Page 7 of 9
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 06 May 2013 14:06
by laouen
September, 2 triumph's en een josefien ?
:mrgeen:
wedstrijd: triumph versus t?n?r?
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_cool.gif)
Mogen we u proficiat wensen ?
was het maar waar
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_e_sad.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 06 May 2013 20:06
by fore
Is dat eigenlijk te doen, met 2 wielen op zo een besneeuwde weg ?
[/quote]
Op technisch vlak: Alles, wat horizontale krachten op uw banden veroorzaakt, ontzien/beperken ... (gas, remmen, sturen, ...)
Op menselijk vlak: U niet laten opjagen door mede weggebruikers ... .
Zo doen we dat toch in belgie, in Frankrijk zullen wel dezelfde natuurwetten gelden ...
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 06 May 2013 22:10
by F M
Is dat eigenlijk te doen, met 2 wielen op zo een besneeuwde weg ?
Op technisch vlak: Alles, wat horizontale krachten op uw banden veroorzaakt, ontzien/beperken ... (gas, remmen, sturen, ...)
Dus geen gas geven, niet remmen en niet sturen... Dat komt neer op wat ik doe als er sneeuw ligt: de moto gewoon laten staan !
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/lol8.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 06 May 2013 22:34
by Harald
was het maar waar
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_e_sad.gif)
Ik was nog eens op het M&T forum geweest, en daar had ik gezien dat er een t?n?r? zeer snel verkocht was.
Volgens mij aan een schappelijke prijs.
'k had gehoopt de koper misschien te kennen.
Niet dus.
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 06 May 2013 22:50
by laouen
was het maar waar
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_e_sad.gif)
Ik was nog eens op het M&T forum geweest, en daar had ik gezien dat er een t?n?r? zeer snel verkocht was.
Volgens mij aan een schappelijke prijs.
'k had gehoopt de koper misschien te kennen.
Niet dus.
dat was idd een kanshebber... Ik ga eerst efkes afwachten wat de uiteindelijke diagnose van Josefien is, en afhankelijk daarvan zal der al dan niet snel uitbreiding in de motorfamilie komen. Ik had gehoopt dat die van op het Motorforum nog een paar weekskes te koop zou staan.
Ach ja, ik vind wel eentje. En ik zou toch liever geen witte hebben... We hebben hier op een niet zo fijne manier afscheid moeten nemen van een witte
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_e_sad.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 00:09
by Blackbert
Is dat eigenlijk te doen, met 2 wielen op zo een besneeuwde weg ?
da was plezant.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_mrgreen.gif)
(allez, buiten die sneeuw die aan uw vizier plakt)
rustig opbouwen, 'voelen' wat er gebeurt. niks bruusk inderdaad, en 20 km verder gewoon de sneeuwruimer buitenom pakken.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/lol8.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 10:06
by TRooPER
Is dat eigenlijk te doen, met 2 wielen op zo een besneeuwde weg ?
da was plezant.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_mrgreen.gif)
(allez, buiten die sneeuw die aan uw vizier plakt)
rustig opbouwen, 'voelen' wat er gebeurt. niks bruusk inderdaad, en 20 km verder gewoon de sneeuwruimer buitenom pakken.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/lol8.gif)
HOOOLIGGGANNN
we zullen wij hier wel in de
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/sunny.gif)
nog een extra
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/peepwall.gif)
metsen en wat restbalken
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/thumbsup.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 10:15
by duibhce Kaelann
en 20 km verder gewoon de sneeuwruimer buitenom pakken.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/lol8.gif)
Ik ben er een tijdje achter blijven hangen, maar vond uiteindelijk ook dat hij wat traag ging, dus 'm ook maar buitenom gepakt.
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 19:13
by Harald
Begrijp ik dat hier goed
Hadden de KTM's winterbanden en de T?n?r? zomerbanden opsteken?
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/lol8.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 19:20
by Harald
Het was bij momenten heel koud aan de vingerkes
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/skull.gif)
.
...
Altijd hebben ze me bij mijn pietje, is nie de kou, dan ist mijn Rosse
Wanneer zijn we terug weg?
Ik heb met plezier uw verslagske voor de 2 de keer gelezen.
Telkens met nen brede smile op mijn gezicht, blij dat ik er niet bij was (ik zou niks meer gevonden hebben op sommige plaatsen
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_redface.gif)
).
Nu maar wachten op een nieuw verhaal uit de reeks "Gotthem's touring stories"
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_e_wink.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 20:10
by duibhce Kaelann
Begrijp ik dat hier goed
Hadden de KTM's winterbanden en de T?n?r? zomerbanden opsteken?
de KTM's hadden all-road banden, De Tenere had pure straatbandjes. Ik leg eigenlijk geen all-road banden meer sinds die 2e set velgen met volwaardige noppen hier ligt.
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 20:52
by Blackbert
Standard Pirelli Scorpions. Goed voor smossen op droog en nat asfalt, sneeuw, gravel en steenpistes.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_cool.gif)
Mensen die echt kunnen rijden en ook bij zeer koud weer nog vanalles terugvinden durven daar ook modder en zand aan toevoegen.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_mrgreen.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 21:00
by zappa
Mensen die echt kunnen rijden en ook bij zeer koud weer nog vanalles terugvinden
AAAA ! das mijn probleem, zelf bij warm weer vind ik niks terug?
die eerste verplaatsing van Tuur zijn achterwiel in de afdaling in de sneeuw, kon er nog mee door, maar bij 't terug omhoog rijden, die dubbele rechts links schuif (daar voelde mijne rug 't meeste van) dat was er over
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_e_confused.gif)
En dat op 't einde van een lange dag, met al 2 uur dringend toe aan een plas pauze, die ik bleef uitstellen wegens het moeten afrepen van mijn regenpak, en dan terug weer aankrijgen....
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_rolleyes.gif)
werd een beetje moe + gevoelig. (aan mijn blaas
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_lol.gif)
)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 21:18
by Tom Triple
Standard Pirelli Scorpions. Goed voor smossen op droog en nat asfalt, sneeuw, gravel en steenpistes.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_cool.gif)
Mensen die echt kunnen rijden en ook bij zeer koud weer nog vanalles terugvinden durven daar ook modder en zand aan toevoegen.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_mrgreen.gif)
Ok, echt iets voor mij dus! Voor als mijn Metzelers Touranse EXP versleten zijn.
Welk smilieke moet ik hier nu zetten? Of kan ik er op rekenen dat iedereen me hier al genoeg kent?[/size:35lpgjrg]
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 21:42
by Blackbert
Uw maten komen waarschijnlijk wel in aanmerking
die van uw wielen niet.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/sweeet.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 22:20
by Harald
Uw maten komen waarschijnlijk wel in aanmerking
die van uw wielen niet.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/sweeet.gif)
Zou dat zo veel verschillen als je ??n maat verschil legt?
zoals: ipv 110/80 R 19 => 100/90 R19 vooraan
ipv 150/70 R17 => 140/80 R17
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_e_confused.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 22:49
by duibhce Kaelann
zoals: ipv 110/80 R 19 => 100/90 R19 vooraan
ipv 150/70 R17 => 140/80 R17
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_e_confused.gif)
moet inderdaad kunnen. Ik was net hetzelfde aan het bekijken op de website van Pirelli. De Scorpion MT90 is ondertussen blijkbaar ook verkrijgbaar in de 17" van mijn Ten achterband. Maar maximaal 120/90. terwijl de Ten 130/80 verwacht.
Maar als je dat eens uitrekent kom je op deze hoogte uit:
- 120/90 -> 10,4 cm
- 130/80 -> 10,8 cm
Dat scheelt ongeveer een halve cm, die weer gecompenseerd zal worden doordat een 120 band wat breder dan normaal geplooid zal zitten op een 130 velg en daardoor ook iets in hoogte zal verliezen.
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 23:03
by Muug
let wel op : de ene MT90 is niet de andere ! Controleer het profiel goed !
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 23:06
by Harald
Ach, ik kan deze zomer nog eerst deze banden op rijden. Er staan nog maar 3.500km op.
Ook is zien hoe ik de moto op niet verharde weg kan berijden alvorens ik keuze maak tss meer off-road gerichte dan excl. On-road band.
Misschien dat Tom Triple wel eerst vervangt, dan kan hij een bandenverslag maken.
![Image](http://www.goedmotorrijden.be/images/icon_lol.gif)
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Posted: 07 May 2013 23:25
by duibhce Kaelann
let wel op : de ene MT90 is niet de andere ! Controleer het profiel goed !
idd, het gaat om de MT90 A/T, er is ook een S/T.