Na een jaar DCT rijden en 2 reizen verder ben ik heel blij van met de DCT keuze, schakelen is voor mij niet de funfactor, wel het rijden zelf, het je in de bochten leggen, waar het kan eens deftig accelereren enz.... Vorig jaar in de Dolomieten er reuze fun mee gehad. Vorige maand door Londen gereden en was wreed content met mijne DCT, de ander motards die meereden waren aan het klagen over het constant te moeten koppelen in dat druk verkeer....
Maar het is een mindset, als je in het hoofdje klaar bent voor een automaat dan zie je enkel de voordelen er van in en maar heel weinig nadelen....

Adv wat kun je off road gaan doen met meer dan 100pk.... On road tjah... dat mag altijd wat meer zijn maar moet dat om fun te hebben???

It's all in the mind....

In de jaren '80 reed ik al met 130pk, in de jaren '00 ging dat dan naar 143pk, in de jaren '10 naar 150pk en dan wat gezakt naar 125 pk om dan in de jaren '20 opeens aan maar 102 pktjes meer te zitten..... Voel ik dan het verschil, ja en neen, hier in ons Belgenland op het vlakke zeg ik nee nie echt, in de bergen ja soms, ik kom van een Boxer met 125pk met een beresterk koppel onderin en vooral dat voel je, de berg op, iemand willen voorbij gaan is een vitteske of 2 terugschakelen en dan vlieg je de auto/truck/bus gemakkelijk voorbij, je mag ook niet vergeten dat ik Muug X 2 ben van omvang en dan het vrouwtje erbij en wat bagage, maar desondanks dat ben ik nooit in de problemen gekomen, je moet gewoon er voor zorgen dat je in de juiste versnelling aan je acceleratie wilt beginnen.
In het groepje waar ik regelmatig mee weg ga zitten er mannen met heel wat meer power en die rijden me enkel los op de rechte stukken aan heel hoge snelheden, maar zeker niet in het bochtenwerk, iemand die mij in het bochtenwerk los rijd met 150pk zal dat zeker ook wel doen met een moto met maar 75 pk want het is vooral het manneke aan het stuur en niet zozeer het vermogen. Die 102 paardjes van Honda doen goed hun werk.

Inderdaad gelukkig maar, ik heb minder betaald met alle opties en accessoires die ik bijgenomen heb dan wat de nieuwe GS1300 standaard kost zonder één enkele optie....
