Offroad 2013

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »


sja, motorrijden is een dure hobby h?...
En een one size fits all uitrusting is moeilijk te vinden hoor... Laarzen, pak, helm, de bescherming op circuit, straat en in't veld is gewoon anders en wij hebben uiteindelijk voor elke 'discipline' een andere uitrusting. Daar kan je haast niet buiten.

Dus ipv die protectoren, kan je misschien beter opteren voor een harnas. Dan kan je als't echt warm is, met een enduro-shirtje de baan op... en dat biedt toch nog meer bescherming dan de gewone moussekes die in een vest zitten.
Hmm, wat jij zou doen dus is een body-harnas, aparte kniebeschermers, en daarover die Klim, of die Sand (zonder protectoren dan).

Hebben jullie zo geen Sand pak trouwens ?
Keep going

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Hmm, interessant hoor, voor ik nieuwe aankopen doe, weet ik liever vooraf wat & hoe & vooral waarom.
Keep coming dus Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad 2013

Post by Muug »

ik heb dure crosslaarzen, goedkope kniebeschermers (20 euro voor de twee), een fantastisch goed harnas (merk vergeten, het is wel zo'n gaasding met protectoren erin, geen plastieken schelpkes die ge rond uw armen moet plakken met velcro), en een dunne goedkope crossbroek en crosst-shirt. Wat ik wel nog moet kopen is goeie heupbescherming. En eigenlijk een helm want die tien jaar oude systeemhelm ligt nu klaar voor 't containerpark.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Offroad 2013

Post by Tom Thumper »

Ik opteer voor offroad reizen/rijden toch ook wel voor een degelijke cross(over) helm. In zo een helm krijg je een veel betere ventilatie en om eerlijk te zijn, ik heb die al geregeld nodig gehad. Misschien niet zozeer tijdens het rijden maar als ik de Rudy weer eens moet recht trekken. Ja, je kan dan ook gewoon uw helm af zetten maar op dergelijke momenten blijf ik liever incognito. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by duibhce Kaelann »

Hmm, wat jij zou doen dus is een body-harnas, aparte kniebeschermers, en daarover die Klim, of die Sand (zonder protectoren dan).

Hebben jullie zo geen Sand pak trouwens ?
Voor het ploeterwerk heb ik altijd een harnas aan. Mijn Sand laat ik meestal ook thuis dan. Ik draag dan een oud IXS pak overaan. Als het te warm wordt kan ik dat gewoon uitlaten en achterop de motor binden. Het harnas en shirt erboven is dan voldoende.

Volgende aankopen op dat vlak zullen Forcefield kniebeschermers en heupbeschermers zijn denk ik.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Hmm, dan zit toch snel aan 1500euro peis ik, ik moet overal nog aan beginnen h?
- crossover helm
- crossover botten
- harnas, heup, knie beschermers (forcefield is blijkbaar goed)
- enduro shirtje(s)
- klim traverse pak (is dan meteen deftig, en waterdicht ook, en betaalbaar)

Bedoeling is ni?t moddergevechten (cfr zappa), gewoon offroad opleidingen, wat oefenen, eerste reis mss iets begeleid
Dit bvb : [url]
[url] Is ook wel iets, en daar is alles inbegrepen, bij de vorige eigenlijk niks, dus dat komt wel overeen uit. Zal beide een reiske zijn van 1500euro dus, met naft en alles.

Of, natuurlijk, met een paar ervaren gasten meegaan, zal een st?k goedkoper zijn, maar die hebben dan een beginnerke mee h?...
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Offroad 2013

Post by Tom Thumper »

Hmm, dan zit toch snel aan 1500euro peis ik, ik moet overal nog aan beginnen h?
- crossover helm [color=#4080FF:2j4s3bzb]Airoh S4 ?160[/color:2j4s3bzb]
- crossover botten [color=#4000FF:2j4s3bzb]Alpinestar Tech3 ? 180[/color:2j4s3bzb]
- harnas, heup, knie beschermers (forcefield is blijkbaar goed) = [color=#4040FF:2j4s3bzb]acerbis koerta niet top of the range maar wel degelijk ? 170, kniebeschermers ca. 80 euro[/color:2j4s3bzb]
- enduro shirtje(s) [color=#0040FF:2j4s3bzb]Vind je erg goedkoop ergens in de uitverkoop[/color:2j4s3bzb]
- klim traverse pak (is dan meteen deftig, en waterdicht ook, en betaalbaar) [color=#4000FF:2j4s3bzb]Zo een rolzak van Louis doet het ook heel goed en is heel geodkoop en verder kan je uw eigen zijkoffers gerust laten hangen, die zijn best ok voor een eerste reis met wat offroad.[/color:2j4s3bzb]

Bedoeling is ni?t moddergevechten (cfr zappa), gewoon offroad opleidingen, wat oefenen, eerste reis mss iets begeleid
Dit bvb : [url]
[url] Is ook wel iets, en daar is alles inbegrepen, bij de vorige eigenlijk niks, dus dat komt wel overeen uit. Zal beide een reiske zijn van 1500euro dus, met naft en alles.

Of, natuurlijk, met een paar ervaren gasten meegaan, zal een st?k goedkoper zijn, maar die hebben dan een beginnerke mee h?...
Je ziet, als je een beetje uitkijkt, gaat de uitrusting nog wel meevallen. Ik zou resoluut voor optie 3, gewoon een paar vrienden gaan. Dan kan je zelf nog een beetje uitstippelen, kiezen wat je doet, hoe ver, lang en waar je naartoe rijdt, met wie je rijdt, wat je waar en wanneer eet, ...

Kortom je hebt je eigen vrijheid en avontuur ipv platgetreden paden waarop als een hondje achter een voorrijder zit.

En ja, dan ben je "beginner" maar op reis gaan is toch geen koers?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Offroad 2013

Post by Blackbert »

Hmm, dan zit toch snel aan 1500euro peis ik, ik moet overal nog aan beginnen h?
- crossover helm [color=#FF4000:250ctrew]je kan 500? geven aan een Shoei of Arai, of 100 aan een Airoh ... Doe er ineens een bril bij, als 't wat zwaarder wordt kom je toch in ademnood met dat vizier dicht en stof of takken in je oog wil je ook niet.[/color:250ctrew]
- cross[color=#BF0040:250ctrew]over[/color:250ctrew] botten[color=#BF0040:250ctrew]?[/color:250ctrew] [color=#FF4000:250ctrew]laat die over er maar af. Cross- , enduro- of minstens trialbotten. Minimum iets als de Tech3, hoewel het beter kan. [/color:250ctrew]
- harnas, heup, knie beschermers (forcefield is blijkbaar goed) [color=#FF4000:250ctrew]da's goed, en duur. Koerta of iets gelijkaardigs, knie/scheenbescherming is er in alle soorten en prijzen, voor de heupen: da's een soort koersbroek met paddings.[/color:250ctrew]
- enduro shirtje(s)
- klim traverse pak (is dan meteen deftig, en waterdicht ook, en betaalbaar) [color=#FF4000:250ctrew]Acerbis, Fox, Thor

Bedoeling is ni?t moddergevechten (cfr zappa), gewoon offroad opleidingen, wat oefenen, eerste reis mss iets begeleid
Dit bvb : [url]
[url] Is ook wel iets, en daar is alles inbegrepen, bij de vorige eigenlijk niks, dus dat komt wel overeen uit. Zal beide een reiske zijn van 1500euro dus, met naft en alles.

Of, natuurlijk, met een paar ervaren gasten meegaan, zal een st?k goedkoper zijn, maar die hebben dan een beginnerke mee h?...
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

je kan 500? geven aan een Shoei of Arai, of 100 aan een Airoh ... Doe er ineens een bril bij, als 't wat zwaarder wordt kom je toch in ademnood met dat vizier dicht en stof of takken in je oog wil je ook niet
Is jouw mening dan, een goedkope ?
Edit : veel goei dingen lees ik daar niet over : luidruchtig, t? geventileerd bij -20?, niet echt stevig, enz...
En ja, dan ben je "beginner" maar op reis gaan is toch geen koers?
BIj offroad kun je ook 10 keer per dag op je plaat gaan, maw helpen oprapen, mss rapper dingen kapot, rapper vermoeid door teweinig rij-techniek, enz.

Ik bedoel gewoon, kzou het niet leuk vinden het kneusje te zijn die iedereen ophoudt.
Terwijl de anderen da mss niet zo erg vinden, maar toch.
Keep going

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Ahja, ik het via het LC8 forum een offroad trainings namiddag geboekt.
(maar dat hadden sommigen al gelezen zeker ?)
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Offroad 2013

Post by Blackbert »

ik ben begonnen met een Lazer crosshelm met bril, 120?. gebruik ik nog steeds.
Nu ook een Uvex Enduro, omdat zo'n bril only op de snelweg een marteling is: je wordt er doof mee, oorproppen of niet. (Uvex is ook overal in de aanbieding trouwens)
'k heb 't nog niet gedaan gekregen, 400 of 500? aan een helm spenderen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad 2013

Post by Muug »

ik als brildrager heb geen zin in een crosshelm met aparte crossbril. pas op, dat bestaat eh, brillen om over brillen te dragen.

is er ergens een winkel waar ik dat kan passen, zo'n Uvex Enduro?

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Offroad 2013

Post by F M »

... maar als ik de Rudy weer eens moet recht trekken. Ja, je kan dan ook gewoon uw helm af zetten maar op dergelijke momenten blijf ik liever incognito. Image
Incognito, zoals: "is dat nu Tom of zou dat Zappa zijn ? Zo met een helm op zie je het verschil niet !" Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad 2013

Post by Muug »

Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Offroad 2013

Post by Tom Thumper »

... maar als ik de Rudy weer eens moet recht trekken. Ja, je kan dan ook gewoon uw helm af zetten maar op dergelijke momenten blijf ik liever incognito. Image
Incognito, zoals: "is dat nu Tom of zou dat Zappa zijn ? Zo met een helm op zie je het verschil niet !" Image
Merci Frans, ja ik moet toegeven dat ik haast even elegant, voorkomend en charmant ben als Zappa. Fijn dat je dat hebt opgemerkt. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Offroad 2013

Post by zappa »

Image Image Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Offroad 2013

Post by Blackbert »

is er ergens een winkel waar ik dat kan passen, zo'n Uvex Enduro?
Er was ene ergens in de Kempen, maar 't heeft mij ook 2 ritten gekost. Nu Uvex stopt met motorhelmen zal 't niet beteren. Louis/FCMoto in Aken ...

Al mijn andere helmen waren L (59-60). Die Uvex is een M (57-58).
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad 2013

Post by Muug »

Aken aub Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Offroad 2013

Post by Blackbert »

Ja. Zit een redelijk net ritteke in, op ne zaterdag bvb. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad 2013

Post by Muug »

Image prioriteiten, prioriteiten, prioriteiten ... Image

Post Reply