Met de wind in je hoofd...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno

Re: Met de wind in je hoofd...

Post by Koeno »

Ik heb er nog geen last van...
Ik kan nog steeds genieten van te gaan uitwaaien, maar niet op raketsnelheden...
Dat gebeurt wel nog in Luxemburg / Duitsland of streken waar er leuke bochten zijn...

Hier in de buurt voor het uitwaaien merk ik dat ik sneller de KTM 990 neem als de BMW XR.
Minder pk's maar vinniger ding....
de interesse in de xr vermindert, maar verkopen "kan" ik nog niet...

In mijn kop speelt de optie lichtere 1 cilinder (KTM 690 enduro, crf 250 of 300 L, ...)
iets dat offroad nog makkelijker wordt, maar ook gewoon "minder snel" is.

Enkele jaren geleden wou mijn wederhelft wel leren motorrijden...
Toen hadden we een CBR 125 R gekocht...
ik ben echt vaak met dat ding gaan rijden/knallen...

de max om dat ding altijd gas open te kunnen rijden en toch zelden richting gevaar voor rijbewijs te gaan :p
dus minder was meer

Muug

Post by Muug »

Merci @koeno om de topic terug on track te brengen. 8-)

Stefke

Post by Stefke »

Muug wrote: 10 Dec 2024 13:18 Merci @koeno om de topic terug on track te brengen. 8-)
Maar we zijn nog niet eens off track geweest, het ging nog altijd over het dichtslibbende verkeer en het niet meer kunnen doorkachelen met (veel te moderne) moto's... ;)

Muug

Post by Muug »

:grin:

OK, ik had het tekstje misschien gewoon in de Bleit-topic moeten zetten. :lol:

Stefke

Post by Stefke »

Maar kijk ik heb van 't weekend aan tafel gezeten met 2 jonkies die 50 jaar geleden de straten en de circuits onveilig maakten. 8-)
Image
De ene vooral met auto's de andere vooral met moto's. En heerlijke verhalen over plat op den tank achter de kuip, zwabberige kaders en trommelremmen, fabrieksmachines, Grote Prijzen rijden en met 20pk en tegen 180km/u racen tussen Nieto, Dorflinger en Tormo... Tussen twee races rap over en weer van Oostende naar Sint Joris ten Distel om daar nog een stratenkoers te winnen. Over gewoon testrijden op de baan, 4 vak 90km/u nu 2 vak bebouwde kom, zonder nrplaten om gauw de carbuus af te stellen en op zoek te gaan naar de topsnelheid. En illegaal gaan racen op het gesloten circuit van Nijvel. Maar ook over nog in 2025 eens gewoon een race willen rijden, de ene voor het plezier, de andere alleen als hij kan winnen met competitief machien... :ricky: :shock:
Ik weet niet zeker of die twee het destijds nodig hadden om hun hoofd leeg te rijden... :dontknow: 8-)

Muug

Post by Muug »

Ook toen zullen er wel kutjobs geweest zijn waarbij dat nodig was 8-)
Maar niet iedereen heeft dat nodig inderdaad.

Raketman

Post by Raketman »

Uit lukraak gaan rijden in't weekend haal ik allang geen plezier meer. Op zaterdagen en zondagen is't op veel plaatsen pakken drukker dan in de week, dus rijden om je hoofd leeg te maken is zowieso onmogelijk. De kans dat je nog gefrustreerder thuiskomt daarentegen :? :lol: ...Praktische ritten overdag wel nog veel (materiaal gaan halen voor de shop etc) om de tientallen fiberglaswerken en andere miserie vakkundig te omzeilen, daarvoor is een motorfiets nog steeds het aangewezen vervoersmiddel voor mij.

Wel nog 2x per jaar een deftige reis naar een buitenland én ritjes met de oldtimerclub. Da's zowieso aan gezapige tempo's plus de voorrijders van dienst kennen zowat elk minibaantje in de Vlaanders zodat het genieten terug is. Maar op een andere manier. Gemiddeld valt er op een ritje van 70-80km minstens ene in panne, dus dat krijg je er ook gratis bij : ambiance langs de kant van't straat op of een parking.
Nil volentibus arduum

Post Reply