Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
aan de mijne niets vandaag niet, gisteren niet en daarvoor ook niet,
maar daarnet wel aan één donkere vlek op de pechstrook,
zag ik voor mij enkele auto's nogal onverwacht van 1ste vak , naar 2de vak schuiven
en toen zag ik ook een zwarte donkere vlek, bij het voorbijrijden bleek het een motard te zijn met panne.
als ge op een autosnelweg aan 120 een motard op de pechstrook voorbijzoeft, dan is dat slechts een zwarte vlek (in zwart kostuum met zwarte moto zonder lichten of 4 pinkers).
die enkele hersenspinsels in mijn hoofd en die "motard"reflex zorgden ervoor dat ik toch effe wou checken of ik kon helpen.
Die mens stond daar alleen, schemer begon op te komen, ...
yep, 4 pinkers, pechstrook, rustig achteruit......
blablabla blaa blala blablabla
bleek em een vijs te mankeren
zat op 3de band en plots niets meer
zijn vijs van zijpikkel weggevlogen en motor valt uit , op 3de band
hij was al goed bezig met die te vervangen door een vijs van zijn nummerplaathouder
heb zelf niet veel gedaan behalve mijn "tool" (=leatherman) even geleend om alles tegoed vast te zetten
een colson bandje en zijn nrplaathouder zat ook weer vast
start, check, ....VROOOEEEEM
blablablaaaabalba blablablaaabalbaaalllbaa
"vous etes un motard"
"euhh, oui oui"
"merci"
"bon voyage"
GAAAAS VROOOOOOEEEEEEM
hij moest bij zijn lief zijn
maar daarnet wel aan één donkere vlek op de pechstrook,
zag ik voor mij enkele auto's nogal onverwacht van 1ste vak , naar 2de vak schuiven
en toen zag ik ook een zwarte donkere vlek, bij het voorbijrijden bleek het een motard te zijn met panne.
als ge op een autosnelweg aan 120 een motard op de pechstrook voorbijzoeft, dan is dat slechts een zwarte vlek (in zwart kostuum met zwarte moto zonder lichten of 4 pinkers).
die enkele hersenspinsels in mijn hoofd en die "motard"reflex zorgden ervoor dat ik toch effe wou checken of ik kon helpen.
Die mens stond daar alleen, schemer begon op te komen, ...
yep, 4 pinkers, pechstrook, rustig achteruit......
blablabla blaa blala blablabla
bleek em een vijs te mankeren
zat op 3de band en plots niets meer
zijn vijs van zijpikkel weggevlogen en motor valt uit , op 3de band
hij was al goed bezig met die te vervangen door een vijs van zijn nummerplaathouder
heb zelf niet veel gedaan behalve mijn "tool" (=leatherman) even geleend om alles tegoed vast te zetten
een colson bandje en zijn nrplaathouder zat ook weer vast
start, check, ....VROOOEEEEM
blablablaaaabalba blablablaaabalbaaalllbaa
"vous etes un motard"
"euhh, oui oui"
"merci"
"bon voyage"
GAAAAS VROOOOOOEEEEEEM
hij moest bij zijn lief zijn
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
'hij moest bij zijn lief zijn'. Die mens stond onder druk allez.
Toch ook al een paar keer gehad. Aan 120 of zo, en ineens duikt die pannestrookstaander op. Eer je 2 vakken naar rechts geraakt en gestopt, is het een redelijke wandeling terug. Ik riskeer mij niet aan achteruit op de snelweg. Maar goeie aktie toch.
Toch ook al een paar keer gehad. Aan 120 of zo, en ineens duikt die pannestrookstaander op. Eer je 2 vakken naar rechts geraakt en gestopt, is het een redelijke wandeling terug. Ik riskeer mij niet aan achteruit op de snelweg. Maar goeie aktie toch.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik reed zelf 120 op 1ste vak, dus was snel op pechstrook en met de bus 4 pinkers rustig achteruit, dat gaf die zwarte vlek 'motard' ook wat meer zichtbaarheid voor opkomend verkeer. Was ook niet zo druk.
Moest ikzelf >120 op 3de band zitten, kzou dat manoeuvre niet gedaan hebben.
Denk dat er veel druk op zat, die ging mij heeeel vlot voorbij.
Moest ikzelf >120 op 3de band zitten, kzou dat manoeuvre niet gedaan hebben.
Denk dat er veel druk op zat, die ging mij heeeel vlot voorbij.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Aan de moto niks gedaan maar wel aan de auto. Spiegelkap met ingebouwde pinker vervangen. Dat is bij een vluchtmisdrijfje aan flarden gereden...
En toch weer verbaasd staan kijken.
Het stukje plastic met LED pinkerlicht in kost bij VW origineel 30 euro. Te duur naar mijn goesting dus ik zoek en bestel eentje bij Winparts. Daar blijkt dat 17,17 euro te kosten. Misschien wel mindere kwaliteit ofzo maar de recenties over dat onderdeel zijn goed.
Ik bestel er twee, verzendingskosten inbegrepen totaalprijs 45 euro en een dag of 3 later staan ze op mijn buro.
Het kapotte originele VW-onderdeel
Het nieuwe witte product-onderdeel... Zoals het uit de verpakking gekomen is.
Het goedkope witte product is dus gewoon krak hetzelfde, alleen is het VW-logo er uitgeslepen... Begrijpe wie kan...
Altijd eerst eens rondkijken voor alternatieven zeg ik dan!
En toch weer verbaasd staan kijken.
Het stukje plastic met LED pinkerlicht in kost bij VW origineel 30 euro. Te duur naar mijn goesting dus ik zoek en bestel eentje bij Winparts. Daar blijkt dat 17,17 euro te kosten. Misschien wel mindere kwaliteit ofzo maar de recenties over dat onderdeel zijn goed.
Ik bestel er twee, verzendingskosten inbegrepen totaalprijs 45 euro en een dag of 3 later staan ze op mijn buro.
Het kapotte originele VW-onderdeel
Het nieuwe witte product-onderdeel... Zoals het uit de verpakking gekomen is.
Het goedkope witte product is dus gewoon krak hetzelfde, alleen is het VW-logo er uitgeslepen... Begrijpe wie kan...
Altijd eerst eens rondkijken voor alternatieven zeg ik dan!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ooit een kennis met een gaatje in het koplampglas van zijn Duc Monster. Dat was toen nog glas ja. Nadat hij weer rechtkrabbelde van de prijs bij Ducati, dat ding nog eens bestudeerd. Staat daar een stempel in van Bosch. Dus daar geïnformeerd, blijkt vlot verkrijgbaar aan de helft minder.
Dat een dealer ergens tussen 50 en 80€ per uur vraagt, ok, die moet ook leven. Dat die zijn onderdelen zwaar overprijsd zijn, da's weer iets anders. Zou die daar ook een % op hebben?
Dat een dealer ergens tussen 50 en 80€ per uur vraagt, ok, die moet ook leven. Dat die zijn onderdelen zwaar overprijsd zijn, da's weer iets anders. Zou die daar ook een % op hebben?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Zo heb ik mijn 2 achterste remklauwen met elektrische handrem vervangen aan 450€ per stuk, geplaatst (ja, ze zijn beide kapot gegaan, 6mnd na de linkse was het de beurt aan de rechtse)
Origineel kost de remklauw bij de VW garage +600€ excl. plaatsing (volgens de mecanieker)
Maar dan hebt ge ook het volgende.
Collega duwt pertoeval zijn boormachine door de achteruit van zijn Opel Vivaro.
Car glass stuurt offerte van 600€
Bij de Opel garage kost dat geplaatst 280€
Dus, bellen voor de prijs loont de moeite.
Origineel kost de remklauw bij de VW garage +600€ excl. plaatsing (volgens de mecanieker)
Maar dan hebt ge ook het volgende.
Collega duwt pertoeval zijn boormachine door de achteruit van zijn Opel Vivaro.
Car glass stuurt offerte van 600€
Bij de Opel garage kost dat geplaatst 280€
Dus, bellen voor de prijs loont de moeite.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Onderdeel uit een gestripte VW die "toevallig" passeerde?Stefke wrote:Aan de moto niks gedaan maar wel aan de auto. Spiegelkap met ingebouwde pinker vervangen. Dat is bij een vluchtmisdrijfje aan flarden gereden...
En toch weer verbaasd staan kijken.
Het stukje plastic met LED pinkerlicht in kost bij VW origineel 30 euro. Te duur naar mijn goesting dus ik zoek en bestel eentje bij Winparts. Daar blijkt dat 17,17 euro te kosten. Misschien wel mindere kwaliteit ofzo maar de recenties over dat onderdeel zijn goed.
Ik bestel er twee, verzendingskosten inbegrepen totaalprijs 45 euro en een dag of 3 later staan ze op mijn buro.
Het kapotte originele VW-onderdeel
Het nieuwe witte product-onderdeel... Zoals het uit de verpakking gekomen is.
Het goedkope witte product is dus gewoon krak hetzelfde, alleen is het VW-logo er uitgeslepen... Begrijpe wie kan...
Altijd eerst eens rondkijken voor alternatieven zeg ik dan!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Van't weekend nog is wat kilometerkes gereden,
vrijdag naar de 1000 bochten gereden (weiswampach) in kletsende regen en massa's file, gelukkig toegekomen in het zonneke en daar ons tentje kunnen opzetten.
zaterdag quasi de volledige rit in het droge gereden, niet zo'n snelle rit zoals vorig jaar, maar technischere bochtjes met wat meer smeerlapperij int midden (Frankrijk had blijkbaar last van regen, en in den bocht lagen geen steentjes, maar echt stenen).
Zondag in een stralende zon naar huis gereden en de varadero ontdaan van alle lasten :p
800-tal km later moet ik bekennen: dat zadel van de varadero is te zacht,
de varadero + bagage is te zwaar
en koeno is moe.
vrijdag naar de 1000 bochten gereden (weiswampach) in kletsende regen en massa's file, gelukkig toegekomen in het zonneke en daar ons tentje kunnen opzetten.
zaterdag quasi de volledige rit in het droge gereden, niet zo'n snelle rit zoals vorig jaar, maar technischere bochtjes met wat meer smeerlapperij int midden (Frankrijk had blijkbaar last van regen, en in den bocht lagen geen steentjes, maar echt stenen).
Zondag in een stralende zon naar huis gereden en de varadero ontdaan van alle lasten :p
800-tal km later moet ik bekennen: dat zadel van de varadero is te zacht,
de varadero + bagage is te zwaar
en koeno is moe.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
varadero buiten, en VFR weer binnen ! En een andere broek kopen....Koeno wrote:en koeno is moe.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik heb gisteren ook weer een boel insecten verzameld op windscherm en lampen. Eerst de banden weer op spanning gebracht en dan een zalig rondje Tilff-La Roche-Tilff afgewerkt.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik weet het allemaal niet meer...Muug wrote:varadero buiten, en VFR weer binnen ! En een andere broek kopen....Koeno wrote:en koeno is moe.
Langs ne kant: jup direct, ik merk dat ik toch te bang ben om ooit naast de baan te rijden (iets wat ik verleden jaar nog wou probern). En de vara is te zwaar voor naast die baan terecht te komen... ). en echt 'vlot' rijden lukt mij niet met de vara. Ik denk dat ik technisch te beperkt ben ofzo
Langs ne kant neen: die varadero is wel een luxebeest, houdt mij nog beetje rustig. Leuk vermogen en zitpositie om lange ritten te doen.
Langs ne kant zou ik niet weten wat ik wel nog in de plek wil... Ne vfr is uitnodigend om rap en rapper te rijden, maar met zijn clipons toch ook minder plezant in de korte bochten (al viel dat vorig jaar wel mee :p ).
Moest ik geld genoeg hebben, ik had al 5 moto's in de garage staan denkek :p
Samenvatting: ik weet het niet en tuf nog even verder
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren met een paar maten naar de bmw dag in bornem geweest, we konden aan gratis kaarten geraken.
Bmw rijders zijn dus gemiddeld genomen euh gezien, welgestelde 50ers met een bierbuik.
En mijn maat de gsa rijder is ferm zot van mijn 1190R
Soit, schoon toertje binnendoor naar ginder & terug.
Veel was daar eigenlijk te zien hoor...
Bmw rijders zijn dus gemiddeld genomen euh gezien, welgestelde 50ers met een bierbuik.
En mijn maat de gsa rijder is ferm zot van mijn 1190R
Soit, schoon toertje binnendoor naar ginder & terug.
Veel was daar eigenlijk te zien hoor...
Keep going
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik heb geen bierbuik!!!petervdc wrote:Gisteren met een paar maten naar de bmw dag in bornem geweest, we konden aan gratis kaarten geraken.
Bmw rijders zijn dus gemiddeld genomen euh gezien, welgestelde 50ers met een bierbuik.
En mijn maat de gsa rijder is ferm zot van mijn 1190R
Soit, schoon toertje binnendoor naar ginder & terug.
Veel was daar eigenlijk te zien hoor...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
En ook zelfstandigen, Peter.petervdc wrote:Bmw rijders zijn dus gemiddeld genomen euh gezien, welgestelde 50ers met een bierbuik.
@Vet: elke regel heeft zijn uitzonderingen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Van't weekend nog is wat kilometerkes gereden,
vrijdag binnendoor naar de 1000 bochten gereden (weiswampach) in kletsende regen zonder file, heelhuids toegekomen in de jeugdherberg van Malmedy.
zaterdag quasi de volledige rit in het droge gereden, niet zo'n leuke rit zoals een paar jaar geleden, te weinig bochten en slechte hobbelwegen (Frankrijk had blijkbaar last van regen, en in den bocht lagen geen steentjes, maar echt stenen).
zondag in een stralende zon naar huis gereden via Bouillon en Vresse enzovoort.... :p
1100 km later moet ik bekennen: de GS is nog steeds een geweldig scheurijzer,
de GS en + uw manieren thuislaten geeft een erg snel versleten achterband...
de GS en ik, dat gaat nog efkes blijven.
met dank aan Koeno.
vrijdag binnendoor naar de 1000 bochten gereden (weiswampach) in kletsende regen zonder file, heelhuids toegekomen in de jeugdherberg van Malmedy.
zaterdag quasi de volledige rit in het droge gereden, niet zo'n leuke rit zoals een paar jaar geleden, te weinig bochten en slechte hobbelwegen (Frankrijk had blijkbaar last van regen, en in den bocht lagen geen steentjes, maar echt stenen).
zondag in een stralende zon naar huis gereden via Bouillon en Vresse enzovoort.... :p
1100 km later moet ik bekennen: de GS is nog steeds een geweldig scheurijzer,
de GS en + uw manieren thuislaten geeft een erg snel versleten achterband...
de GS en ik, dat gaat nog efkes blijven.
met dank aan Koeno.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ola bola, da gaat u wel kosten aan copyright hoor...
we zijn dezelfde mening dus toegedaan, en volgende keer moeten we goeiendag zeggen :p
we zijn dezelfde mening dus toegedaan, en volgende keer moeten we goeiendag zeggen :p
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Wops ... vanuit Weisswampach is dadeen redelijk omwegske daddeStefke wrote:Van't weekend nog is wat kilometerkes gereden,
zondag in een stralende zon naar huis gereden via Bouillon en Vresse enzovoort.... :p
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
jamaar, ik wou eigenlijk nog via Luxemburg rijden, Wiltz-Kautenbach en nog zo'n paar dingen. Maar de ontbijtsessie is wat uitgelopen, 't ging over onderwijs, de hervormingen, e-learning, talent management en nog zo van die dingen... Dus geen tijd meer voor echt schone baantjes.OzzePaa wrote:Wops ... vanuit Weisswampach is dadeen redelijk omwegske dadde
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
In België ook. Net buiten Tilff, 20 m voorbij een bocht lag een rotsblok in het midden van de weg. Een autobestuurder was al gestopt om de steen aan de kant te gaan leggen. Heb hem 'merci' gezegd in het voorbijrijden.Stefke wrote:Frankrijk had blijkbaar last van regen, en in den bocht lagen geen steentjes, maar echt stenen
I am confused. Oh no, maybe not!