Duo

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
Post Reply
diskeletlietje

Duo

Post by diskeletlietje »

Rijtechnieken zijn anders met of zonder duo .
Het zandzakje, zoals Eric het omschreef .
Ik zie heel vaak tips die ik natuurlijk in de mate van mijn kunnen probeer te testen en meestal wel redelijk uitkomst leveren ( als ik alleen op de motor zit)
Een korte verkeersdrempel even rechtstaan op de steuntjes spaart mijn rug maar krijg wel een kopstoot in mijn hol .
Loetje neemt ook graag foto’s en vergeet zich soms vast te houden en schuift in mijn rug bij elke rem of te brut terug schakelen.
Maar tips zoals naast het zadel gaan zitten om traag en kort te draaien bijvoorbeeld lukt alleen maar niet met twee .
Een stukje brave ofroad om op een plaats te komen waar bijna geen toeristen komen stopt ergens halfweg wegens stres van duo
Kort omschreven heb ik persoonlijk twee rij modi en ik zou die korter bij elkaar willen krijgen omdat ik alleen niet meer buiten raak en met de moto wil raken waar ik met een auto niet kom
Bestaan er duo cursussen of een soort velcro om ze vast te kleven?

diskeletlietje

Re: Duo

Post by diskeletlietje »

Nog een stom voorbeeld
Je staat stil en er zit een stom drempeltje achter je achterwiel die je tegenhoud om achteruit te peddelen met de tippen aan de grond .
Voorrem nemen in de veren duwen en het momentum gebruiken en een laatste snokje mee te duwen is ook uitgesloten als ik geen misverstanden wil 😁

Stefke

Post by Stefke »

diskeletlietje wrote: 11 Sep 2024 21:28 Nog een stom voorbeeld
Je staat stil en er zit een stom drempeltje achter je achterwiel die je tegenhoud om achteruit te peddelen met de tippen aan de grond .
Voorrem nemen in de veren duwen en het momentum gebruiken en een laatste snokje mee te duwen is ook uitgesloten als ik geen misverstanden wil 😁
Waarom achteruit peddelen met tippen aan de grond? Afstappen, achteruit duwen en klaar. Dat de duo dan maar even moet afstappen moet toch geen probleem zijn? Als ik het te tricky vindt laat ik de duo altijd afstappen om mij te keren of te parkeren. En waarom zou je naast het zadel willen gaan zitten om kort te keren met duo? Rij wat verder om te keren waar eventueel meer plaats is om te keren toch? :dontknow: Ge moet het niet moeilijker maken dan het is. Vooraf het maneuver bekijken/plannen en uitstippelen spaart ook veel miserie.
Verder is het gewoon oefenen en vertrouwen kweken. Een vriendin twijfelde een beetje of dat zou lukken zo maneuvers met duo...
Ik had iets minder twijfel en spring dus gelijk achterop... :whip: en hup klaar 8-)
En het was verder nog lollig als duo in amazonezit, of rechtstaand of achterstevoren... :puke:

Last edited by Stefke on 11 Sep 2024 22:53, edited 1 time in total.

zappa

Post by zappa »

:lipsrsealed2: de topkoffer vlak achter je monteren en het passagiers zadel wat naar achter schuiven? :mrgreen:

Beiden een cursus fotokes maken op een motor in een wielerwedstrijd ?

Image

Image
sig nature

Raketman

Post by Raketman »

Goeie afspraken en vooral niet persé alles willen doen met de duo in het zadel. Ik laat die van mij ook eens regelmatig afstappen. Beter dat dan gezellig met z'n twee tegen de grond :geek: . Dit gezegd zijnde, vorige week heb ik toch ook ff heel kort gedraaid zonder waarschuwing naar achter, met als gevolg dat het hele dorpsplein efkes verschrikt opkeek door de nogal luide piep die mijn madam produceerde :mrgreen:
Nil volentibus arduum

diskeletlietje

Post by diskeletlietje »

Loetje kijkt meestal mee . We hebben een soort onafgesproken code , als haar knieën plots naar binnen gaan en mijn gat klemmen denk ik dat ze wil dat ik buzze geef . Als er een mooi gebouw of uitzonderlijk natuurlijke architectuur is waar ze een foto van wil nemen voel ik niets meer en vertraag. Het is gewoon bij de brave ofroad dat het fout gaat, we maken een Uturn omdat ze teveel stres heeft op 1 km van het hoogste punt . ( blijven we hangen op de plaats waar de campers raken) ook mooi natuurlijk. Maar net niet ;) .

Muug

Post by Muug »

Als die van mij haar knieën klemt dan wil dat "gevaar" zeggen.

Post Reply