Koeno wrote: ↑12 Jun 2025 08:31
Ik snap het ook niet goed, de multistrada's (vanaf de 1200, sorry Muug) hebben toch een prachtige snoet & uiterlijk...
We kunnen ducati veel kwalijk nemen (zeggen ze), maar lelijke moto's maken ze toch niet.
Natuurlijk, beauty is in the eye of the beholder.
& des goûts et des couleurs, on ne discute pas
de huidige Ducati's overtuigen mij qua esthetiek niet helemaal om eerlijk te zijn (nostalgie naar modellen uit het verleden?)
kan ook best zijn dat gewoon moderne gestijlde moto's in het algemeen me minder aanspreken; te agressief misschien?
nu, die van Muug is in hetzelfde bedje ziek maar die had toen nog wel een karakteristieke stijl (toen hij uitkwam en misschien nu nog altijd) terwijl ik het kuipwerk van hun huidige all roads niet het meest geslaagd vind en dan vooral dat zwart stuk dat er onder de lichten uitsteekt
mogelijk is het vooral dat dat bij mij wringt
daarnaast vind ik dat model in het algemeen esthetisch in die categorie een stuk minder onderscheidend van modellen van andere merken maar da's vermoedelijk ook niet zo makkelijk in dat segment
wat mij betreft is Moto Guzzi op dat vlak beter in zijn opdracht geslaagd, maar wellicht willen die ook andere mensen aanspreken als Ducatisti en passen ze hun styling daar ook wat aan aan
maar ik kijk wel nog altijd bewonderend naar zo'n Multistrada hoor en ermee rijden moet ook een genot zijn
het feit dat FM daarvoor gevallen is, sterkt me overigens nog in die overtuiging (wat dat tweede betreft), want hij maakt ongetwijfeld zijn huiswerk heel goed alvorens zoiets te kopen