Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Schussboelie

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2024

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 25 Oct 2024 16:45dus gewoon meer moto's ingeschreven houden??
Wat doen die vraagtekens daar op het einde?
Zelden zo een nutteloze aanwending van leestekens gezien.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Blackbert

Post by Blackbert »

Schussboelie wrote: 25 Oct 2024 16:55
Koeno wrote: 25 Oct 2024 16:45dus gewoon meer moto's ingeschreven houden??
Wat doen die vraagtekens daar op het einde?
Zelden zo een nutteloze aanwending van leestekens gezien.
:whistling: :mrgreen:

Of inschrijven van een niet-gekeurde 2dehandse kan of niet via de verzekeraar? Geen idee.
Blijkt ook dat het aantal DIV-antennes (is dat geen schoon woord) waar je zelf een nummerplaat kan afhalen sterk ingekrompen werd. Voor u: Bxl, het hol van de (het beest mag je zelf invullen).
grease up your baby for a ball on the hill

Muug

Post by Muug »

Als mijn RS verkocht was, heeft de nieuwe eigenaar natuurlijk die moto zelf ingeschreven op zijn eigen nummerplaat. X aantal weken later kreeg ik een document van het DIV met de melding dat mijn nummerplaat nog vier maand gebruikt kon worden, vanaf ik weet niet meer welke datum. Dan zou ze vervallen of waardeloos worden of zoiets. Dus gij zou toch ook zo'n bericht gehad moeten hebben.

Raketman

Post by Raketman »

Vandaag op aanraden van iemand bij een (bekende) partswinkel in het Lokerse gaan zien voor een nieuwe batterij voor een R100. Ik had de oude (allez, een dik 1 jaar oude Nitro buchtbrol ding) mee om in te ruilen.

"Dat komt dan op 315€ meneer"

:freak: :-? :bash: :pillepalle: excuseer hoeveel voor een batterij van 130-150€ ?

Die kon aan mijn reactie zien dat ik aan't kiezen was tussen hem uitlachen en hem zot verklaren...chef komt erbij...jamma wacht we gaan eens zien of dat wat minder kan...met 2 mysterieus staan doen achter de computer...ma kijk we kunnen al zakken naar zoveel...en is't voor een firma meneer ? Ja...ah dan kunnen we nog 30% korting geven...

"Dat komt dan op 156€ meneer"

Batterij gekocht, buiten gegaan, ga ik nooit meer binnen. Onnozelaars :lipsrsealed2: :lol:
Nil volentibus arduum

Muug

Post by Muug »

Koeno wrote: 25 Oct 2024 16:45 Koeno zijn les: nooit nog nummerplaten bewaren :oops: :evil: :evil:
Nee, niet echt, als ge weet dat ge binnen de 4 maand weer een moto zult hebben.
Maar ge had toch wel een schrijven gehad moeten hebben, en dan zou je dat van die 4 maand wel geweten hebben.

Trouwens, twee dezelfde smileys achter elkaar dat kan toch echt niet door de beugel hoor. :peepwall:

Koeno

Post by Koeno »

Laat mij rustig wenen, net afscheid genomen van de nummerplaat....
nu kan ik maandag naar de verzekeraarmevrouw rijden om de papieren te laten aanpassen en op te sturen.
kortom: de sevenfifty zal dit jaar mogelijks niet meer rijden... kzal dan maar de carbs laten leeglopen, er wat Aspen 4takt in gieten en de batterij aan de druppellader hangen zeker?

oh en dezelfde smileys achter elkaar? ik kan en durf dat: :dontknow: :dontknow:

Stefke

Post by Stefke »

Belt mijn zus. Kan ik afkomen met mijn auto, hij is terug van onderhoud en heb een bestek gekregen want hij komt anders niet meer door de keuring... Wat moet ik daarmee doen????
Ja madamtje, de auto is al 11 jaar en heeft toch al 150000km, denk er eens goed over na, het is stilaan tijd om die te vervangen dixit de garage... :o
Fucking boring basic Nissan Note 1400 van 2013,
Factuur onderhoudje + nazicht schouwing 380 euro.
Bestek voor herstelling van de te verwachten kosten om door de keuring te geraken: 1700 euro.... :shock:
Ik bekijk dat vluchtig:
- airco herstelling geen drama, die kosten zou ik niet meer echt doen is niet nodig voor de keuring 540 exbtw
- draagarmen te vervangen?, geen spatje roest, alle rubbers netjes geen scheuren of droogte of wat dan ook... :dontknow: 630 exbtw
- remschijven yep aan de dunne kant mogen wel eens vervangen worden... 240 exbtw
Ik zet mijn zus thuis af en rij naar huis met die auto om hem morgenvroeg op de brug te kunnen bekijken.
Dat ding rijdt retestrak, geen bonk of kraak of wat dan ook in de ophanging, dus ja beetje vreemd :dontknow:
Kom thuis check alle lichten om er misschien zelfs morgen al mee naar de keuring te gaan...en jawel mistlamp werkt niet... :roll:
Hoezo nazicht schouwing?.... :veryangry: :veryangry: :veryangry: :veryangry:

Muug

Post by Muug »

Dringend veranderen van garagist!!!!

den Bullet

Post by den Bullet »

Muug wrote: 29 Oct 2024 21:17 Dringend veranderen van garagist!!!!
Bij Porko in Leerbeek bv. (vader en zoon zijn genoegzaam gekend in Halle ...); doet al het onderhoud van de camionetten en vraagt niks te veel. Bovendien ook motard (vroeger Triumph Speed Triple, nu wegens tè grote buikspieren een Harley).
Als ge wilt geef ik u de details, Stef ;)

Droopy

Post by Droopy »

Stefke wrote: 28 Oct 2024 22:03 Belt mijn zus. Kan ik afkomen met mijn auto, hij is terug van onderhoud en heb een bestek gekregen want hij komt anders niet meer door de keuring... Wat moet ik daarmee doen????
Ja madamtje, de auto is al 11 jaar en heeft toch al 150000km, denk er eens goed over na, het is stilaan tijd om die te vervangen dixit de garage... :o
Fucking boring basic Nissan Note 1400 van 2013,
....
:idea: Gewoon de lichten en de staat van de banden zelf controleren en de rest zal de keuring wel zeggen.
Zo doe ik het al jaren. Meestal is alles ok en als er iets serieus zullen ze het daar wel zeggen.
11 jaar en 150000 km, die Japanner kan nog wel een paar jaar mee zeker.😉

Stoffel

Post by Stoffel »

Voila, tis een Nissan, die blijven lang bollen.
Onze Qashqai diesel hier is vorige week zonder opmerkingen terug gekeurd, ondertussen bolt mijn vrouw er al 9 jaar zonder problemen ermee rond. Juist om de 2-3 jaar een nieuwe batterij… om de 1 of andere reden eet dat spel batterijen. :whistling:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Stefke

Post by Stefke »

Die Nissan van mijn zus, ik zou daar zelfs niet meer mee naar de garage gaan. Gewoon af en toe verse olie en klaar. Al de rest zelf af en toe eens nakijken/bijvullen. Heb hem op de brug gezet, die voorophanging en dus ook de draagarmen daar is wekelijk niks op aan te merken. Rubbers niet uitgezakt of gebartsen, nergens speling, nergens lekken, motorblok kurkdroog. Remschijven hebben een randje, niet overdreven. Als de blokken op zijn zal ik zelf wel een nieuw setje steken, schijven inbegrepen. Mistlichtprobleem was gelijk opgelost, het was de schakelaar in de trekhaak die vastzat.
Echt waar die (merk) garages, ik moet er al lang niet van hebben. Misschien hebben ze wel nog een paar draagarmen op stock waar ze van af willen...geen idee waarom ge anders zo'n nonsens uitkraamt? :dontknow:
En de keuring, daar reken ik al helemaal niet op om defecten te ontdekken... :twisted:

Stefke

Post by Stefke »

Niet alleen autofabrikanten zitten in slechte papieren... :roll:
https://www.motorradonline.de/ratgeber/ ... RUDNIKo-2A

Muug

Post by Muug »

Ze moeten nu niet afkomen dat ze dat niet zagen afkomen eh. :roll:
Hoeveel firma's hebben ze de afgelopen jaren al overgenomen?
Plus de productie outsourcen naar de grootste kopieerders van dit heelal en omstreken.
Elke 2-3 jaar een nieuw product uitspuwen dat slechts 50 of 100cc groter is.
Dat ook elk jaar lelijker wordt.
Dat ook elk jaar duurder en duurder wordt, terwijl de sinezen vollebak aan het "3d-printen" slaan aan minder dan de helft van de prijs.
Afin, kom, zoiets staat toch in de sterren geschreven eh.
Heel onze westerse economie volgt hetzelfde stramien, al decennia: firma's beginnen gezond, dan zegt een boekhouder dat ze moeten groeien, en dan begint het: groeien, overnemen, nog meer groeien en nog meer overnemen en dan plots ontploft de ballon. Da's al decennia aan de gang, en zéker sinds de mondialisering.

Gisteren zei ik nog tegen Koeno, dat die Skineze moto's een onderhoudsinterval van slechts 5000km hebben is eigenlijk heel slim gezien. Sowieso is het "om de 5000km of één keer per jaar". En hoeveel percent van de motorrijders rijdt meer dan 5000km? Zéker als 't zo een kleintje met weinig cc's en pk's is. Dus ja, waarom voor dure onderhoudsarme high-tech gaan als ze toch elk jaar voor onderhoud binnen moeten? En hop ne moto wordt een pák minder duur als 't wat laag-tech mag zijn. 8-)

petervdc

Post by petervdc »

Muug wrote: 18 Nov 2024 15:45 Sowieso is het "om de 5000km of één keer per jaar".
Mijne 1190 doe ik om de 6000 olie & filter, t enige dat ik zelf kan ;-)
Officieel ist om de 15000 dacht ik.
Keep going

Blackbert

Post by Blackbert »

Ja, de glans van KTM begint er bij mij ook al een tijd af te gaan.
Van een klantgerichte innoverende kleine naar een reus die de andere kleine innovators vermoord door ze op te kopen.
Voor de LC8 worden onderdelen steeds schaarser, voor de pré-KTM Husky is 't helemaal een ramp. Voor een Husaberg of GasGas met wat leeftijd zal 't niet beter zijn waarschijnlijk.
Als je dan leest over de nokkenasproblemen van de 790 en 890 en hoe ze daar op reageren. Nee bedankt.

Het hoeft dan ook niet te verbazen dat ze in de problemen komen, nu de Chinezen ongeveer hetzelfde doen als de Japanners in de jaren stillekes. Toen waren de Britten het slachtoffer.
grease up your baby for a ball on the hill

Stefke

Post by Stefke »

Vierkant groen op een kruispunt, groen dus in de 4 richtingen voor voetgangers en fietsers.... :pillepalle: Nog altijd geen idee welke idioot dat bedacht heeft... :furious3:

Jopet

Post by Jopet »

Stefke wrote: 12 Dec 2024 17:09 Vierkant groen op een kruispunt, groen dus in de 4 richtingen voor voetgangers en fietsers.... :pillepalle: Nog altijd geen idee welke idioot dat bedacht heeft... :furious3:
Conflict vrij kruispunt, waarbij wanneer er dan auto's & vrachtwagens op het kruispunt rijden geen voetgangers of fietsers meer mogen wandelen of rijden op hetzelfde tijdstip en omgekeerd natuurlijk ook ;) .
Op zich vind ik dat niet slecht zo vermijd je bvb dode hoek ongevallen. :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

F M

Post by F M »

Inderdaad. Hier in Leuven is het daardoor bv aan de Tiensepoort ook voor mij met de auto veel gemakkelijker, want ik moet niet in 25 richtingen meer speuren of ik geen fietser of voetganger onder de wielen zou krijgen wanneer ik moet afslaan.
I am confused. Oh no, maybe not!

Muug

Post by Muug »

Stefke heeft tegenwoordig met élke verkeersregel een probleem. 8-)

Post Reply