Op naar UK !

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
Post Reply
Muug

Op naar UK !

Post by Muug »

Allez
zondag is het zo ver.
Drie weken UK.
Met ons campertje. Voor de onwetenden (al dan niet tgv een kort geheugen):
Image
Deze keer gaat ook een tentje mee, zodat onze ondertussen volwassen dochter wat meer op haar gemak ligt.
En oordopkes nemen we ook mee. :?
Doel van deze trip: manors, stately homes en andere sites van The National Trust bezoeken. :thumbsup:
We beginnen met Bodiam Castle,
Image
dan Sissinghurst Castle Garden.
Image
Kingston Lacey staat ook op het program. Ze hebben daar oa een paar Breughels en Rubens-schilderijen hangen...
Image
Jurassic Coast doen we aan.
Bath brengen we een bezoekje.
Wales gaan we ook doorkruisen. Wandelingen staan gepland rond de Snowdon. De berg gaan we niet doen, daarvoor zijn we niet genoeg getraind.
En we gaan enkel TomTom kronkelroutes rijden. 8-)
Ja, we zien 't wel zitten eigenlijk. :grin:

F M

Re: Op naar UK !

Post by F M »

Veel plezier !
Wij hebben lang geleden in Schotland onze route langs allerlei kastelen gedaan. Was erg leuk :thumbsup:

En vergeet niet: eerst rechts kijken, dan links!
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc

Post by petervdc »

Mooi !

Mag dat tegenwoordig nog met je gewoon id kaart, of int.paspoort ?
Keep going

F M

Post by F M »

Paspoort !

Muug

Post by Muug »

Paspoort én ETA : https://www.gov.uk/eta
Moet je onder andere antwoorden of je van plan bent aanslagen te plegen. :roll:

F M

Post by F M »

En als je hier al een boete gekregen hebt voor gebruik van een smartphone achter het stuur, wordt je ETA geweigerd.

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

Mooie vooruitzichten!
Muug wrote: 20 Jun 2025 12:11 Wales gaan we ook doorkruisen. Wandelingen staan gepland rond de Snowdon. De berg gaan we niet doen, daarvoor zijn we niet genoeg getraind.
Voor de uitzichten van op de top kan je ook het treintje nemen. ofwel vanuit Llanberis, ofwel vanuit Clogwyn als je daar toch al aan het rondwandelen bent.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Muug

Post by Muug »

Ja, treintje. Geen idee of we dat gaan doen in het hoogseizoen. Tijd, geld, drukte..... 't is naar 't schijnt zo nauw dat ge met uw knieën tussen de benen van die tegenover u zit. :o

Muug

Post by Muug »

F M wrote: 20 Jun 2025 13:09 En als je hier al een boete gekregen hebt voor gebruik van een smartphone achter het stuur, wordt je ETA geweigerd.
Wie gebruikt er nu zijn gsm achter 't stuur. :pillepalle:

Koeno

Post by Koeno »

Veel te veel mensen nog vrees ik...
zelfs in de duurste bakken (waar ongetwijfeld dus een deftige integratie is voor te bellen via de auto zelf) hebben velen nog hun smart-ding tegen hun kop...
los van dat: Véél plezier!

In jullie campertje, slapen jullie dan boven of beneden?
of liggen jullie in de tent?

UK/Schotland komt hier toch ook nog eens op de planning...

Muug

Post by Muug »

Ik was vanalles aan 't tiepen, en toen heb ik een magische toetsencombinatie gedaan en plots was mijn browser afgesloten. :whip:

Dus:
wij slapen beneden, dochter boven. Beneden is warmer, boven is qua gevoelstemp meer gelijk een tent: frisser dus. Maar er zijn mensen die nooit boven willen slapen. En ook die nooit beneden willen slapen.
De benedenslapers willen of kunnen niet naar boven klauteren. De bovenslapers hebben geen zin om twee keer per dag de zitbank om te bouwen naar bed en omgekeerd. :mrgreen:

Schotland: staat ALTIJD op mijn wenslijstje. Westkust is 't schoonst. Ruiger, ruwer, rotsiger. Oostkant is gladjes. De schone kliffen kunt ge enkel vanaf 't water en vanuit de lucht bewonderen. Beetje veel toeristen voor beetje weinig bedden, dat wel. Massatoerisme sinds een goei tien jaar. De promotie van de North Coast 500 heeft daar veel mee te maken. Mijn advies: vermijdt het hoogseizoen. Dus: volgend jaar? :mrgreen:

petervdc

Post by petervdc »

Muug wrote: 20 Jun 2025 14:55 Mijn advies: vermijdt het hoogseizoen. Dus: volgend jaar? :mrgreen:
Jaaaaaa
Keep going

Koeno

Post by Koeno »

Zijn dat nog typische tentdoeken? maw zon komt op = bovenslaper is wakker? of is daar ook al verduisterend variant bij? :p

Muug

Post by Muug »

Koeno wrote: 20 Jun 2025 15:03 Zijn dat nog typische tentdoeken? maw zon komt op = bovenslaper is wakker? of is daar ook al verduisterend variant bij? :p
Onze bak is van 2003, dus dat is gewoon typisch tentdoek.
Maar er bestaan isolerende en verduisterende "mutsen" voor zo'n poptopdak. En zo wordt het natuurlijk lekker donker bnnen. En 't is ook warmer, zeker bij slechter weer.

Image

Dat gezegd zijnde: ik leg al jaren 's morgens een zwarte t-shirt of zo over mijn hoofd. Dat ligt altijd in mijn buurt. En zo is het lekker donker in gelijk welk soort slaapruimte (tent, slaapkamer, hotelkamer(meestal hebben die héle lichte gordijnen)).

Bij

Post by Bij »

Ah gij komt mij aflossen dan :grin:
Ik ben hier al een weekje aan het rondsjezen met de Guzzi in de wijde omgeving van Yorkshire en tot hiertoe altijd goed weer gehad. Fijne toerkes gebold en plezier gehad :thumbsup: Gisteren een beetje familie reunie gehad op zijn engels met nen BBQ en veel bier dus vandaag maar een rustdagje ingelast....
Veel plezier met uw camper hier en denk eraan om langs de juste kant van de weg te rijden hé ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Jopet

Post by Jopet »

Heel veel plezier daar :rayof:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

zappa

Post by zappa »

:o 3 weken ! Je gaat niet meer weten hoe en waar je terug naar België kan ?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit 3 weken op vakantie was :shock:

ach ja toch wel, toen ik 8 was, 3 weken Noorwegen :grin:
sig nature

Mario

Post by Mario »

is dat diene roestbak van een paar jaar geleden :shock: die je onder handen hebt genomen (of laten nemen) of een ander model?

goede reis alvast! :)
hoop dat jullie het erg naar jullie zin gaan hebben

Muug

Post by Muug »

@zappa : 3 weken is óók te kort. Zéker als je ziek wordt van je job.

@Mario: mogelijks zit je nog met een rode T3 in je hoofd, die inderdaad een roestbak was. Dit is een T4. Er is hier ergens wel nog een topic over.

Naar analogie met FM zal ik hier even een lijstje presenteren, doch niet van passen, maar van sites die we bezocht hebben en die onder beheer van de National Trust (NT) vallen, een instituut dat zich inzet voor het be- en onderhoud van interssant en waardevol erfgoed, wat kan gaan van natuurgebieden tot kastelen. Omdat je overal gratis binnen mag en gratis mag parkeren als je lid bent, hebben we ons ook lid gemaakt van zodra we voet aan Britse wal hadden. Dat was zo véél goedkoper.

Hebben we bezocht:
- Bodiam Castle
- Sissinghurst Castle
- Standen House
- Nyman House and Garden
- Petworth House
- Studland Bay
- Kingston Lacy
- Stourhead House & Gardens
- Tregadar House
- Penrhyn Castle
- Plas Newydd

Bezocht dat géén NT is:
- Jurassic Coast
- Bath
- Brecon Beacons
- regio Snowdonia

Verder kost 15 keer kamperen evenveel als 4x op hotel/B&B.

De auto heeft geen klap verkeerd gegeven.

Foto's kan ik nog niet online zetten, die ga ik pas deze winter verwerken.
Last edited by Muug on 18 Jul 2025 16:04, edited 3 times in total.

F M

Post by F M »

Het is dus leuk geweest :thumbsup:

Post Reply