helm
helm
Mijn helm is redelijk versleten. Krassen op de buitenschaal, vizier bekrast, binnenbekleding vertoont scheurtjes...
Het is mijn 3e Schuberth C3 (Pro). Die zit me perfect. Ik heb mijn eerste en de huidige 2ehands gekocht, want die Schuberts kosten stukken van mensen. En dan heb je nog communicatie nodig.
Ik dacht nog een laatste reeks Schuberth C3 Pro te kopen, maar de paar stuks die nog te koop staan, zijn allemaal buitenmaten. XXL of XS en zo, terwijl ik een L (59) heb.
Ik zal dus een andere helm moeten zoeken. Sowieso een systeemhelm.
Maar moet ik nu echt zo een dure helm kopen? Rijden jullie met goedkoper materiaal? En voldoet dat?
Het is mijn 3e Schuberth C3 (Pro). Die zit me perfect. Ik heb mijn eerste en de huidige 2ehands gekocht, want die Schuberts kosten stukken van mensen. En dan heb je nog communicatie nodig.
Ik dacht nog een laatste reeks Schuberth C3 Pro te kopen, maar de paar stuks die nog te koop staan, zijn allemaal buitenmaten. XXL of XS en zo, terwijl ik een L (59) heb.
Ik zal dus een andere helm moeten zoeken. Sowieso een systeemhelm.
Maar moet ik nu echt zo een dure helm kopen? Rijden jullie met goedkoper materiaal? En voldoet dat?
I am confused. Oh no, maybe not!
- Schussboelie
Re: helm
Ik rijd met de dure muts, de C4 met ingebouwde Sena.
Met de motor op de zaak is dat natuurlijk net een tikje makkelijker om dat soort geld uit te geven...
Met de motor op de zaak is dat natuurlijk net een tikje makkelijker om dat soort geld uit te geven...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Ik heb al altijd 2 helmen gehad, bij een nieuwe moto kocht ik een nieuwe helm en de vorige droeg ik dan voor woon werk, vorig jaar wilde ik dus mijn Shubert C4 met ingebouwde Sena vervangen door de C5....helaas kunnen ze de communicatie niet overzetten en moet je dus de nieuwere Sena kopen en dat vond ik te belachelijk en heb mij toen een goedkope Scorpion EXO 930 gekocht om te gebruiken voor woon-werk, maar aan alles merk je dus het verschil, het voelt veel minder degelijk aan, maakt meer lawaai, verluchting is minder (maar met deze mag je wel open rijden), dus voor lange trippen zou ik die goedkope nooit gebruiken.
Neen geef mij maar een Shubert of Shoei.
Vroeger heb ik wel nog testen gelezen waarbij de Nolan systeemhelmen er goed uitkwamen, misschien kun je eens in die richting kijken.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Ik had er na een week zoeken 2 gevonden in mijn maat.
Een Schuberth C3 Pro, zoals mijn 2 laatste helmen. Maar een zwarte, en dat wil ik niet.
Een HJC i100. Maar in de buurt van Luik. Die wilde ik toch eens passen voor ik zo ver rijd, en dus ben ik in RAD gaan passen. Zo een HJCi100 heeft een kinstuk dat helemaal naar achter klapt. Maar de helmwanden vooraan zijn zo robuust dat ik moeite heb de helm over mijn hoofd te trekken.
Dat wordt hem dus niet. Maar natuurlijk, ik was dan bij RAD en paste nog een paar helmen. Vermits ik geen geduld heb, heb ik dan maar ineens een nieuwe gekocht.
Het is de deze geworden: https://www.rad.eu/nl/c/p/73291-hjc-rph ... uogeel.htm
- TuttoTerreno
- Motorzot
Die had een probleem met het vizier, dat gaat veel te vlot open/dicht.F M wrote: ↑09 Jul 2024 17:34Ik had er na een week zoeken 2 gevonden in mijn maat.
Een Schuberth C3 Pro, zoals mijn 2 laatste helmen. Maar een zwarte, en dat wil ik niet.
Een HJC i100. Maar in de buurt van Luik. Die wilde ik toch eens passen voor ik zo ver rijd, en dus ben ik in RAD gaan passen. Zo een HJCi100 heeft een kinstuk dat helemaal naar achter klapt. Maar de helmwanden vooraan zijn zo robuust dat ik moeite heb de helm over mijn hoofd te trekken.
Dat wordt hem dus niet. Maar natuurlijk, ik was dan bij RAD en paste nog een paar helmen. Vermits ik geen geduld heb, heb ik dan maar ineens een nieuwe gekocht.
HJC heeft daar recent een verbeterde, straffere mechaniek voor gemaakt.
Als uwen helm dat nieuwe systeem nog niet heeft, krijgt ge het op aanvraag.
Maar als je tevreden bent/was van Schuberth, (die C5 stond/staat toch ik in promotie vanaf 509€) waarom heb je dan gekozen voor de HJC en niet een Schuberth?F M wrote: ↑09 Jul 2024 17:34 ik was dan bij RAD en paste nog een paar helmen. Vermits ik geen geduld heb, heb ik dan maar ineens een nieuwe gekocht.
Ik wilde op zijn minst een deel fluogeel. De fluogele Schuberth is duurder, was niet aanwezig in L, de HJC vond ik super gemakkelijk om op mijn hoofd te zetten, paste ook perfect, kinstuk kan vastgezet worden in opgeklapte stand en was in een test nog stiller beoordeeld dan de C5.
Voilà
Voilà

Nu nog zoeken naar een nieuw communicatiesysteem. Het wordt waarschijnlijk de goedkoopste Cardo, de spirit. Ik zou ook de in te bouwen HJC Smart B11 kunnen kiezen, maar dat is een Sena, en ik wil in de toekomst kunnen communiceren met Wim, die al een Cardo heeft.
Vanaf dat je hem niet meer ziet is 't te laat om te roepen.

grease up your baby for a ball on the hill
- TuttoTerreno
- Motorzot
Bij een 22.06 helm moet je een intercom systeem nemen dat speciaal voor die helm is gemaakt, dacht ik.
Das typisch aan een systeemhelm, een gewone integraalhelm is in principe altijd stiller dan een systeemhelm....
Ik heb een Schuberth C4 en een wat goedkopere Scorpion EXO930 en daar hoor ik duidelijk het verschil dat de Schuberth stiller is.
Maar ik denk als je in de dezelfde prijsklasse gaat van de C5 met een HJC of Shoei of dergelijke je ook ongeveer hetzelfde geluidsniveau zal hebben. Op dat moment is het vooral kiezen wat zit er goed op je hoofd....
Wat ik vooral positief vind aan de Schubeths is dat ze een groter gezichtsveld hebben dan bvb de Shoei Neotec.
Ik denk dat dit het belangrijkste is