Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Daarnet de sevenfifty nog is uitgelaten, der moest wat stoom af...
verdomme da spel rijdt toch nog goe zenne
na tijdje vfr te rijden was het wel wennen aan de andere manier van vermogen krijgen :p
verdomme da spel rijdt toch nog goe zenne
na tijdje vfr te rijden was het wel wennen aan de andere manier van vermogen krijgen :p
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
pingu wrote:Ge moet u niet verkijken op zo'n 600cc vier-in-lijn. Mijne FZ6 was ook "maar" een 600cc. Maar als ge dat nekeer aan z'n oor trok, en die trok zich naar en voorbij 10000rpm... Amai dan konde maar beter weten waar ge mee bezig waart!bompa wrote:F M wrote::
Ja dat is zo wel.
Ik twijfelde eerst ,want ik dacht zou ik daar ook rustig mee kunnen rijden (omdat het maar een 650cc is en misschien op toeren moet rijden)
Maar die twijfel was snel weg toen ik er mee op weg mocht zwaarder moet dat voor mij niet meer zijn.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik heb 'm eens gekuist ...
't moet ne keer, de eerste keer zijn h? ...
't moet ne keer, de eerste keer zijn h? ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
bompa wrote:Juist gaan halen seF M wrote::waardeloos:
Hier kan ik met mijn voeten aan de grond
https://lh3.googleusercontent.com/-rrj- ... .JPG?gl=BE
https://lh3.googleusercontent.com/-GO2D ... .JPG?gl=BE
https://lh3.googleusercontent.com/-MKo6 ... .JPG?gl=BE
Zithouding is nog wat gewoon worden tegenover die hoogpoters maar dit motoke dat gaat, gas bij en da gaat en da blijft gaan amai hmy: je krijgt er nu geen sjot van tegen je achterste , maar dat blijft vlotjes doorgaan als je wil tot 12000 toeren, als je er niet oplet overal te snel :confused2:
Sjikke dinges man!!!
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
En die slippende koppeling dan?Koeno wrote:Daarnet de sevenfifty nog is uitgelaten, der moest wat stoom af...
verdomme da spel rijdt toch nog goe zenne
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De stoom moest van mij af, niet van de sevenfifty he,Muug wrote:En die slippende koppeling dan?Koeno wrote:Daarnet de sevenfifty nog is uitgelaten, der moest wat stoom af...
verdomme da spel rijdt toch nog goe zenne
ritje waar ge niet boven de 5000toeren komt is vrij easy peasy hoor...
't is als het boven de 5000 komt (waar het leven zit bij de sevenfifty) dat hij slipt (soms ook lager als het echt is doortrekken is).
dus kort stevig otprekken is niet gezond, en wordt dan gevaarlijk om de koppelingsplaten te verbranden...
Gistere gewoon rustige baantjes afgegaan....
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag op weg naar huis met de V Strom.
Volgens sommige ne Brol moto maar vandaag toch maar de 100.000 ste km op de teller gezet
grtz Drummer
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
gistere gedaan:
kuipen afgehaald zodat ik hem vanavond bij mr Benny kan brengen, en dat mr Benny direct kan beginnen met de sappen van de vfr te vervangen
vanmorgen:
met nen semi naked vfr naart werk, om dan te beseffen dat die kuipen toch wel een beetje wind van uw benen weghalen :p
kuipen afgehaald zodat ik hem vanavond bij mr Benny kan brengen, en dat mr Benny direct kan beginnen met de sappen van de vfr te vervangen
vanmorgen:
met nen semi naked vfr naart werk, om dan te beseffen dat die kuipen toch wel een beetje wind van uw benen weghalen :p
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
jaja,Muug wrote:aha ! Veel gesukkeld, of ging het vlottekes? Nieuw of okkozje? En van waar komen uw dichtingen? We willen het allemaal weten !
veel gesukkel,
de spanringen aan begin van Y stuk viel goed mee,
de 6 bouten aan de uitlaatdempers, wel er waren er 2 die "relatief" vlotjes loskwamen, de 2 aan de buitenkant, waar ge makkelijkst aan kunt. De andere 4 kon geen imbussleutel meer in, te roest.
laat mij samenvatten met enkele woorden: WD40, een zaagskeuuh, vise-griptang, :stomstom: WD40, tje, heteluchtblazer, x4
Dan wat gefoefel om Y stuk eruit te krijgen, de 2 onderste bouten van het subframe losmaken, en het subframe beetje omhoogduwen. Tada
Het 2de hands Y stuk lag klaar, maar ik had nog geen nieuwe grafietdichtingen. Dus leek het erop uit te draaien dat het toch uitstel zou worden. Nadere inspectie van de grafietdichtingen aan de uitlaatdempers bleken deze nog heel goed te zijn, dus dat was al OK.
en met een beetje geluk, tmocht wel eens, lijken de grafietdichtingen van het okkazie Y-stuk ook nog voldoende dikte te hebben. Op goede hoop, weer wat gefoefel om alles proper te monteren, 6 nieuwe bouten in uitlaatdempers, alles goed vast. GVRDMM, de spanring aan begin van Y-stuk zat klem tussen frame en uitlaatbuis, dit door het subframe te liften en nadien terug vast te zetten.
GROAAAAAAAAAAAM zonder tktkkektkttktktktkttk , dus zoals ge hoort klinkt dat goed.
en na een uitgebreid testritje klinkt het nog goed.
the beast is back alive (jammer dat ik 28ste niet meekan met de eerste MP-rit) we hebben er alletwee nochtans veel goesting in.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Voor het vertrek naar 't werk vanmorgen bandenspanning gecontroleerd. Met het nieuwe digitale meterke ipv het oude "ooit eens van de leasemaatschappij gekregen" mechanische geval. Achter: 2,3bar. WTF! Ik zit met een lekke achterband, kan nie anders! Nee toch niet, niks te zien. Oude meterke erbijgepakt: een goeie 2,75bar. Huh? Nog nekeer nameten: zelfde resultaat. Voorband dan maar? Nieuw meterke: 2,05bar; oud: 2,4bar. Euhm...
Terug naar binnen, draagbaar compressorke bovenhalen wat ik tegelijk met het nieuwe meterke besteld had. Check, achter: 2,3, voor: 2,0. Dat oude meterke meet dus zo'n 0,4bar teveel? Dus ik rijdt al die tijd al met een kleine halve bar te weinig druk rond?
Maar rappekes banden op druk gebracht en tiens, Tijgerke stuurt precies een stuk neutraler zo ineens...
Terug naar binnen, draagbaar compressorke bovenhalen wat ik tegelijk met het nieuwe meterke besteld had. Check, achter: 2,3, voor: 2,0. Dat oude meterke meet dus zo'n 0,4bar teveel? Dus ik rijdt al die tijd al met een kleine halve bar te weinig druk rond?
Maar rappekes banden op druk gebracht en tiens, Tijgerke stuurt precies een stuk neutraler zo ineens...
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Meterkes controleren/vergelijken met de geijkte meter van de bandenboer. Zelfs spiksplinternieuwe meters kunnen gemakkelijk enkele tienden bar afwijken, heb ik proefondervindelijk mogen ontdekken. Denk dus niet "het is nieuw dus het is correct" ! ! ! ! ! ! !
0.4bar teveel meten is erg veel trouwens, uw bandjes moeten dan toch regelmatig veel te warm worden?
0.4bar teveel meten is erg veel trouwens, uw bandjes moeten dan toch regelmatig veel te warm worden?
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Juist de spullen van mijne Blackbird bijeen gezocht en ze op mijn bandit gepast .
En het past
Gelukkig had ik de tassen niet weggedaan
https://lh3.googleusercontent.com/-5Vm1 ... .jpg?gl=BE
En het past
Gelukkig had ik de tassen niet weggedaan
https://lh3.googleusercontent.com/-5Vm1 ... .jpg?gl=BE
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
jadedadde we tellen
- moto guzzi California III
- Tenere
- KTM Adventure
- Suzuki
- ne crossmoto ?
bennek iets vergeten?
- moto guzzi California III
- Tenere
- KTM Adventure
- Suzuki
- ne crossmoto ?
bennek iets vergeten?
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Zo'n zadeltassen heb ik ook nog ergens liggen. Blijft dat een beetje zitten op die Bandit? Op mijne FZ6 klapten die altijd naar binnen. Niet zo'n goed idee op ne moto met uitlaten onder het kontje... Heb die dus amper 1x gebruikt. Nu op de Tiger ook weer een "hoge uitlaat", dus weer hetzelfde probleem. Er bestaan van die bagageframes voor zadeltassen geloof ik, maar dan zit je weer met zo'n lelijk frame achterop...bompa wrote:Juist de spullen van mijne Blackbird bijeen gezocht en ze op mijn bandit gepast .
En het past
Gelukkig had ik de tassen niet weggedaan
https://lh3.googleusercontent.com/-5Vm1 ... .jpg?gl=BE
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Het nieuwe meterke en het meterke op de draagbare compresseur gaven ongeveer hetzelfde aan (< 0.1 bar verschil). Kan natuurlijk dat die allebei dezelfde afwijking hebben. Straks nog nekeer vergelijken met het bandenblaaspistool op de "grote".Muug wrote:Meterkes controleren/vergelijken met de geijkte meter van de bandenboer. Zelfs spiksplinternieuwe meters kunnen gemakkelijk enkele tienden bar afwijken, heb ik proefondervindelijk mogen ontdekken. Denk dus niet "het is nieuw dus het is correct" ! ! ! ! ! ! !
0.4bar teveel meten is erg veel trouwens, uw bandjes moeten dan toch regelmatig veel te warm worden?
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ik had tw?? nieuwe meterkes gekocht, ze bleken exact dezelfde afwijking te hebben als mijn tienjaaroud meterke.... braafkfes die twee nieuwe terug naar de winkel gebracht en mijn oud geijkt tgo eentje van bij de bandenboer.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik moet nog kijken als ik er mee onderweg ben , maar ze zaten toch stevig vast vond ik toen ze gemonteerd waren .pingu wrote:Zo'n zadeltassen heb ik ook nog ergens liggen. Blijft dat een beetje zitten op die Bandit? Op mijne FZ6 klapten die altijd naar binnen. Niet zo'n goed idee op ne moto met uitlaten onder het kontje... Heb die dus amper 1x gebruikt. Nu op de Tiger ook weer een "hoge uitlaat", dus weer hetzelfde probleem. Er bestaan van die bagageframes voor zadeltassen geloof ik, maar dan zit je weer met zo'n lelijk frame achterop...bompa wrote:Juist de spullen van mijne Blackbird bijeen gezocht en ze op mijn bandit gepast .
En het past
Gelukkig had ik de tassen niet weggedaan
https://lh3.googleusercontent.com/-5Vm1 ... .jpg?gl=BE
Daar is aan de onderkant een monteerlint aan, die had ik vanonder aan die haken op de moto vastgemaakt en zo zat dat toch redelijk stevig vond ik vond ik, maar ik moet er de beste manier nog zeker voor zoeken anders vertrek ik er niet mee
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De Guzzi heeft hij ingeruild voor de laatste nieuwe. En die crossmoto is al lang weg, dacht ik.Muug wrote:jadedadde we tellen
- moto guzzi California III
- Tenere
- KTM Adventure
- Suzuki
- ne crossmoto ?
bennek iets vergeten?
I am confused. Oh no, maybe not!
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Nee nee niks vergeten , alleen er een paar teveel opgezetMuug wrote:jadedadde we tellen
- moto guzzi California III
- Tenere
- KTM Adventure
- Suzuki
- ne crossmoto ?
bennek iets vergeten?
Die zakken had ik nog liggen van beginjaren 2000 toen ik nog met de Blackbird reed
moto guzzi California III heb ik in de week weggedaan en is de Suzuki in de plaats gekomen
De crossmoto is ook weg , dat ging niet zo goed meer met mijne rug ,daar had ik na het rijden de laatste tijd meer last van .
Nu zijn het de deze nog ,
Tenere
- KTM Adventure
- Suzuki
Maar als die Suzuki meevalt bij mij voor wat langere ritten te rijden
staat den KTM Adventure een van de weken ook te koop :confused2:
Heel plezant voor mee te rijden,maar eigenlijk is die voor mij zeker een cm of 3 te hoog en dan heb ik hem van voor al laten zakken.
Dan blijven er de Tenere en de Suzuki over ,en dat is zeker genoeg om me wat te amuseren