Arley

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4527
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Arley

Post by zappa »

Op bezoek bij onze Ardeense buren, apero in de prachtige tuin, met uitzicht op hun motors... ( oa een gloednieuwe goldwing te koop ) ...

Want ze zijn laaiend over Harley Davidson, maar dan blijkbaar vooral over de club die tot in de puntjes georganiseerde reizen uitstippeld.
Volledige hotels en/of restaurants huurt, bezoeken organiseert, prachtige rondritten maakt enz.
Maar vooral de samenhorigheid, de vriendschap en de ontmoeting met mensen uit alle windstreken.
Het klint bijna alsof het leven pas begint, moment je een Harley koopt?

ik snap z!n argumentatie dat als je met je motor ergens alleen gaat rijden, het eerder de saaie toer op gaat, en je misschien niet op de plaatsen komt waarvan je het bestaan niet weet. Verder heb ik begrepen, dat het wel eerder voor de levensgenieter op een Harley is, want de beste hotels, diners, exclusieve bezoeken staan op 't programma. Eerder voor de wat oudere en dikkere van portefeuille club, minder voor de tent avonturiers.

Blijkbaar doen ze bij Harley (adicts ) wel enorm hun best om mensen naar hun merk te trekken, al was 't maar om van 't leven te genieten?
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1315
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Arley

Post by TuttoTerreno »

Van de Goldwing club zijn ze dus minder content?


Zo ne 6 cilinder GW zie ik nog wel zitten, tegen dat ik op pensioen ben, haha.

User avatar
F M
Posts: 5153
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Arley

Post by F M »

Hmmm, mijn pensioen komt in zicht... :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2973
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Arley

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 09 Jun 2024 22:03 Zo ne 6 cilinder GW zie ik nog wel zitten, tegen dat ik op pensioen ben, haha.
neenee, een flatsix zit maar in één model op zijn plaats...
Image
zappa wrote: 09 Jun 2024 21:44 Maar vooral de samenhorigheid, de vriendschap en de ontmoeting met mensen uit alle windstreken.
tja, die zitten blijkbaar niet op een onnozel forum waar men dan eens op den wilden boef afspreekt in "den druugen airing"... En zie 20 jaar later hangt die bende nog min of meer aaneen... 8-) En dat zonder arleys...
ach, arley en lifestyle...niks voor mij

User avatar
den Bullet
Posts: 1490
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Arley

Post by den Bullet »

Motorclubs ...

In mijn 'carrière' maar lid geweest van één motorclub: Classic Motorcycles Belgium. De afsplitsing ervan werd de CRMB die nog jaarlijks de Belgian Classic Trophy organissert in Gedinne; een zeer gewaardeerd raceweekend in binnen- en buitenland (en nee, daarmee bedoel ik niet het gehucht van Temse :mrgreen: ).

Die club kwam maandelijks bijeen in ons café in Beersel ('t Groen) en was een toch hechte groep diehards van oldtimers.

Maar gaandeweg zijn er tussen de leden opsplitsingen gekomen per merk en zelfs per model van dat merk.

Toen heb ik met het handje gewuifd en gezegd dat ze mochten oprotten :evil:

Sindsdien geen club meer aan mijn lijf!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1315
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Arley

Post by TuttoTerreno »

Stefke wrote: 09 Jun 2024 23:37
TuttoTerreno wrote: 09 Jun 2024 22:03 Zo ne 6 cilinder GW zie ik nog wel zitten, tegen dat ik op pensioen ben, haha.
neenee, een flatsix zit maar in één model op zijn plaats...
Image
zappa wrote: 09 Jun 2024 21:44 Maar vooral de samenhorigheid, de vriendschap en de ontmoeting met mensen uit alle windstreken.
tja, die zitten blijkbaar niet op een onnozel forum waar men dan eens op den wilden boef afspreekt in "den druugen airing"...
Ik zie die otto's (allez, dat merk, de meeste modellen zijn wat recenter) ook heel vaak in groep over Alpen passen vliegen.

Blijkbaar hebben die ook actieve & exclusieve clubjes.

User avatar
Raketman
Posts: 1270
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Arley

Post by Raketman »

Na er een paar jaar letterlijk tussen gelopen te hebben kan ik toch ook wel besluiten dat het bij Harley vooral te doen is om de "'lifestyle", en niet zozeer om het motorrijden. Al is dat laatste natuurlijk een rekbaar begrip. Ik herinner mij nog dat ik op vraag van een aantal mensen eens een ritje uitgestippeld had. Toen ik zei dat het ongeveer een kleine 300km ging zijn liepen ze net niet gillend in alle richtingen weg. 300km , zijdegij helemaal op uwe kop gevallen ?? 120-150km maximum, met de nodige stops aub... :lol: :lol: daar kom ik nog niet eens voor uit mijn bed :? :geek: ...

Nu ben ik een paar jaar bij den BOM. Pas toen ze doorhadden dat ik niet enkel motoren van de jaren '70 had maar ook van de jaren 30-50, was het in orde. Oldschool ledenvergadering met "de voorzitter neemt het woord" etc, zalig gewoon. Goed georganiseerde events met een diehard kern. Er zit daar een serieuze fanbasis van Sarolea, een paar BMW-isten, een paar UK fanaten,...maar het is evengoed met veel respect voor elkaars rijdend erfgoed.

Nog drie weken en 't is de Rally. Twee dagen en 700+km overleven op een oldtimer van 80 jaar oud die zo'n 50-60 km/h kan halen, bollekepijl navigeren, ik zie dat zitten.
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2939
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Arley

Post by duibhce Kaelann »

Raketman wrote: 10 Jun 2024 16:26Pas toen ze doorhadden dat ik niet enkel motoren van de jaren '70 had maar ook van de jaren 30-50, was het in orde.
Als ge wilt kan ik u wel eens in contact brengen met een Amerikaanse kameraad die ook een zaak heeft om old timers te herstellen. Met een gezonde voorliefde voor zéér oude modellekes. Fanatieke deelnemer aan de motorcycle cannonball (met motoren van minimaal 90 jaar oud).
Kunnen jullie onderdeeltjes uitwisselen en notities vergelijken :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11948
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Arley

Post by Muug »

zappa wrote: 09 Jun 2024 21:44 Op bezoek bij onze Ardeense buren, apero in de prachtige tuin, met uitzicht op hun motors... ( oa een gloednieuwe goldwing te koop ) ...

Want ze zijn laaiend over Harley Davidson, maar dan blijkbaar vooral over de club die tot in de puntjes georganiseerde reizen uitstippeld.
Volledige hotels en/of restaurants huurt, bezoeken organiseert, prachtige rondritten maakt enz.
Maar vooral de samenhorigheid, de vriendschap en de ontmoeting met mensen uit alle windstreken.
Het klint bijna alsof het leven pas begint, moment je een Harley koopt?

ik snap z!n argumentatie dat als je met je motor ergens alleen gaat rijden, het eerder de saaie toer op gaat, en je misschien niet op de plaatsen komt waarvan je het bestaan niet weet. Verder heb ik begrepen, dat het wel eerder voor de levensgenieter op een Harley is, want de beste hotels, diners, exclusieve bezoeken staan op 't programma. Eerder voor de wat oudere en dikkere van portefeuille club, minder voor de tent avonturiers.

Blijkbaar doen ze bij Harley (adicts ) wel enorm hun best om mensen naar hun merk te trekken, al was 't maar om van 't leven te genieten?
Als ik het zo lees, dan heb ik herinneringen aan de latere reizen van mijn ouders, door Rusland, China, Australië. Altijd perfect georganiseerd, altijd overal glaasje Champagne bij de hand.
De meer gefortuneerde mens dus, die zich graag laten pluimen. Ja, zo zijn er meer en meer...

User avatar
Blackbert
Posts: 3570
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Arley

Post by Blackbert »

Pft.
Ge valt op maandag in een bergdorp kort voor etenstijd een hotel binnen waar al 15 moto's geparkeerd staan.
met 6 van die gasten beleef je een geweldige week.
we zien wel hoe lang er leven blijft in dat whatsapp groepke...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11948
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Arley

Post by Muug »

een dag of twee schat ik :mrgreen:

Post Reply