Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
zappa

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025

Post by zappa »

Mario wrote: 27 Sep 2025 16:28 tiens, nog een motorgerelateerd bleitonderwerp

donderdag vertrek ik naar m'n werk (te voet) en aan het kruispunt van de Dansaertstraat met het kanaal (aan de Walvis) zie ik een ziekenwagen staan en een politiecombi
aangezien ik toch langs daar moest, toch even een kijkje gaan nemen en 2 woordjes gewisseld met de ambulanciers (collega's die ik wat ken van zien)
een paar meter verder stond een motor (KTM) rechtop maar duidelijk beschadigd, zeker zijn voorwiel
bestuurder lag al in de ziekenwagen en bleek dixit de ploeg ter plaatse een collega te zijn die naar z'n werk reed

ben daarna voortgestapt, want had daar als passant uiteindelijk niets te zoeken en wilde die mensen ook niet verder storen bij het uitvoeren van hun opdracht
later toch het verdict gehoord en dat was relatief zwaar: verschillende breuken en kneuzingen
zal blijkbaar maanden duren eer hij weer (helemaal) genezen is, ook omdat hij al een 50-er is
had hem een paar dagen eerder nog een tijdje gesproken

oorzaak zou een gehaaste automobilist geweest zijn die hem heeft "opgeschept" ; stonden beide (in tegenovergestelde richting) aan het stoplicht te wachten en toen het groen werd, wilde de automobilist iedereen voor zijn om te kunnen afslaan
Ne keer verschieten hoe vlug een motor een pak verder is dan je gedacht had, kan gebeuren, maar dan geen reactie hebben om toch nog tijdig te stoppen voor 't afdraaien ?? Debiel ! :evil:

Hoop voor de motard nog een pijnvrij en gewoon dag-dagelijks leven heeft in de toekomst. :cry:
sig nature

Stoffel

Post by Stoffel »

Hopelijk komt het goed met de motard ;)
Dergelijke situaties ook al enkele malen voorgehad…. :wall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

F M

Post by F M »

Mijn smartphone kapot (geen mogelijkheid meer tot wifi). Geen nood, de vrouw heeft juist een nieuwe smartphone, ik neem die van haar over. is trouwens identiek dezelfde als de mijne.

Zo goed als alles overnemen van de oude smartphone werkt goed. Maar voor een aantal apps moet je opnieuw registreren.

Zo is er de ItsMe app. Die moet ik opnieuw activeren. Dat kan je door een eID in te lezen. Maar ik heb geen eID-lezer. Het kan ook door alle gegevens van je bank over te nemen. OK, ik duid mijn bank aan, KBC. Dan word je doorgestuurd naar de KBC app op je phone. Maar die app moet ik ook opnieuw aanmelden. Dat kan door de ItsMe app te openen.

:shock: :shock: :shock: :wall: :wall: :roll: :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

den Bullet

Post by den Bullet »

Ik heb hier nog genoeg eId-lezers liggen.
Wij deelden die gratis uit met het werk

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Ik heb dat toevallig eind vorige week ook voorgehad.
Ik ben erdoor geraakt door op de bank eenmalig in te loggen met een code per mail of sms of zo.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

F M

Post by F M »

Ja, ik moet naar een bankkantoor. Daar kan de bankapp ook geactiveerd worden met een QR-code van de bank.

Blackbert

Post by Blackbert »

Ben ik nog de enige met een bankkaart en zo'n codebakje om in te loggen? Thuis. Op de PC.
what would Tom do?

Schussboelie

Post by Schussboelie »

F M wrote: 07 Oct 2025 08:58 Ja, ik moet naar een bankkantoor. Daar kan de bankapp ook geactiveerd worden met een QR-code van de bank.
Meen je 't??
Amai, ik kon dat gewoon thuis, op 5' was dat gefixt...

F M

Post by F M »

Gisteren gebeld naar KBC. Ofwel met ItsMe, ofwel met een kaartlezer (wat ik niet meer heb), ofwel met een QR-code van je vorige smartphone (die dus kapot is), ofwel naar het kantoor. Dat waren de opties.

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Dat suckt, is inderdaad om te bleiten.
Dan toch eens een voordeel aan ING gevonden precies! ;)

Muug

Post by Muug »

Blackbert wrote: 07 Oct 2025 09:35 Ben ik nog de enige met een bankkaart en zo'n codebakje om in te loggen? Thuis. Op de PC.
Nee hoor, wij hebben dat ook hier. :thumbsup:

F M

Post by F M »

Als Koeno dat ook nog heeft, dan is er een correlatie tussen bankkastje en KTM 950/990. :mrgreen:

Muug

Post by Muug »

F M wrote: 07 Oct 2025 10:18 Gisteren gebeld naar KBC. Ofwel met ItsMe, ofwel met een kaartlezer (wat ik niet meer heb), ofwel met een QR-code van je vorige smartphone (die dus kapot is), ofwel naar het kantoor. Dat waren de opties.
Kaartlezer zou je toch gratis moeten kunnen krijgen. Als ge dan toch op kantoor zijt, vraagt er u ene. :thumbsup:

F M

Post by F M »

Neen, als ItsMe werkt, is dat gemakkelijker dan een kaartlezer (die we dan toch weer ergens leggen waar we hem niet meer vinden). Ik ben net in het kantoor geweest, ItsMe en de bankapp werken weer.

Mario

Post by Mario »

Blackbert wrote: 07 Oct 2025 09:35 Ben ik nog de enige met een bankkaart en zo'n codebakje om in te loggen? Thuis. Op de PC.
neen, Bert, je bent niet de enige
is wellicht generatiegebonden, waarbij FM als technologiegeak de uitzondering op de regel vormt :mrgreen:

Muug

Post by Muug »

FM is iemand die duidelijk zijn gerief kwijt raakt. :mrgreen: Bij ons heeft dat zijn eigen plekske in een schuif. :thumbsup:

F M

Post by F M »

Mario wrote: 07 Oct 2025 12:27 waarbij FM als technologiegeak de uitzondering op de regel vormt :mrgreen:
:grin: :grin: :grin:

F M

Post by F M »

Nog een klein bleitje met achteraf een klein juichje. In juni meldde KBC ons dat onze kredietkaarten moesten vernieuwd worden. Ik was daar weigerachtig tegen, want ik had mijn kredietkaart gebruikt bij Booking.com om al onze hotels in de USA te reserveren. Maar dat was geen probleem volgens KBC, want het kaartnummer wijzigde niet, zelfs onze code zou hetzelfde blijven. OK dus.
In de USA bleek mijn code inderdaad niet gewijzigd, maar die van de vrouw wel, terwijl ze geen nieuwe code ontvangen had. Met als gevolg een geblokkeerde kaart na 3 pogingen. Dus mochten we daar 's nachts naar KBC bellen om dat in orde te krijgen.
Wat wel ook wijzigde, waren de vervaldatum en de cvc-code.
In Amerika bleek dat waar de betaling van het hotel automatisch door Booking een paar dagen voor het verblijf wordt verwerkt, deze betaling niet doorging. Er waren een aantal hotels die daar geen probleem van maakten, en waar we ter plekke alsnog konden betalen. 2 keer hebben we het tijdig gemerkt, en konden we de kaart in Booking aanpassen. Maar bij het laatste hotel in LA merkte ik dat het hotel de boeking geannuleerd had. We probeerden de kamer opnieuw te boeken, maar noch met mijn kaart, noch met de kaart van de vrouw lukte dat. We hebben dan onze zoon gebeld, die gelukkig wel de kamer kon reserveren op onze naam.

We hebben dit nu gemeld bij KBC, waar ze toegaven dat ze fout waren. We hebben 75 euro compensatie gekregen.

Jopet

Post by Jopet »

Blackbert wrote: Ben ik nog de enige met een bankkaart en zo'n codebakje om in te loggen? Thuis. Op de PC.
Eid card lezer ja hoor
Digipass/kaartlezer ja hoor, een paar

Vorige week ook nieuwe telefoon in gebruik genomen en met die Digipass en bankkaart kon ik alles doen, geen Eid card lezer of IK nodig gehad... of hulp van mijn bank/werk 8-)

Nieuwe gsm was eigenlijk niet nodig maar wou gewoon eens een nieuwere omdat mijn Xiaomi 12T Pro, die op zich wel een goeie gsm was, heel zwakke selfie foto's maakte, niet leuk als je met een groep vrienden weg gaat en je selfies altijd duidelijk minder van kwaliteit zijn dan die van je vrienden :?
Orange deed een actie voor de nieuwe Xiaomi 15T Pro, 9 € + 24 X 25 €, voor een totaal nutteloos extra data abonnement :dontknow: , wat samen op 609€ komt wat toch duidelijk goedkoper was dan de winkelprijzen (zelfs online Muug ;) ) waar ze tussen de 8 a 900 € staan.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Jopet

Post by Jopet »

Ook voor het water moeten we nu een digitale meter laten plaatsen.
Omdat mijn huis vroeger uit 3 appartementen bestond heb ik 2 watermeters.
Maar die aansluiting in de garage (garage is gescheiden van de woning en is uitkomend in de straat achter ons) gebruiken we al jaren niet meer en kost mij 100€ per jaar en dus besloten die te laten afsluiten, kost 220€.

Maar.....man man man toch, een mens vraagt een dag verlof omdat ze de ene watermeter komen wegnemen en de andere vervangen voor een digitale meter en zonder verwittigen komen ze dan gewoon niet af, en dan krijg je om 16u30 aan de telefoon te horen, aja meneer maar na 16u kunnen we die dienst niet meer bereiken, ze gaan later wel eens contact opnemen met U..... Voila zo simpel gaat dat :furious3: :furious3: :furious3:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply