TRooPER wrote:Muug wrote:aha ! Veel gesukkeld, of ging het vlottekes? Nieuw of okkozje? En van waar komen uw dichtingen? We willen het allemaal weten !
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
jaja,
veel gesukkel,
de spanringen aan begin van Y stuk viel goed mee,
de 6 bouten aan de uitlaatdempers, wel er waren er 2 die "relatief" vlotjes loskwamen, de 2 aan de buitenkant, waar ge makkelijkst aan kunt. De andere 4 kon geen imbussleutel meer in, te roest.
laat mij samenvatten met enkele woorden: WD40, een zaagskeuuh, vise-griptang, :stomstom: WD40,
![boenkerop :smash:](./images/smilies/smash.gif)
tje, heteluchtblazer,
![dansje :pom:](./images/smilies/pom.gif)
x4
Dan wat gefoefel om Y stuk eruit te krijgen, de 2 onderste bouten van het subframe losmaken, en het subframe beetje omhoogduwen. Tada
Het 2de hands Y stuk lag klaar, maar ik had nog geen nieuwe grafietdichtingen. Dus leek het erop uit te draaien dat het toch uitstel zou worden. Nadere inspectie van de grafietdichtingen aan de uitlaatdempers bleken deze nog heel goed te zijn, dus dat was al OK.
en met een beetje geluk, tmocht wel eens, lijken de grafietdichtingen van het okkazie Y-stuk ook nog voldoende dikte te hebben. Op goede hoop, weer wat gefoefel om alles proper te monteren, 6 nieuwe bouten in uitlaatdempers, alles goed vast. GVRDMM, de spanring aan begin van Y-stuk zat klem tussen frame en uitlaatbuis, dit door het subframe te liften en nadien terug vast te zetten.
GROAAAAAAAAAAAM zonder tktkkektkttktktktkttk , dus zoals ge hoort klinkt dat goed.
en na een uitgebreid testritje klinkt het nog goed.
the beast is back alive
![headbang :headbang:](./images/smilies/headbang.gif)
(jammer dat ik 28ste niet meekan met de eerste MP-rit) we hebben er alletwee nochtans veel goesting in.