Een JUICH-topic voor iedereen - 2025

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Muug

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2025

Post by Muug »

Man man man nooit gedacht dat ik zo blij ging zijn met zoiets onnozels! :|
Vanmorgen kwam er EINDELIJK de eerste reactie op het zoekertje waarin mijn BMW R100R te koop staat. :lol:
"Is uw moto nog te koop?" :grin:
Hij staat al zes maand te koop verdorie! (ok , niet aan de huidige lage prijs). :?

Muug

Post by Muug »

Mo how zeg, ik heb mijn ktm vandaag eindelijk gekuist zeg! :rayof: slechts 2,5 maand na Ijsland.

Stoffel

Post by Stoffel »

Allee, ik dacht dat het 1 april was toen ik net het nieuws las; motorkeuring wordt half volgend jaar afgeschaft :rayof:
Er komt blijkbaar niets in de plaats, geen periodieke keuring of dergelijke.
Daar word ik dus blij van :ricky:

https://www.hln.be/mobiliteit/tweedehan ... ~af4d324d/
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Ik kan het artikel niet lezen (paywall) maar ben wel eens benieuwd wat die redenen zijn die Arno aanhaalt waarom we zouden juichen.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Muug

Post by Muug »

Arno is MaxxMoto. :thumbsup: maar op zijn eigen website staat er gelijk ook niks. :thumbsdown:

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

https://archive.is/DkXfi

Het hln artikel

Muug

Post by Muug »

Feestjeuh!
De BMW R100R is na een half jaar te koop staan eindelijk verkocht. Prijs zakte in die periode van 5500 naar 4000 euro. :lipsrsealed2: Als er twee mensen komen kijken zijn zal 't veel zijn. De markt ligt letterlijk compleet op zijn gat. Ik dacht van er wat winst op te maken (3-4 jaar geleden gingen ze nog 6000 euro!) maar 't zal min of meer break-even zijn. Over dat anderhalf jaar heb ik er minder dan 850km mee gereden. :shock: Waarom koop ik dat dan eigenlijk? :dontknow:
Afin, ik heb de voldoening dat ik weer een verwaarloosde moto de nodige TLC gegeven heb, de nieuwe eigenaar gaat er content van zijn. :thumbsup:

petervdc

Post by petervdc »

Muug wrote: 01 Dec 2025 10:13 Feestjeuh!
:rayof:
Keep going

Mario

Post by Mario »

De BMW R100R is na een half jaar te koop staan eindelijk verkocht. Prijs zakte in die periode van 5500 naar 4000 euro. :lipsrsealed2: Als er twee mensen komen kijken zijn zal 't veel zijn. De markt ligt letterlijk compleet op zijn gat. Ik dacht van er wat winst op te maken (3-4 jaar geleden gingen ze nog 6000 euro!) maar 't zal min of meer break-even zijn. Over dat anderhalf jaar heb ik er minder dan 850km mee gereden. :shock: Waarom koop ik dat dan eigenlijk? :dontknow:
Afin, ik heb de voldoening dat ik weer een verwaarloosde moto de nodige TLC gegeven heb, de nieuwe eigenaar gaat er content van zijn. :thumbsup:
dus kopers kunnen slagjes slaan? :twisted:
bij mij zijn de jaren van verstand mogelijk aangebroken: (naast een gewone fiets) van 2 auto's en 2 moto's in 40 dagen tijd naar 1 auto en 1 moto gegaan
denk niet dat ik opnieuw naar 'meer' zal gaan, hoogstens vervangen van wat ik nog heb
de verleiding is wat mij betreft momenteel niet bijster groot (tot ik weer begin advertentietjes te bekijken)

al was die Saab 9-5 laatste generatie wel erg verleidelijk... :roll: :lipsrsealed2:

Muug

Post by Muug »

Mario wrote: 01 Dec 2025 11:03
dus kopers kunnen slagjes slaan? :twisted:
Tja, de markt bepaalt de prijs eh. Ik heb ook een half jaar de prijzen in de gaten gehouden. Ergens is het dus geen "slagje", 't is gewoon de marktprijs van tegenwoordig.

Raketman

Post by Raketman »

Een deel van dat probleem is/was weldegelijk de keuring...blij dat ik mij daar nooit professioneel op gestort heb. Voor het terug in het verkeer brengen van gerestaureerde oldtimers werk ik samen met iemand die dat voor mij doet. Meerprijs wordt 1/1 doorgerekend aan de klant.

De keuring is vrij lachwekkend, vooral wanneer je met echte oldtimers komt aanzetten. Die mannen kennen daar echt niks van en bijgevolg gebeurt die keuring meestal het vlotst wanneer je er iemand mee laat gaan die er wekelijks mee gaat. Ons kent ons, en zo geraken die oudjes er meestal gemakkelijk door. In Dendermonde moet je de 2-takten zelfs niet eens meer starten...na een paar keer waren ze't beu om voortdurend vergast te worden in de keuringsruimte :mrgreen: :mrgreen: . Enkel de lichten testen, de remmen eens aan voelen, zit er genoeg profiel op de banden, kloppen de documenten, klaar.
Nil volentibus arduum

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

Raketman wrote: 03 Dec 2025 16:32 Enkel de lichten testen, de remmen eens aan voelen, zit er genoeg profiel op de banden, kloppen de documenten, klaar.
Klinkt als de Bulgaarse 2-jaarlijkse keuring voor motoren. Enkel de claxon komt daar nog bij. En als ze het een coole motor vinden proberen ze ook al eens een toertje rond het keuringsgebouw :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply