De 2023 Ducati Multistrada V2S

Kletsen over moto's en andere motodingen.
F M

Re: De 2023 Ducati Multistrada V2S

Post by F M »

En we zijn teruggekeerd naar de plaats van onheil.
Image
Deze keer niet omgevallen. Oef.

Ik heb nu achter Wim mogen aankarren. Ik heb Wim overal kunnen volgen. Ook op de weg van Wiltz naar Kautenbach, en de klim vanuit Göbelsmühle naar Bourscheid. :ricky:

Volgens Stefke heeft dat geen belang, maar voor mij wel. Dat geeft immers aan dat ik met de Duc vlotter rijd dan met de KTM. Hij geeft me veel meer vertrouwen in de bochten, en natuurlijk heeft hij meer power bij het uitaccelereren.

Nu is het nog 2 weken wachten tot we naar Slovenië vertrekken. Fingers crossed dat we goed weer zullen hebben.
I am confused. Oh no, maybe not!

Stoffel

Post by Stoffel »

Mooie review van de v2 :thumbsup:
Altijd leuk om dergelijke verslagen te lezen ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

F M

Post by F M »

Het blijft een fantastische motor om mee te rijden. Ik begin ook mijn streng te trekken in de haarspeldbochten. Dankzij doseren met de koppeling.
Toch 2 bijkomende minpuntjes ontdekt. Wat een gesukkel om de zijkoffers te bevestigen :twisted: . Gelukkig moet dat niet dikwijls gebeuren. En de benzinemeter speelt zijn eigen spelletje. Gisteren na 120 km zogezegd nog 90% volle tank en 50 km verder staat die op reserve. :dontknow:
Italianen zeker ?

Muug

Post by Muug »

En,
zeg eens,
hoe "warm" is de motorfiets?
- bij (heel) traag rijden: komt er veel warmte vanuit het blok?
- bij (gewoon) rijden in zomerse omstandigheden: heb je wat verkoelende rijwind of zit je (te) perfect uit de wind, en dus te dampen van de hitte?

F M

Post by F M »

Ik heb nog niet in grote warmte gereden.
Na een rit in de regen komt er wel een stoomwolk omhoog tussen stuur en benzinetank

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 30 May 2025 08:22 En,
zeg eens,
hoe "warm" is de motorfiets?
- bij (heel) traag rijden: komt er veel warmte vanuit het blok?
- bij (gewoon) rijden in zomerse omstandigheden: heb je wat verkoelende rijwind of zit je (te) perfect uit de wind, en dus te dampen van de hitte?
Dat is waar de Aprilia tuareg piloten op teensletsen en in zwembroek over blijven neuten. Ik wist niet dat het alle Italiaanse merken zou betreffen...

Muug

Post by Muug »

Ik ben even niet mee nu?

Mario

Post by Mario »

oei, ik heb hier precies iets gemist; FM rijdt vantegenwoordig met een Italiaanse "schone" rond
enfin, hij blijft consequent en koopt moto's met lelijke smoelen :mrgreen:

toch dikke proficiat; hopelijk ben je nog steeds tevreden over je aankoop en blijf je dat nog lang! :)
(waar ik vind ik het aankondigingsonderwerp hierover?)

F M

Post by F M »

In het draadje 'onnozele vraag'

By the way, ik ga geregeld in de garage eens kijken naar dat prachtige smoeltje :ricky:

Koeno

Post by Koeno »

Ik snap het ook niet goed, de multistrada's (vanaf de 1200, sorry Muug) hebben toch een prachtige snoet & uiterlijk...
We kunnen ducati veel kwalijk nemen (zeggen ze), maar lelijke moto's maken ze toch niet.
Natuurlijk, beauty is in the eye of the beholder.
& des goûts et des couleurs, on ne discute pas

Muug

Post by Muug »

Ge moogt ervan zeggen wat ge wilt, maar er is een verbazend levende communicty bomvol aan Ds1000 "verslaafden". Diverse leden hebben die nieuw gekocht en ondertussen al dikke 100.000km doorheen Europa gereden. Momenteel is er ene zelfs bezig om de TET van Zweden en Noorwegen af te rijden. TKC's erop, hoger spatbord vanvoor, extra schijnwerpers, een carterplaatje... echt, de max!
2025-06-12_08h37_31.jpg
2025-06-12_08h41_58.jpg

petervdc

Post by petervdc »

F M wrote: 11 Jun 2025 23:43 By the way, ik ga geregeld in de garage eens kijken naar dat prachtige smoeltje :ricky:
Idd, kvind die ook heel mooi
Keep going

Jopet

Post by Jopet »

Over smaken en kleuren kunnen we blijven discuteren en als ex eigenaar van een Fiat Multipla kan ik er over meespreken :shock: Mijn Multipla was de vervanger van mijn Opel Calibra, als je over 2 uitersten spreekt :lol:
Ducati is altijd iets speciaal geweest, konden soms prachtige modellen op de markt brengen en dan modellen waarvan men zich af vroeg wie er daar opeens aan de teken tafel zat (of niet meer zat :? )
Nu moet ik zeggen dat de modellen die ze de laatste jaren uitbrachten toch wel mogen gezien worden, een Italiaan kan toch wel iets schoons afleveren. Mij ga je nooit horen zeggen dat bvb een GS schoonder is dan een Multistrada.
Dus nee, als FM geen plaats meer heeft in zijn garage mag hij hem die gerust in mijn garage zetten en zal ik wel af en toe een fotoke doorsturen als ik er een toerke mee gedaan heb of gaan bekijken ben in mijn garage 8-)
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Mario

Post by Mario »

Koeno wrote: 12 Jun 2025 08:31 Ik snap het ook niet goed, de multistrada's (vanaf de 1200, sorry Muug) hebben toch een prachtige snoet & uiterlijk...
We kunnen ducati veel kwalijk nemen (zeggen ze), maar lelijke moto's maken ze toch niet.
Natuurlijk, beauty is in the eye of the beholder.
& des goûts et des couleurs, on ne discute pas
de huidige Ducati's overtuigen mij qua esthetiek niet helemaal om eerlijk te zijn (nostalgie naar modellen uit het verleden?)
kan ook best zijn dat gewoon moderne gestijlde moto's in het algemeen me minder aanspreken; te agressief misschien?

nu, die van Muug is in hetzelfde bedje ziek maar die had toen nog wel een karakteristieke stijl (toen hij uitkwam en misschien nu nog altijd) terwijl ik het kuipwerk van hun huidige all roads niet het meest geslaagd vind en dan vooral dat zwart stuk dat er onder de lichten uitsteekt
mogelijk is het vooral dat dat bij mij wringt
daarnaast vind ik dat model in het algemeen esthetisch in die categorie een stuk minder onderscheidend van modellen van andere merken maar da's vermoedelijk ook niet zo makkelijk in dat segment

wat mij betreft is Moto Guzzi op dat vlak beter in zijn opdracht geslaagd, maar wellicht willen die ook andere mensen aanspreken als Ducatisti en passen ze hun styling daar ook wat aan aan

maar ik kijk wel nog altijd bewonderend naar zo'n Multistrada hoor en ermee rijden moet ook een genot zijn
het feit dat FM daarvoor gevallen is, sterkt me overigens nog in die overtuiging (wat dat tweede betreft), want hij maakt ongetwijfeld zijn huiswerk heel goed alvorens zoiets te kopen

Muug

Post by Muug »

Er speelt zeker een generatie-ding mee.
Die Transformer-achtige moto's (zoals de MT-reeks van Yamaha) vind ik persoonlijk spuuglelijk.
Ook de KTM Dukes en Superdukes.
De kuipen van tegenwoordig bestaan uit een meervoud van stukjes en brokjes die aan elkaar geklikt en geschroefd zijn, en ik kan dat echt niet mooi vinden.
Maar bon, er zijn genoeg moto's die ik wel nog mooi vind. :grin:

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Jopet wrote: 12 Jun 2025 09:42Mijn Multipla was de vervanger van mijn Opel Calibra
:lol: :lol: :lol:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Post Reply