tubeless issue

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
petervdc

Re: tubeless issue

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote: 03 Nov 2025 17:05. Achteraan heb ik ergens nog een heel traag lek.
Ik heb dat vooraan op mij 21" tubeless ktm spaakwiel. Es in een (onroad) put gereden in UK en sedertdien moet ik wat bijpompen soms. De velg is ergens e beetje in gedeukt. Kvind bijpompen goedkoper dan een nieuw wiel van 400euro... En ik heb altijd een electr pompje bij.
Keep going

petervdc

Post by petervdc »

Marsman wrote: 14 May 2019 19:40 omdat er tubeless buitenbanden (Continental) op de velgen liggen.
Welke banden precies ?
Keep going

Muug

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 03 Nov 2025 17:05 Ik heb de velgen op de Tenere geconverteerd naar tubeless met 3M 4411N Tape. Vooraan was dat van de eerste keer zonder issues in orde. Achteraan heb ik ergens nog een heel traag lek. Nog niet gevonden waar het precies zit, maar ik heb een vermoeden dat het ergens aan de soupape is, niet aan de spaken.
Interessant! :thumbsup:

goh ja, die dikke binnenbanden. Eens ze in de wielen zitten (bij voorkeur op voorhand) voel je dat gewicht niet meer En als 'm lek is, dan vervangen we die door een nieuwe. Maar ik heb inderdaad geen ervaring met het plakken van een dikke lekke binnenband. Trouwens, bij KTM 950's zitten ze lekker weg in de kuipdelen :thumbsup:

robman

Post by robman »

Zou zo'n DIY kit het op lange termijn houden ?
Ik weet dat er verdorie goed tape spul bestaat , maar toch vraag ik me af of die het allemaal wel dicht kan houden wanneer je pakweg naar't zuiden van Frankrijk rijdt bij +30 C en 1000 km in één ruk .

Muug

Post by Muug »

Proberen eh robman, proberen.
Gelijk vroeger. :lol:

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

robman wrote: 04 Nov 2025 18:40 Zou zo'n DIY kit het op lange termijn houden ?
Ik weet dat er verdorie goed tape spul bestaat , maar toch vraag ik me af of die het allemaal wel dicht kan houden wanneer je pakweg naar't zuiden van Frankrijk rijdt bij +30 C en 1000 km in één ruk .
Op de Ten steken ze er nu ongeveer 2,5 jaar in. Ondertussen toch al heel wat dag- en weekendritjes gedaan in zeer zomerse temperaturen. Tijdens een recente langere trip naar Portugal zijn er in Spanje ook enkele lange dagen geweest met temperaturen dicht tegen 30C. Buiten de eerder beschreven zeer trage en nog definitief te lokaliseren lek geen issues gehad.

Ik kijk in elk geval de tape nog eens goed na bij de volgende bandenwissel. Er zit alvast nog genoeg op de resterende rol om het nog eens opnieuw te doen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply