Page 6 of 6

Upgraden of niet ?

Posted: 09 Jun 2015 14:07
by Borniet
petervdc wrote:Blijkbaar staat er 75 (kw ??) op het papier, oef, blij dat het geen 110 is, want volgens internet simulaties zou dat 800euro biv zijn :-(

De biv voor 75kw (100pk) zou 124euro zijn volgens hier
Dat is een verschil dat best kan tellen ja... daar kan je al wat leuke dingen mee doen!

Upgraden of niet ?

Posted: 09 Jun 2015 18:45
by petervdc
Borniet wrote:Dat is een verschil dat best kan tellen ja... daar kan je al wat leuke dingen mee doen!
Ni?t uitgeven is al een eerste leuk ding ;-)

Upgraden of niet ?

Posted: 10 Jun 2015 08:12
by Borniet
petervdc wrote:
Borniet wrote:Dat is een verschil dat best kan tellen ja... daar kan je al wat leuke dingen mee doen!
Ni?t uitgeven is al een eerste leuk ding ;-)
lol
Geen idee, hoe werkt dat? ;-)

Upgraden of niet ?

Posted: 10 Jun 2015 18:06
by Raketman
Allez Peter proficiat h?... 't geeft mij effenaf een goed gevoel om te zien dat ik niet de enige ben die zijn moto's koopt zonder zijn verstand te gebruiken :evil: :mrgreen: .

Upgraden of niet ?

Posted: 10 Jun 2015 18:51
by petervdc
Raketman wrote:Allez Peter proficiat h?... 't geeft mij effenaf een goed gevoel om te zien dat ik niet de enige ben die zijn moto's koopt zonder zijn verstand te gebruiken :evil: :mrgreen: .
Merci merci
Euh, zonder zijn verstand ? Kheb geprobeerd zo objectief mogelijk mijn keuze te maken toch ?
Enfin, afgezien van het feit dat ik die 1190 bangelijk mooi vindt... ;-)

Upgraden of niet ?

Posted: 12 Jun 2015 20:02
by TimS
Een beetje laat, maar zeker nog een dikke proficiat.

Als ik de twee opties lees die je had, zou ik ook zeker en vast voor de R gegaan zijn. Eigenlijk weinig redenen om voor de andere te gaan (volgens mij dan toch).

BIV is inderdaad dat bedrag; bijna alle 1190's zijn standaard "met gereduceerd vermogen". Scheelt een (leuke) slok op de borrel ;)

Nog veel geduld gewenst bij het aftellen om hem te gaan halen en veel succes/plezier ermee!

PS: Ik was een beetje laat met deze draad te lezen, dus ik zie niets meer op Warrant staan. Op hoeveel kwam hij nu eigenlijk?

Upgraden of niet ?

Posted: 12 Jun 2015 21:34
by petervdc
TimS wrote:PS: Ik was een beetje laat met deze draad te lezen, dus ik zie niets meer op Warrant staan. Op hoeveel kwam hij nu eigenlijk?
2013, alle updates gehad. De startmotor wordt vervangen als er problemen zijn hebben ze toegezegd.
Nog een jaar fabrieksgarantie. 5150km.
Twoofduustnoof was de prijs.
Opties : akra, stuurverhogers met wat demping erin, valbeugels, brede cross voetsteunen.
Kleur grijs met wat wit. En een oranje R.

Upgraden of niet ?

Posted: 12 Jun 2015 21:35
by petervdc
Nu nog de 990 en de Dakar verkopen... en dan is mijn bankrekening terug happy.

Upgraden of niet ?

Posted: 12 Jun 2015 21:52
by Muug
jawadde Peter, proficiat met uw schoon masjien ! :wav:

Upgraden of niet ?

Posted: 13 Jun 2015 07:11
by TimS
petervdc wrote: 2013, alle updates gehad. De startmotor wordt vervangen als er problemen zijn hebben ze toegezegd.
Nog een jaar fabrieksgarantie. 5150km.
Twoofduustnoof was de prijs.
Opties : akra, stuurverhogers met wat demping erin, valbeugels, brede cross voetsteunen.
Kleur grijs met wat wit. En een oranje R.
De R is sowieso de mooiste van de twee 1190's, dus daar kan je al niet fout mee zitten :)

Opties lijken me ook interessant, de akra maakt verschrikkelijk veel geluid. Al rijdt hij daarmee toch nog iets "zoeter" vind ik (heb zelf de standaard, maar paar keer met eentje met een akra gereden). Ga je nog iets zoeken voor baggage (want dat had je op de 990)?

Qua starter zat aanvankelijk bij mij nog de oude erop en dan voelde je hem wel eens "twijfelen" als het koud was (winter). Aangegeven aan KTM en direct vervangen. Sindsdien start hij elke keer vanaf de eerste keer en zonder twijfelen.

In ieder geval: ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen :) Echt een geweldige machine om mee te rijden.

Upgraden of niet ?

Posted: 13 Jun 2015 10:18
by petervdc
Qua bagage : ik wil mijn Holan alu koffers houden, ik ken een lasser die gaat proberen een rek te maken voor mij. Er bestaat een Touratech rek (400$) maar ik weet niet of het past met die Akra's.

Ik ondervind het wel met die starter, iig nog een jaar garantie...

Er zit geen andere mapping op naar de dealer me zei, ik weet niet of dit nodig is ??
Met de 990 had je de mapping, die sas dinges etc die eraf moest. Ook met 1190 ?

Ja, ik kijk er geweldig naar uit hoor ! Dinsdag gaan we erom, enfin, ik met de auto (mag nog niet rijden), een maat rijdt er terug mee naar mijn huis.

Ikzelf heb er maar een klein testritje mee gereden hoor, mijne maat gaat er direct 130km mee hebben (Bousval tot thuis). De sjansaar ;-)

Upgraden of niet ?

Posted: 16 Jun 2015 10:51
by petervdc
Deze namiddag ophalen.
Enfin, mijne maat gaat hem thuisbrengen, ik mag/kan nog niet rijden.
Damn, nu gaat em nog een paar weken in mijn garage staan... Hopelijk is die lies rap genezen wi !

Iemand voor de 990 of Dakar ?