Muug wrote: ↑03 Oct 2025 13:32
Kijk kijk,
na 25 of meer jaren ben ik eindelijk eens het slachtoffer van een malafide website.
En ja, op trustpilot zijn talloze mensen over 't zelfde aan het klagen. Maar het bedrijf doet rustig verder.
Ah ja, shit happens. Maar blijf van die website weg.
Het wordt een echte plaag en ze worden heel geloofwaardig gemaakt zo'n sites. Tot nu toe ben ik altijd al heel voorzichtig geweest, behalve voor een kleinere bedragen op 2de hands en Marktplaats en zo een paar keer tegen de lamp gelopen maar voorlopig nog niet op een website...
Ik durf niet zeggen dat ik het nooit zal tegenkomen maar op zo'n websites kijk ik na of ik een BTW (KVK) nr vind, adres gegevens en wat de retour politiek is.
3 dingen die op deze Gardenfeel direct een no go zijn voor mij.
Wat er bij mij wel gebeurde toen ik die website bekeek was dat mijn Norton onmiddellijk een melding maakte, blijkbaar stuurt die Gardenfeel website je ook onmiddellijk door naar
www.crystalli.de en Norton waarschuwt dat het een nepwinkel is die je persoonlijke gegevens of geld afhandig wilt maken....
Maar we zitten ook met het probleem van de straffeloosheid, al worden die mensen die oplichten gepakt, welke straffen krijgen ze, voor kleinere bedragen wordt er zelfs nooit geen onderzoek ingesteld. Als je elke maand 100 mensen oplicht voor 25 €, wie of wat zal er gebeuren, hoeveel mensen dienen er klacht in bij de politie voor 25€, en als ze klacht ingediend hebben wanneer gaat de politie over tot aktie, laat staan dat het tot een rechtszaak zou komen. vandaag heten ze online Jo morgen heten ze Pol overmorgen heten ze Frans enz... en zo blijven die oplichters verder werken.
Hopelijk zal dit nu misschien beter worden nu de banken checken of de naam van de begunstigde die je invult voor een nieuwe overschrijving effectief gelinkt is aan het rekeningnummer dat je invult, is toch een kleine veiligheid bij.