Ik en PC's = miserie

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Ik en PC's = miserie

Post by pingu »

OzzePaa wrote:Voor mij zou het niet lang twijfelen zijn ... surement optie 2 :!:
Een i7 processor is voor jouw gebruik denk ik niet nodig, de 250GB SSD is een dik pluspunt tov de 128 van de "merkPC", alsook de 750Ti die een stukske sneller is dan de OEM 745 in de HP-machine ...
Zelf nooit "merkPC's" gekocht ... altijd zelf in mekaar gestoken met uitgebalanceerde, goeie onderdelen.
Volg dus het winkeladvies maar zouk zeggen ...
Een laptop is cool maar als je fatsoenlijk wil werken : nieks beter dan een dikke desktop met goei muis en klavier een een knoert van een scherm :thumbsup:
:stupid:
De grotere SSD en vooral de betere grafische kaart gaan de i7 processor in de HP ruimschoots compenseren. De 2e optie gaat sneller "aanvoelen". Al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat je voor huis-tuin-keuken gebruik vandaag de dag met zowat elke PC die niet echt naar een bodemprijs gebouwd is, uit de voeten zal kunnen. Verder ben ik persoonlijk niet zo HP-minded, al zeker niet voor laptops, en voor een desktop zou ik idd zoals ozzepa zegt, niet weten waarom je voor een merk-PC zou moeten kiezen.

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Ik en PC's = miserie

Post by Jopet »

Misschien zou het beter zijn eerst te zeggen waarvoor je de pc gaat gebruiken, dan pas kunnen we zeggen welke CPU het best past bij je en of het nodig is 150 euro extra uit te geven voor een videokaart.

Het eerste dat ik mijn klanten vraag is waarvoor zou je de pc willen gebruiken, dan vraag ik welk budget ze voor ogen hebben en dan maak ik een prijsofferte voor hen.

Wanneer je geen zware 3D games of zware programma's draait op de pc is een i7 zeker niet nodig, idem voor de kloon met de GTX 750ti videokaart, die nieuwe 6000 cpu reeksen hebben zo'n goede grafische prestaties dat bij gewoon "huis & tuin" gebruik die extra grafische kaart niet meer nodig is....

Ook zou ik de oude schijf in een nieuwe pc niet gebruiken, gebruik die desnoods als back-up in een externe behuizing.

Als ik zie dat die Hp 1000 euro moet kosten ben ik er zeker van dat je voor dat geld een betere kloon kunt krijgen met top materiaal in....

Dus maar voor de kloon gaan zou ik zeggen, i5-6500 & 250 SSD is een zeer goede keuze om alles zeer vlot te laten werken, misschien 16 GB geheugen opteren want staat op dit moment spot goedkoop, bijvoorbeeld Kingston HyperX FURY DDR4 16 GB (2 x 8 GB) kost ongeveer 70 euro.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik en PC's = miserie

Post by F M »

Waarvoor gebruiken?

Huis-tuin-keukengebruik + veel video bekijken (en bewerken als ik er eens de tijd voor maak)

En ik heb onlangs een racewheel gekocht met de bedoeling wat race-games te gaan spelen... Vandaar de vraag naar goede videokaart. Met de oude Medion was het maar nipt.
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Ik en PC's = miserie

Post by Jopet »

F M wrote:Waarvoor gebruiken?

Huis-tuin-keukengebruik + veel video bekijken (en bewerken als ik er eens de tijd voor maak)

En ik heb onlangs een racewheel gekocht met de bedoeling wat race-games te gaan spelen... Vandaar de vraag naar goede videokaart. Met de oude Medion was het maar nipt.
Ok Frans nu weten we wat je wilt, in dit geval zou ik ook voor de kloon pc met videokaart gaan....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik en PC's = miserie

Post by F M »

Hij is besteld.
I am confused. Oh no, maybe not!

snail
Posts: 38
Joined: 03 Apr 2016 20:12

Re: Ik en PC's = miserie

Post by snail »

Ik heb hier thuis (kids) 2 i7-PC's draaien van Medion en die hebben buiten één SSD, sinds 2011 (dagelijks uren gebruik) nog geen problemen gegeven...
Daar kunnen trouwens standaard moederborden in.
Zelf heb ik een i7-kloon, ook nog geen problemen gehad.
Met HP zit je goed, als je de (duurdere) professionele reeks koopt. Maw: blijf ver weg van Pavilion...
:)

User avatar
Muug
Posts: 11865
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik en PC's = miserie

Post by Muug »

snail, bij FM is zijn misérie niet merkgebonden. :lipsrsealed2:

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik en PC's = miserie

Post by F M »

Miserie is my middle name :lol:

Ik was misschien niet duidelijk, maar ik heb die samengestelde PC gekocht, met een nieuwe 1Tb harde schijf. Ik ga voor de schijf uit de kapotte Medion bij Conrad een behuizing bestellen, zoals Droopy voorstelde. Op die manier heb ik een externe schijf van 2 Tb voor back-up.

En dan komt het werk om te verzamelen wat nu op 4 PC's en 2 externe schijven verspreid staat, en dat te organizeren op die 2Tb. En wie weet komt er nog wat terug van de verloren gegevens op de NAS-Server...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Ik en PC's = miserie

Post by OzzePaa »

Aaahhhhh :idea: Dààr komt uwe nickname dus van : "F*cking Misery" ;) :lol: :mrgreen:
Allez, veel plezier met de job om de chaos weer op orde te krijgen ... langs den andere kant, altijd wel plezant zone nieve PC ... voelt een beetje (een béétje, zeg ik ;) ) als ne nieve moto :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11865
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik en PC's = miserie

Post by Muug »

F M wrote:wie weet komt er nog wat terug van de verloren gegevens op de NAS-Server...
da's dus nog steeds een open vraag. Vorige week nog bezig geweest. 'k heb er speciaal nen Ubuntu-pc voor gemaakt. Ik zie de partities maar ik kan ze niet mounten. Maar, eigenlijk, ik zal er een aparte topic voor openen. Gedeelde smart is halve smart. :lipsrsealed2:

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik en PC's = miserie

Post by F M »

Eindelijk eens geen voetbal, dus tijd om de nieuwe PC te starten. :peepwall:

Nog geen miserie, maar enkele dummie-vraagjes:
Voorlopig staat alles op de SSD. Windows maakt altijd een 'user' aan, en daaronder hangen de mappen 'documents', 'music' enz. Daarnaast zijn er ook 'openbare' mappen. Is dit een noodzaak voor Windows? Wat is het nut daarvan ?

Ik veronderstel dat ik op de nog lege 1Tb-schijf gewoon zelf mijn mappen voor allerlei data kan aanmaken, en daar alles opslaan?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Ik en PC's = miserie

Post by Davy78 »

Goh, ge kunt die mappen gebruiken, maar dat hoeft absoluut niet (ik gebruik ze ook niet) Het enige voordeel wat ge van die mappen gaat hebben is dat windows en veel applicaties u gemakkelijker naar die mappen gaat laten navigeren, terwijl een willekeurige folder op een schijf ergens wat meer klikwerk zal vereisen.

Kon ge trouwens uw key van windows 7 of 8 niet gebruiken voor een gratis windows 10 licentie? (of is die periode voorbij?)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Ik en PC's = miserie

Post by pingu »

Ge kunt gerust uw eigen versies van ie "Mijn Documenten" e.a. mappen maken op die 1TB schijf. En dan kan je Windows zelfs vertellen dat dát, en niet de mappen onder uwe "user" de "standaard" mappen zijn.

Gewoon in Windows Verkenner rechts klikken op "Mijn Documenten", dan "Eigenschappen". In het venster wat dat opent zou je dan een tab "Locatie" (location in de engelse Windows) moeten zien, alwaar je het juiste pad naar de 1TB schijf kan ingeven. (Klinkt veel ingewikkelder dan het eigenlijk is)

Post Reply