Ziggo Dome: wat een wonder van organisatie!

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Muug

Ziggo Dome: wat een wonder van organisatie!

Post by Muug »

Gisterenmiddag naar Amsterdam gereden, om naar een concert te gaan in de Ziggo Dome. Die tickets hadden we slechts een jaar geleden gekocht :?

Wat is het toch zalig om in Nederland naar zo'n event te gaan. :w00t:
- Diverse gigantische parkings binnen de tien minuten wandelen rond de hal. En dat zijn échte parkings, met asfalt en klinkers, en vakjes en parkeerwachters. Absoluut niet te vergelijken met bvb de offroadwaardige terreinen zoals je ze kan terugvinden rond de luchthaven van Charleroi. Ticket was online gekocht en de parkwachters hadden mooie scanners. Super efficiënt.
- De evenementenhal lag vlak naast het stadion van Johan Cruyff, en was ingebed in een gigantische wijk vol met andere torenhoge gebouwen. Langs de voetbalveldbrede lanen en pleinen rond de hallen lagen talloze eet- en drankgelegenheden, gewone winkels, een Albert Heyn en andere grootwarenhuizen. Wandelingsgewijs passeerden we tramhaltes en treinstations die een perfecte verbinding vormden met het stadscentrum. Alle stations waren open, ruim, proper, modern, ordelijk, voorzien van gigantisch veel daglicht en modern interieur.
- Een half uur voor het begin van het voorprogramma waren we op minder dan een minuut aanschuiven binnen, ticket gescand en gefouilleerd en al. Vijf minuten later zaten we in onze stoeltjes. Geen gedoe met zoeken naar de goede trap, de goede gang of de goede deur. Alles perfect aangeduid, overal medewerkers in proper uniformpje. Subliem gewoon.
- Na afloop ook: minder dan twintig minuten later zaten we in onze wagen huiswaarts te rijden. Files? Waar?

Wat een droom. :rayof: Daarbij vergeleken is een bezoek aan het Sportpaleis een trip naar de hel. :wall:

Koeno

Re: Ziggo Dome: wat een wonder van organisatie!

Post by Koeno »

Alleh...

Wij zijn zaterdag naar Bart Peeters gaan kijken in de Lotto Arena.

Om 17h Daan afgehaald in de binnenspeeltuin in Herzele.
Doorgereden naar mijn ouders in Moorsel om de kindjes af te zetten, rond 17h45 van daar vertrokken naar Antwerpen.
Met een lichte file net voor de Tunnels op de E17 heb ik mij geparkeerd naast het sportpaleis (ok, kostte wel 10euro).
Naar binnen gegaan rond 19h, Nacho's met Salsa & Cola light gedronken en braaf naar onze plaats gegaan...
(ok, de buren konden beter, want de ene deed haar schoenen uit, de andere zat zo te dansen op haar stoel dat het langzaamaan op een paringsdans begon te lijken met mijn arm als deel ervan :p)

Optreden rond 23h gedaan, naar buiten, de auto in en rond 00.10 stonden we thuis om te gaan slapen.
Maar om eerlijk te zijn... dat is de eerste keer dat het zo belachelijk vlot ging allemaal :D :D

Muug

Post by Muug »

Allez allez, da's goed om te horen! :thumbsup:

F M

Post by F M »

Als ik naar de Lotto Arena of het Sportpaleis ga, rijd ik altijd naar een Park&Ride parking en ga van daar met de tram. De tram zit altijd vervat in de ticketprijs.
I am confused. Oh no, maybe not!

Muug

Post by Muug »

Hebben we ook eens gedaan.
En dan na het optreden stond er een meute van misschien wel tweeduizend man aan te schuiven om die tram terug te nemen. Maar die trams waren daar niet op voorzien en het duurde een uur eer we op die tram geraakten. :o
En, eigenlijk, de ellende was eerder op de avond al begonnen, toen we op de P&R parking van Kruibeke arriveerden, moesten we al ergens in de graskant gaan staan omdat de parking volzet was! :o

Dus nee, de P&R is zeker niet altijd een geweldig alternatief.

F M

Post by F M »

Ik neem altijd de P&R Merksem. Die is groot genoeg. En ik zorg er ook altijd voor om bij de eersten de zaal te verlaten.

Muug

Post by Muug »

ajommoja we kunnen toch moeilijk naar 't oosten van Antwerpen rijden als we ten westen wonen eh :grin:

Stefke

Post by Stefke »

Ik laat mij rijden. Scheelt een hoop ergernis. Eén van mijn chauffeurs heeft daar een privéparking en we kunnen dan ook binnen via de personeelsingang. :rayof: :peepwall:

Blackbert

Post by Blackbert »

Muug wrote: 05 May 2025 12:09 Hebben we ook eens gedaan.
En dan na het optreden stond er een meute van misschien wel tweeduizend man aan te schuiven om die tram terug te nemen. Maar die trams waren daar niet op voorzien en het duurde een uur eer we op die tram geraakten. :o
En, eigenlijk, de ellende was eerder op de avond al begonnen, toen we op de P&R parking van Kruibeke arriveerden, moesten we al ergens in de graskant gaan staan omdat de parking volzet was! :o

Dat is dan toch niet die nieuwe 'parkeertoren' met 1500 plaatsen op linkeroever, tussen de E17 en de expresweg.
what would Tom do?

zappa

Post by zappa »

Blackbert wrote: 05 May 2025 19:24
En dan na het optreden stond er een meute van misschien wel tweeduizend man aan te schuiven om die tram terug te nemen.
Dat is dan toch niet die nieuwe 'parkeertoren' met 1500 plaatsen op linkeroever, tussen de E17 en de expresweg.
Dedienen ken ik, als je denkt ik ben nu al 7 keer a/d eerste straat rechtsaf afgeslegen, dan ben je der :lol: Maar idd, zelf iemand die niet zo vlug en met een rolstoel nog uit de ottokoffer te pakken, gaan afzetten aan een schoon verdiep met tram halte, was gratis, goede nr plaat herkenning. En goed uitgelegd hoe en wat en WAAR ... :thumbsup:
sig nature

Muug

Post by Muug »

Blackbert wrote: 05 May 2025 19:24

:dontknow:

Nee, 't is de P&R ten westen van A'pen, in de buurt van de afrit Kruibeke, letterlijk het eind van de tramlijn. Uitermate ontoereikend bij extreem populaire massa-events. Je zou - alweer fout natuurlijk - toch denken dat ze tegen het eind van het concert voor 20 extra trams zouden zorgen, met driedubbel zoveel wagons, om de duizenden mensen ermee asap naar de P&R's te voeren. :roll: De ondergrondse perrons stonden eivol, men heeft zelfs de roltrappen - die vanzelfsprekend ook vol stonden - moeten stilleggen want anders riskeerden mensen op de sporen te worden geduwd, ook bovengronds een mensenzee die via het nauwe trapje naar beneden wilden... :|

F M

Post by F M »

Dat is inderdaad een voorbeeld van hoe hier alles (niet) georganiseerd wordt. Men wordt aangemoedigd zo veel mogelijk met openbaar vervoer naar evenementen te komen, maar men past dat openbaar vervoer niet aan op die momenten...

TRooPER

Post by TRooPER »

F M wrote: 06 May 2025 16:19 Dat is inderdaad een voorbeeld van hoe hier alles (niet) georganiseerd wordt. Men wordt aangemoedigd zo veel mogelijk met openbaar vervoer naar evenementen te komen, maar men past dat openbaar vervoer niet aan op die momenten...

in de AB Brussel past men de optredens aan naar einduur zodat ge meestal nog net de trein kunt nemen. Tot hiertoe altijd al gelukt voor de keren dat we met de trein gingen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Als er één ding is dat we van de Nederlanders kunnen leren is het wel hun openbare ordening.
Hoe zij erin geslaagd zijn hun dorpskernen mooi te centreren en de hoofd- en verbindingswegen er omheen te leggen, chapeau.
Als volk hebben ze natuurlijk niet die baksteen in de maag die wij als Belgen door de strot geramd krijgen.
Zij verhuizen makkelijker.
Ik heb het idee dat zij woningen functioneler benaderen dan wij maar dat is puur een buikgevoel en niet gebaseerd op objectieve data...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Muug

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 08 May 2025 08:12 Ik heb het idee dat zij woningen functioneler benaderen dan wij maar dat is puur een buikgevoel en niet gebaseerd op objectieve data...
Ik heb ook dat idee. Veel mensen wonen écht klein. Maar dan ook écht, echt, héél klein. In Haarlem bij Amsterdam hebben we ooit eens een bezoekje gebracht. Een straat met vijftig gelijke huisjes, 25 aan elke zijde. Een metertje achter de voordeur begon de trap naar boven. Meteen rechts was er een deur in de "living". Die was hoogstens drie meter breed. Heel diep was het huisje ook niet, open keukentje achteraan en het twee meter kleine voortuintje was groter dan de tuin achteraan.
Als je met Google Maps kijkt dan zie je ook dat heel veel woonwijken zeer strak zijn opgebouwd.
Hier en daar zijn natuurlijk nog mooie, grote, historische boerderijen waar wel nog veel ruimte is.

Blackbert

Post by Blackbert »

Klopt allemaal. Het is eigenlijk een verademing om door Nl te rijden. Wegen die effen liggen, geen gesukkel door elk centrum ...
Ergens ter rechterzijde zijn er hier wel een paar die ervan dromen om VL aan te sluiten bij NL. Hebben denkelijk nog niet gepolst bij de Hollanders of ze die lap ruimtelijke wanorde erbij willen.

En de huizen zijn kleiner dan de onze ja. Hoewel het hier toch ook lichtelijk begint te veranderen. Mensen die erin slagen zelf nog een lap grond te kopen en er een huis op te zetten, die bouwen nog ruim. Wat gebouwd wordt door een projectontwikkelaar is kleiner. Gewoon omdat er dan in 't beste geval eentje meer op de beschikbare oppervlakte past.
what would Tom do?

Post Reply