zat uit te blazen na een langgerekte enduro passage die eigenlijk wat te moeilijk was voor mij, gelukkig zijn die moderne sportenduro's oneindig veel beter dan ik.

En dan stopte deze man, gepassioneerd door motoren, enduro- vooral de ongeevenaarde beta alp 2 - en, natuurlijk, a walking ambassador for Le Marche.

Image

Hij toonde me dan een (onooglijk) paadje omhoog, dat hij zelf onderhoudt met een grader/kraan.

Een lekkere gaaaaaaz klim door het bos.

Bellissima Italia.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1315
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto 2024

Post by TuttoTerreno »

Sneeuwkettingen niet vergeten!

Image


:ricky:


Edit: "In geval van sneeuw of ijs, kettingen steken"
Last edited by TuttoTerreno on 02 Jun 2024 20:58, edited 1 time in total.

User avatar
Blackbert
Posts: 3570
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Blackbert »

't is dat mijn Italiaans op niet veel trekt ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11948
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Muug »

Na 608km in de Ardennen.

Image

User avatar
Bij
Posts: 445
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Bij »

tja.... propere wegskes kiezen??? :grin: of een fatsoendelijk spadbord op uwen brommer vijzen... :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2973
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

Een uurke uitwaaien langs rustige banen leek mij een strak plan en ik vertrek.

1 minuut verder werd ik al schaamteloos van de baan gereden door een tachtiger met een SUV die het niet te nauw nam met ART 15.2. (De bestuurder, waarvan het doorrijden belemmerd wordt door een hindernis of door de aanwezigheid van andere weggebruikers, moet vertragen en, zo nodig, stoppen om de tegemoetkomende weggebruikers doorgang te verlenen.) :furious3: :furious3:

2 minuten verder kruis ik tot mijn grote verbazing een zijspan dat ik zowaar herken, wat een toevalstreffer! :rayof: Ik kan niet anders dan mij keren en de wilde achtervolging inzetten.... Dat ging er zo snel aan toe dat ik al gelijk werd ingehaald door weeral tachtigers! 8-) De bestuurders waren nu wel wat jonger... :mrgreen: Ben die dan efkes gevolgd tot een controlepost voor een babbel en wat frisse lucht... 8-) En wat later in de regen naar huis gereden. :roll:

Image

User avatar
Muug
Posts: 11948
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Muug »

Ja die 80ers. Mijn schoonvader dacht effectief dat wie eerste in de doorgang was, voorrang had.

User avatar
Stefke
Posts: 2973
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

Muug wrote: 30 Jun 2024 20:31 Ja die 80ers. Mijn schoonvader dacht effectief dat wie eerste in de doorgang was, voorrang had.
bof ik zat al ruim 50m in het smalle stuk, ik zie die wat vertragen achter de geparkeerde auto's langs zijn kant en dan komt die toch nog gewoon door gereden.... :veryangry: :veryangry: :veryangry:

User avatar
den Bullet
Posts: 1490
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto 2024

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 30 Jun 2024 20:14 Een uurke uitwaaien langs rustige banen leek mij een strak plan en ik vertrek.

1 minuut verder werd ik al schaamteloos van de baan gereden door een tachtiger met een SUV die het niet te nauw nam met ART 15.2. (De bestuurder, waarvan het doorrijden belemmerd wordt door een hindernis of door de aanwezigheid van andere weggebruikers, moet vertragen en, zo nodig, stoppen om de tegemoetkomende weggebruikers doorgang te verlenen.) :furious3: :furious3:

2 minuten verder kruis ik tot mijn grote verbazing een zijspan dat ik zowaar herken, wat een toevalstreffer! :rayof: Ik kan niet anders dan mij keren en de wilde achtervolging inzetten.... Dat ging er zo snel aan toe dat ik al gelijk werd ingehaald door weeral tachtigers! 8-) De bestuurders waren nu wel wat jonger... :mrgreen: Ben die dan efkes gevolgd tot een controlepost voor een babbel en wat frisse lucht... 8-) En wat later in de regen naar huis gereden. :roll:

Image
En ik denk dat voor mijn deur zijn gepasseerd (of all places ...). 😎
En als ik op de foto zie van waar ze kwamen, moet degene die de route moest aanwijzen toch de pedalen zijn kwijtgespeeld ...

User avatar
Stefke
Posts: 2973
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 30 Jun 2024 21:59 En ik denk dat voor mijn deur zijn gepasseerd (of all places ...). 😎
En als ik op de foto zie van waar ze kwamen, moet degene die de route moest aanwijzen toch de pedalen zijn kwijtgespeeld ...
Blijkbaar zaten ze op een gegeven moment vast achter/in een paardenprocessie. Daar heeft men ivm tijdsdruk gewoon de kortste/snelste weg gekozen naar het volgende controlepunt in 't Dravershof... :roll:

User avatar
Raketman
Posts: 1270
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Raketman »

Stefke wrote: 30 Jun 2024 22:11 Blijkbaar zaten ze op een gegeven moment vast achter/in een paardenprocessie. Daar heeft men ivm tijdsdruk gewoon de kortste/snelste weg gekozen naar het volgende controlepunt in 't Dravershof... :roll:
Mja dat was zowat het enige dipje in de organisatie, maar uiteindelijk konden die daar ook niet veel aan veranderen. Op dat moment is de GSM met Waze naar boven gekomen om het volgende checkpoint te halen.
Al bij al twee epische dagen met gezonde "gaan we'r geraken met een kot van 80+ jaar" stress :mrgreen: . Maar 't is toch maar mooi gelukt...

Volgend jaar proberen we opnieuw maar nu met gewone moto's. Zijspan zal niet meer gebeuren, want mijne rug ziet die elfendertigduust verkeersremmers niet meer zitten. Met zo'n span kunt ge daar namelijk niet rond :roll: :whip: ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3570
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Blackbert »

Ritje naar Herk, zaterdag.
Bleken er wat concerten door te gaan. 't Heeft ook efkes geregend. :?
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2973
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto 2024

Post by Stefke »

Sint-Martens-Latem
Image
Last edited by Stefke on 23 Jul 2024 23:52, edited 1 time in total.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1315
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto 2024

Post by TuttoTerreno »

Image

Post Reply