BMW moeilijk ��nhandig te besturen ???

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Jopet
Posts: 839
Joined: 22 May 2014 09:27

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Jopet »

Ik rij sinds halfweg de jaren '80 met de motorfiets, sinds jaar en dag had ik dus de gewoonte mijn hand op te steken als ik een andere motorrijder tegen kwam..... maar helaas ben ik nu verplicht dit af te leren.....
Sinds augustus rij ik om medische redenen met een 500cc motorscooter en heb dus nog steeds de gewoonte wanneer ik een motorrijder passeer die te groeten, helaas krijg je met de scooter gewoon geen enkele maar dan ook geen enkele groet terug, zelfs geen knik, enkel af en toe een verwarde blik van waarom zwaait die scooterrrijder naar mij?
Het is mij dus duidelijk geworden dat een 500cc scooter niet aanzien wordt als een motorfiets hoewel de dikke Van Dale mij toch duidelijk verteld dat mijn scooter dit wel is....

scoo?ter (de; m; meervoud: scooters) lage motorfiets met kleine wielen

mo?tor?fiets (de; m en v; meervoud: motorfietsen) tweewielig voertuig, aangedreven door een motor met een cilinderinhoud van 50 cc of meer

Niettemin laat ik dit niet aan mijn hart komen, ik ben vooral blij dat ik sinds augustus bijna weer dagelijks met de motor kan rijden, groeten of niet, ik laat er mijn plezier van het motorrijden niet door vergallen.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by TimS »

Wel, ik groet dus meestal zelf w?l naar scooters en ik krijg hetzelfde terug als wat jij aangeeft: verbazing (en geen groet) :blink:

Maar ik denk dat je ergens wel een punt hebt en dat bij een aantal mensen een scooter niet als echte motor wordt aanzien. :peepwall:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by den Bullet »

Zelfs met een 125 cc'tje krijg ik groetjes, ook van BMWisten.
En ik groet ook altijd; zelfs naar scooters en schakelbrommers.
Met de GS groet ik niet meer :evil:

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by F M »

den Bullet wrote:Met de GS groet ik niet meer :evil:
Ge zoudt die beter verkopen. :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by vet on wheels »

Ik groet ook steeds, desnoods hoofdknik (als ik mijn koppeling intrek :wink: )... of een voetje in het voorbijsteken van een moto.

ik moet nog glimlachen als ik denk aan vroeger.. Toen mijn vrouwke de eerste maal meereed , vroeg ze zich af hoe het kwam dat ik zoveel motards kende en groette :wink: :P , zij kende de groetgewoonte nog niet toen!

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by petervdc »

Als ik met mijn scooter rij, krijg ik zelden of nooit een handje. En tziet er niet bepaald een 50cc uit...
Sjah. Who cares eigenlijk...

Met de ktm groet ik meestal w?l, en krijg meestal een groet terug. En als het niet zo is, dan ist van een bmw rijder. Die groeten blijkbaar alleen naar hun eigen merk.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Muug »

petervdc wrote:Als ik met mijn scooter rij, krijg ik zelden of nooit een handje.
Ne scooter is gene moto :P
Groeten gebeurt enkel onder motorrijders. :rayof:

Jopet
Posts: 839
Joined: 22 May 2014 09:27

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Jopet »

Muug wrote:
petervdc wrote:Als ik met mijn scooter rij, krijg ik zelden of nooit een handje.
Ne scooter is gene moto :P
Groeten gebeurt enkel onder motorrijders. :rayof:
Ewel dan ga je toch eens naar Van Dale en zo moeten schrijven om de verklarende woordenboeken aan te passen.....

mo?tor?fiets (de; m en v; meervoud: motorfietsen) tweewielig voertuig, aangedreven door een motor met een cilinderinhoud van 50 cc of meer

mo?tor?rij?der (de; m,v; meervoud: motorrijders) iemand die een motorfiets berijdt

scoo?ter (de; m; meervoud: scooters) lage motorfiets met kleine wielen

M.a.w. iemand die met een scooter rijdt is:
Iemand die een laag tweewielig voertuig met kleine wielen, aangedreven door een motor met een cilinderinhoud van 50cc of meer berijdt

aha en gij nu h? Muug :icon:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by bompa »

Het zal nog wa te maken hebben met de Mods en de Rockers uit de jaren stillekens zeker :grin:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by the riding man »

Ik weet het, het is een oud topic dat ik vanonder het stof haal, maar toevallig dit gelezen en ik kan met niet inhouden om te reageren.

Ik zwaai niet meer naar onbekenden gewoon omdat ze het zelfde vervoermiddel hebben uitgekozen als mij. Vroeger deed ik dat heel fanatiek, naar elke moto en soms uit volle enthousiasme "per ongeluk" zelfs al eens naar een 50cc scootertje gezwaaid. Maar hoe langer je daar over nadenkt, hoe absurder dat het begint te klinken. En das niet omdat ik met nen bmw rij :mrgreen: , ik zwaai niet vanop mijn bmw, niet van mijn ktm, niet vanuit mijne kymco, niet vanuit de wagen, maar wel vanuit mijn bus tijdens mijn werk naar collega's. Waarom dan wel als ik met de bus rij? Simpel, de andere buschauffeurs ken ik, dat zijn collega's en dan weet je tenminste naar wie je zwaait.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by bompa »

Ik moet daar niet over nadenken ik doe dat gewoon al van het begin ik met de motor rij , maar toen kwam je nog niet veel moto's tegen onderweg :grin: en inderdaad als ze niet terug groeten zijn het gewoonlijk een deel van gasten met een bmw (niet allemaal want een deel daarvan doet het wel) of een deel met racers ook niet , maar ik zal blijven groeten , zelfs tegen enduro's :grin:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Werner »

bompa wrote:Ik moet daar niet over nadenken ik doe dat gewoon al van het begin ik met de motor rij , maar toen kwam je nog niet veel moto's tegen onderweg :grin: en inderdaad als ze niet terug groeten zijn het gewoonlijk een deel van gasten met een bmw (niet allemaal want een deel daarvan doet het wel) of een deel met racers ook niet , maar ik zal blijven groeten , zelfs tegen enduro's :grin:
:stupid:

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by den Bullet »

Werner wrote:
bompa wrote:Ik moet daar niet over nadenken ik doe dat gewoon al van het begin ik met de motor rij , maar toen kwam je nog niet veel moto's tegen onderweg :grin: en inderdaad als ze niet terug groeten zijn het gewoonlijk een deel van gasten met een bmw (niet allemaal want een deel daarvan doet het wel) of een deel met racers ook niet , maar ik zal blijven groeten , zelfs tegen enduro's :grin:
:stupid:
:stupid:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by KlaasN »

Ik doe het, maar het voelt raar.
Tja, het is beleefdheid om terug te zwaaien. :sweeet:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by the riding man »

Je kan de rollen ook omdraaien: waarom in godsnaam wel zwaaien? Als ik dat vraag krijg ik meestal het antwoord dat dit uit samenhorigheidsgevoel is. Vroeger toen er nog niet veel verkeer was in het algemeen, was motorrijden voor de armere mensen die geen auto konden betalen, zelf sleutelden in hun garage en voor de weinig moto's die je dan tegenkwam kan ik me inderdaad voorstellen dat dat een bijzonder gevoel moet gegeven hebben om gelijkgestemde zielen tegen te komen, wetende dat als je in panne zou vallen men je dan kwam helpen als echte vrienden. Ik denk dat ik wel mag stellen dat die tijden definitief achter ons liggen zeker?! Waarom eigenlijk nog zwaaien naar wildvreemde mensen? Uit beleefdheid zoals Klaas zegt?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Koeno »

Als ik vroeger met mijne volvo 240 op de baan was, zwaaide ik naar soortgelijke auto's.
Als ik met mijn schoonbroer mee ga, dan wordt er onder de amerikaanse wagen ook het handje omhoog gestoken.
Als ik met de motor op de baan ben doe ik het ook.

Waarom: inderdaad samenhorigheid...

Als ik me de wagen ergens stop, ga ik niet direct een praatje aangaan met andere autobestuurders,
met de motor darentegen zal ik dat rapper wel doen, en je merkt dat anderen dat ook doen...
dus moet ergens toch nog wat samenhorigheid zitten niet?

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Harald »

Wat is er mis om een goeiedag te zeggen?
De mensen doen dat veels te weinig, en stop met de zeggen "ik krijg niks terug" t is een simpel gebaar om een goed gevoel te cre?ren bij anderen!

Zeg gewoon een goeiedag tegen de eerste die je tegenkomt en uw eigen dag kleurt vanzelves op!
En daar hoeft niemand mee voor de met een moto,oldtimer, ... Te rijden.

:wink:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by bompa »

the riding man wrote:, wetende dat als je in panne zou vallen men je dan kwam helpen Ik denk dat ik wel mag stellen dat die tijden definitief achter ons liggen zeker?! Waarom eigenlijk nog zwaaien naar wildvreemde mensen?
Het zal er van afhangen hoe je er zelf over denkt zeker

Verleden jaar ben ik nog bij ene die stilstond gestopt op een eenvaks beton baantje ergens in de velden ver van de huizen vandaan.Ik stopte en vroeg of hij stukken had hij zegde ,'t is terug in orde , en die mens was toch blij dat ik gestopt was :wink:
Het jaar daarvoor was ik ergens offroad aan het rijden en zag daar iemand voortsukkelen te voet naast zijne moto , ik stopte en vroeg of hij stukken had , hij zij nee maar ik ben gevallen en kan mijne moto niet meer ingang krijgen met de kickstarter want ik heb redelijk wat pijn aan mijn been , ik vroeg als hij in gang is geraak je dan thuis ? hij zegde ja ,en heb ik zijne moto ingang getrapt , heb zijne moto nog vastgehouden tot hij op de moto zat en kon vertrekken :grin:


Dus ja ik stop bij vreemden als ik ze kan helpen en ik groet :grin:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Tom Thumper »

the riding man wrote:Je kan de rollen ook omdraaien: waarom in godsnaam wel zwaaien?
Return on investment berekenen.

Wat kost zwaaien of vriendelijkheid? Niks, nada, nul.

Wat kan je er voor terugkrijgen? Meestal niks, maar soms een goeie babbel, soms kan je iemand helpen, soms geeft je iemand een smile op zijn face en soms word ik zelf gelukkig als ik merk dat er iemand, gewoon, zonder bedoelingen even een goeie dag zegt.

Return is dus hoger dan investment en is dus de moeite.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by duibhce Kaelann »

bompa wrote:Het zal er van afhangen hoe je er zelf over denkt zeker
:stupid:
2 weken terug in de Provence ook nog ene tegen gekomen die zijn motor aan het duwen was. Toch even gestopt om te vragen of we konden helpen. Hij was zonder naft gevallen en zo goed as thuis. En aangezien ik het darmpke dat ik gewoonlijk meeheb thuis had laten liggen konden we niet direct iets doen om te helpen. Toch niet op de tijd die hem anders nog restte om thuis te geraken.

Telkens wanneer ik een motard langs de kant zie staan met schijnbaar pech ga ik toch even vragen of ze hulp nodig hebben. Meestal is dat niet nodig, maar ik weet dat ik het zelf ook apprecieer wanneer ik bvb een platte band sta te vervangen langs de kant van de weg en er mensen stoppen om hulp aan te bieden, ook al is dat niet nodig.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply