MotoGP 2025

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Muug

MotoGP 2025

Post by Muug »

Kijk zeg,
al drie races achter de rug en er is nog niet eens een nieuwe topic! :shock:
Bij deze.

Dus. Ondertussen weten we al wie de nieuwe wereldkampioen is. MM93. Hij moet gewoon nog even het einde van het seizoen afwachten vooraleer hij zijn beker krijgt. De dominantie is zoals verwacht. Hij wint de pole, de sprint races en ook de zondagskoers. Met sprekend gemak zelfs. De rest staat erbij en kijkt er naar. Ah neen, ze doen héél hard hun best en komen maar een béétje in de buurt. De enige die MM93 van de WW-titel kan houden is hemzelf. Dat bewijst de race van afgelopen zondag, waar hij zichzelf - ruim op kop liggend - onderuit gleed door ietsjes teveel over een licht natte kerb te gaan. 25 punten in de vuilbak. Zijn mooie voorsprong kwijt. Ah, dat is slechts een formaliteit.

Ondertussen remmen de racers zo angstaanjagend hard (van 350km/u naar 50km/u op 7 seconden!!!!!) dat de airbags spontaan activeren! Bizar om te zien, toch: https://www.youtube.com/shorts/kWK94ZyyaMY

duibhce Kaelann

Re: MotoGP 2025

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 01 Apr 2025 10:12 Ondertussen remmen de racers zo angstaanjagend hard (van 350km/u naar 50km/u op 7 seconden!!!!!) dat de airbags spontaan activeren! Bizar om te zien, toch: https://www.youtube.com/shorts/kWK94ZyyaMY
Ja, straf, hé!
Ik vraag me trouwens af of de motogp teams ook moeten betalen voor hun abonnement om die airbags van een nieuwe cartridge te voorzien en te heractiveren.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

F M

Post by F M »

Ik heb zelfs geen idee wie MM93 is... :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Muug

Post by Muug »

Goed zo. 8-)

Stefke

Post by Stefke »

Ik vond het motorpak wel flink wapperen alvorens de airbag afging. Zou ik precies niet goed kunnen verdragen zo'n wapperend pak. :?

Muug

Post by Muug »

Stefke wrote: 01 Apr 2025 22:05 Ik vond het motorpak wel flink wapperen alvorens de airbag afging. Zou ik precies niet goed kunnen verdragen zo'n wapperend pak. :?
Dat was het regenfrakske hoor.

Stefke

Post by Stefke »

Muug wrote: 02 Apr 2025 08:43 Dat was het regenfrakske hoor.
haha niet eens gezien! regenpakken kunnen dus blijkbaar evengoed bedrukt worden met sponsorlogo's, zo goed ben ik dus mee... :oops: :wall: :wall: :wall: :wall:

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 01 Apr 2025 14:14 Ik heb zelfs geen idee wie MM93 is... :dontknow:
Malentino Mossi

Muug

Post by Muug »

:ImaPoser: :ImaPoser: :ImaPoser:

Stefke

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 02 Apr 2025 13:30
F M wrote: 01 Apr 2025 14:14 Ik heb zelfs geen idee wie MM93 is... :dontknow:
Malentino Mossi
maar nee jong dat is 46! :mrgreen:

duibhce Kaelann

Stefke wrote: 02 Apr 2025 16:59 maar nee jong dat is 46! :mrgreen:
Is dat niet Varc Rarquez?

den Bullet

Post by den Bullet »

Ni om het een of 't ander: Barry Baltus vandaag in Le Mans 2de in de moto2.
Tweede keer op 't podium. Love it en ik denk dat 'm nog beter kan 8-)
En staat 4de in het classement!

Muug

Post by Muug »

Muug wrote: 01 Apr 2025 10:12 Dus. Ondertussen weten we al wie de nieuwe wereldkampioen is. MM93. Hij moet gewoon nog even het einde van het seizoen afwachten vooraleer hij zijn beker krijgt. De dominantie is zoals verwacht.
Wat ik dus al zei op 1 april dit jaar. 8-)

Mario

Post by Mario »

ja, awel goed voorspeld maar wat later merk je dan toch hoe dicht het allemaal bij elkaar ligt: dan lag hij voor weken in de lappenmand en heeft alle volgende races van het seizoen moeten laten schieten (en ook de tests vandaag en morgen)

zou me niet verbazen dat hij het vanaf volgend jaar niet meer kan opbrengen na de zoveelste blessure om nog zo diep te gaan om (jongere) concurrenten af te houden
moeilijk om te zeggen wie volgend jaar naast hem favoriet gaat zijn voor de titelstrijd: zal Aprilia de lijn van de 2de seizoenshelft 2025 doorzetten en zal Martin helemaal fit aan de start van het seizoen staan?
wat met Honda dat toch ook duidelijk in een opwaartse spiraal zit?
of kan KTM zich eindelijk geregeld in de strijd om de koppositie mengen?
maakt Yamaha de goede keuzes; aan Quartararo zal het wellicht niet liggen, die was dit seizoen duidelijk ook de diegene die het best met die motor overweg kon en meermaals indrukwekkende flitsen liet zijn van zijn talent
of slaagt Ducati er toch weer in het seizoen te domineren?; een vierde van het veld rijdt met die moto...

en in de Moto2 eindigde de Belg Baltus heel mooi 3de, voor zijn teamgenoot die bij aanvang van dit seizoen bij de favorieten werd gerekend en dat ondanks enkele nulscores
wellicht enige teleurstelling voor hem: geen enkele zege dit seizoen
vermoedelijk is hij er op de Sachsenring het dichtst bij geweest, maar toen werd de wedstrijd vroegtijdig afgevlagd
de kampioen van die klasse is de enige die dit jaar de overstap maakt naar de MotoGP: naar het Honda-LCR met Zarco als teamgenoot

Moto3 eindigde dit jaar toch wat in mineur na het zware ongeval in Maleisië waari 2 rijders bij betrokken waren, waaronder de wereldkampioen van dit jaar
ook Munoz lag voor het einde van het seizoen een paar races in de lappenmand
maar dat vind ik wel de leukste categorie om naar te kijken, allee, die met de meeste spanning en positiewissels, de onvoorspelbaarste uitslagen, ook al stond Rueda uiteindelijk duidelijk het meest op het hoogste schavotje

Stoffel

Post by Stoffel »

Dank je voor de samenvatting ;)
Ik probeer af en toe iets mee te pakken…
In januari,begint de Dakar terug. Dat probeer ik altijd wel te volgen..meestal via de app :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

duibhce Kaelann

Stoffel wrote: 18 Nov 2025 21:20 In januari,begint de Dakar terug. Dat probeer ik altijd wel te volgen..meestal via de app :ricky:
ook handig om de rankings te volgen en de posities van je favoriete rijders: https://trackingdakar.com/

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Ondertussen blijft de F1 grappig.

al decennia doorgestoken kaart, maar iedereen doet alsof.

Muug

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 23 Nov 2025 20:43 Ondertussen blijft de F1 grappig.

al decennia doorgestoken kaart, maar iedereen doet alsof.
Zoals nu met die plank die 1mm te ver is afgesleten, waardoor beide McClarens gediskwalificeerd zijn, waardoor er nu plots weer drie titelkanditaten zijn, waaronder Max. Anders gezegd: Max wordt weer wereldkampioen dankzij al dat gefoefel.
Maar bon, elk diertje zijn pleziertje. :thumbsup:

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

hebben ze dertig jaar geleden al eens met Schumacher in Spa gedaan. Plus geschorst in de volgende race (Monza toen).

Ze bedenken zelfs geen nieuwe uitvluchten, ze recycleren hun oude brol.

Het doel is dat het de laatste race moet worden beslist.

Dat brengt héél veel geld op. Volgens Bernie verdiende hij meer aan zo'n laatste race dan aan heel het seizoen....

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 24 Nov 2025 08:42 hebben ze dertig jaar geleden al eens met Schumacher in Spa gedaan. Plus geschorst in de volgende race (Monza toen).

Ze bedenken zelfs geen nieuwe uitvluchten, ze recycleren hun oude brol.

Het doel is dat het de laatste race moet worden beslist.

Dat brengt héél veel geld op. Volgens Bernie verdiende hij meer aan zo'n laatste race dan aan heel het seizoen....
https://sporza.be/nl/2025/11/30/de-drie ... 522817550/

zalig de simpelen van geest

Post Reply