Dos Gringos

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Blackbert

Re: Dos Gringos

Post by Blackbert »

Muug wrote: 03 Jul 2024 18:51 Dat gij toch goed blijkt te weten waar we allemaal gereden hebben. :thumbsup:
Naast het forum open:
De fotobib
Tripy route
Google Maps
Zo lukt het wel om het geheugen actief te houden. Meestal. Dat uitgewassen klimmetje bvb, was dat deze dag?
grease up your baby for a ball on the hill

Muug

Post by Muug »

Blackbert wrote: 04 Jul 2024 08:40 Zo lukt het wel om het geheugen actief te houden. Meestal. Dat uitgewassen klimmetje bvb, was dat deze dag?
Ik dacht wel dat je enkele tools open had staan :thumbsup:
Welk klimmetje bedoel je?
- Die 500 meter hotsetotsen die ons plots overviel en waar we dus geen foto's van hebben omdat we zo hard bezig waren met de moto en onszelven niet te laten vallen, tegelijk proberend om de moto in de correcte richting te laten bokken en springen? Dat was dinsdag, kort na onze warme toast met bacon en kaas, in dat minidorpje. De piste begon kort na Puigcerda. Rood lijntje van rechtsboven naar linksonder.
Image
- Of bedoel je het stukje van 100-200m waar we min of meer onverwacht door een diepe erosiegeul moesten, waarbij ik de moto even tegen de berm gelegd heb? We hebben toen wat verder met z'n 6'en samen wat staan uitblazen en foto's nemen. Dat was dan weer donderdagochtend, de dag na Hotel Cotori dus.
Image

F M

Post by F M »

Zo te horen heb ik 'echt' spijt dat ik er niet bij was :laughing: 8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Blackbert wrote: 04 Jul 2024 08:40
Muug wrote: 03 Jul 2024 18:51 Dat gij toch goed blijkt te weten waar we allemaal gereden hebben. :thumbsup:
Naast het forum open:
De fotobib
Tripy route
Google Maps
Zo lukt het wel om het geheugen actief te houden. Meestal. Dat uitgewassen klimmetje bvb, was dat deze dag?
ik laat meestal Calimoto mee-tracken, en neem een extra foto "in" die app, meestal vlak na een bezonder mooi stukje weg. Die foto verschijnt dan meteen als ik die track opendoe op de juiste plek en ik weet direct waar dat plezant strookje ligt. De kruimels van Hans en Grietje in de 21ste eeuw ;)

Muug

Post by Muug »

Gisteren heb ik iemand leren kennen die twee jaar geleden van deze ACT een filmpje gemaakt heeft. Het is een professionele fotograaf-filmpjesmaker, dus het is een heel mooi filmpje geworden.

Muug

Post by Muug »

Hop,
ik heb hier en daar wat foto's toegevoegd aan de onderkant van Blackbert zijn posts. Kwestie van de flow van het verhaal niet te storen. :thumbsup:

Blackbert

Post by Blackbert »

F M wrote: 04 Jul 2024 10:04 Zo te horen heb ik 'echt' spijt dat ik er niet bij was :laughing: 8-)
Je bent hierbij ingeschreven voor de volgende.
Je mag zelfs voorop rijden ...

Blackbert

Post by Blackbert »

Even een flash-back naar dinsdag. Elke goeie film heeft dat, wij dus ook.
Blijkbaar had de route een update gekregen nadat ik ze gedownload had. Bijgevolg was onze digitale wegwijzer niet helemaal dezelfde. Ik had ook al snel door dat mijn Tripy soms last heeft met het verschil tussen links en de andere links. De ene keer geeft de pointer dan een richting aan die niet overeenkomt met de pijl die aan het bolleke vast hangt. De oplossing is eenvoudig: even mijn kompaan consulteren. De andere keer zijn ze op mijn scherm eensgezind maar spreekt McMuug dat tegen.
Zo was ik dus eigenlijk zeker dat we rechtsaf moesten terwijl het andere scherm vasthield aan links. Ok, links it is, you lead.
Beetje omhoog op een smal baantje daar tussen de weilanden. Waar het ineens overgaat in een onverhard spoor. Stevig omhoog, enkele bochten. Allemaal goed, behalve het feit dat het ferm uitgewassen is. Een geul van 20 of meer cm diep vol losse grote keien die zich door de slingers slingert.
Dat beetje ervaring waar we over beschikken helpt dan echt .McMuug gaat ervoor en ik laat 'm gaan. Waardoor ik zicht heb op de bodem ipv zijn achterwiel. Kies de beste lijn. Eerst is dat de schuine linkerkant, 25cm breed of minder. Even verder is het de rechter oever van die geul. Gedecideerd oversteken dus, dat voorwiel weer op z'n plaats zetten een kijken waar het dadelijk heen moet. Voor we het weten zijn we erdoor, langs een verbijsterde voetganger staan we weer op effen terrein. Een high 5 mocht wel, en ik denk bij mezelf dat we bij de volgende gelegenheid de Tripy-versie volgen. Wat zou er mis kunnen gaan. Fade out.

Muug

Post by Muug »

:lurker:

Blackbert

Post by Blackbert »

Van Dirty Girl
Image
Naar Lady
Image
Intussen die roadside repair deftig opgelost, remklauwen proper gemaakt, vet waar nodig, ...
:dontknow:

Muug

Post by Muug »

Prioriteiten, Zwartbert, Prioriteiten! Uw verhaal gaat voor!
Soit, de mijne is van buiten proper, maar van binnen nog niet. Want mijn prioriteit ligt bij schilderen :oops:

Blackbert

Post by Blackbert »

O ja, de gewonde knipper LA verhuisd naar RV, in afwachting van een nieuwe (vooraan minder sloopwerk om hem te vervangen).
Ook gemerkt dat er een scheurtje zit in de slang van de carterontluchting. Ofwel terug zoals het was, ofwel de 2005+ versie met een soort terugslagklep zodat er minder olie meekomt.

Muug

Post by Muug »

Blackbert, ik moet u nog bedanken, dankzij u heeft mijn camping Sort Spotify playlist een goeie naam!

Blackbert

Post by Blackbert »

Graag gedaan. Delen die handel. ;)

Muug

Post by Muug »

Enkel als gij belooft van dat hier af te werken😎

Maar allez dan, omdat je het zo lief vroeg. De lijst begint met wat we ons nog herinnerden maar ik heb 'm al uitgebreid. Als ge u nog songs herinnert, laat maar komen. De lijst is nog onder constructie kortom.

https://open.spotify.com/playlist/1vzyb ... KOKMTTAGyW
Last edited by Muug on 14 Jul 2024 13:54, edited 3 times in total.

Blackbert

Post by Blackbert »

Na die wonderschone rit landen we in het dorpje Escalona. Dat zijn eigen berg lijkt te hebben, full option. Ze hebben ook een slager/kruidenier.
Image
Een brood, een pak hesp en een kaasje later cruisen we de volgende helling op. In haarspeld zoveel is er ruimte om te parkeren, en schaduw om te zitten.
Het eerste hapje is nog maar genomen en daar komen de bellen. Met een stel koeien eraan.
Ok, free entertainment.
Die lopen sebiet de moto's omver.
Waarom komen die beesten hier naartoe?
Ha da's precies de bedoeling, dat paadje aan de andere kant van ons struikje.
#MeToo kennen die precies nog niet.
Die #MeToo was al wel heel dichtbij en de aanklaagster had er duidelijk geen zin in.
Efkes uit de weg dan, nu!

De berg en het dorp
Image

In tegenstelling tot echte runderen ruimen we onze rommel op voor we weer op weg gaan. Die weer wat smaller wordt en, zoals dat meer voorvalt in de bergen, aan één kant een boeiend panorama biedt.
We hebben het al vaak gezien, gesteentelagen op elkaar gestapeld. Soms als een keurige stapel vers gestreken t-shirts. In dit geval eerder als de lakens na een erg wilde nacht. Kreukels, scheuren en vouwen overal.
Image
Die helling links lijkt wel bevroren terwijl ze wegliep in een putje.
Serieus inzoomen levert dit detail op, in de rechter helling. Inclusief gravelbaantje.
Image
De bergen. Het is fijner rijden dan de zee. Meer bochten en minder volk. Dat is leuk. Maar wat mij eigenlijk nog meer aantrekt is de geschiedenis van vóór onze tijd die hier gewoon in steen gebeiteld ligt. Als was het een crème brulee waarvan de korst in stukken breekt, die dan tegen, op en onder elkaar schuiven. Maar het blijft toch onmogelijk om je een voorstelling te maken van hoe het echt moet geweest zijn.

-------
Foto's van Muug:
Toen we nog niet doorhadden dat wij in de weg zaten van de koeien:
Image
Last edited by Blackbert on 14 Jul 2024 19:47, edited 1 time in total.

Blackbert

Post by Blackbert »

Gesproken van in steen gebeiteld. Tijd voor nog wat onverhard. De zon schijnt nu wel met volle overgave, maar de voorbije weken was dat hier toch anders precies. Gelukkig is het opgedroogd, dus grip is niet het probleem. Het juiste spoor kiezen, ver genoeg vooruit kijken, het knopje omdraaien indien nodig en genoeg snelheid houden om rechtuit te blijven gaan. Da's het recept om er zonder sukkelen doorheen te rijden. Wat niet altijd succesvol verloopt natuurlijk.
Image
Hogerop maakt de aarde plaats voor steen, wat de zaken veel eenvoudiger maakt.
Image
Gewoon de hoger uitstekende exemplaren vermijden.
Image
Al die losse keien in de sporen zijn niet echt een probleem, maar het paadje in het midden laat het toch met minder slingeren verlopen.

----- Foto's van Muug:
Ook een fotoke van opgedroogde modder:
Image

Blackbert

Post by Blackbert »

Ergens in het het bos komen we op een klein perfect asfaltbaantje terecht. Dan is 't gedaan met bos en staan we op een hoogvlakte met weelderig gras.
En een ballerina die de toegang bewaakt. Wat toch een beetje vreemd is.
Image
Omdat we beloven de weg niet te verlaten en niets mee te nemen, mogen we verder. Terwijl ik dat overdenk besluipt mij een 'dit lijkt Wales wel' gevoel. Zou het kunnen? Voor de zekerheid ga ik wat meer aan de linkerkant rijden.
Image
Die gedachte is nog niet koud of een andere warmt op: we zijn echt door tijd en ruimte gereisd en zijn in Engeland!
Stonehenge Light, een mysterieuze put met steen. Wie heeft hier gerust?
Image
En in de handpalm van de heuvel: Wie woont daar?
Image
Langs uitlopers met het mooiste zonverlichte groen verlaten we het plateau.
Image
Eigenlijk hadden we toch iets van Elfen verwacht daar, of op z'n minst een Druïde in het Varenbos erna.
Image
Na dat bos slingert het asfalt blijkbaar weer door de Pyreneeën. Het zonnegroen is wel nog van de partij. Er moet ergens en lek zijn in die poort.
Image
We draaien weer het gravel op, nu zitten we helemaal in dat landschap. Dan staat hij daar ineens, na de bocht. ik ben toch niet helemaal zeker dat het Varenbos de poort was. Is dat de Tree of Life?
Image
Intussen verdwijnen verderop twee duistere figuren uit het zicht.
Image
Hij heeft toch echt betere tijden gekend, die levensboom.
Image

-----------------------
Foto's van Muug:
Image

Image

Image

Image
Last edited by Blackbert on 25 Jul 2024 08:44, edited 1 time in total.

petervdc

Post by petervdc »

Waw hoe mooi, tis een droom
Keep going

Muug

Post by Muug »

petervdc wrote: 15 Jul 2024 14:31 Waw hoe mooi, tis een droom
Voor u wel, voor ons niet :grin:

Maar ik zit hier vol ongeduld te wachten voor 't vervolg, lol, terwijl ik er zelf bij was. :mrgreen:

Post Reply