Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by Stefke »

Muug wrote: Die firma van Glenn Jannsens ?
Ach ja, die fils a papa die er een aardige collectie luxevoituren op na houdt. En af toe een resem van zijn eigen borden aan gort rijdt om de omzet te doen stijgen? :roll:

Image

User avatar
FransST
Posts: 70
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by FransST »

petervdc wrote:
F M wrote:Maar het is veel gemakkelijker om gewoon overal een (te) lage snelheid op te leggen.
Tuurlijk. Korte temijn visie ook. Of mss heeft de leverancier van die borden wel commisie aan de besteller ervan...
Integendeel, er zijn dan juist minder borden nodig.

Ik verwacht niet dat dit effectief veel invloed zal hebben. Op wegen waar nu al borden "70 "staan wordt nu toch ook sneller gereden?
Naleven heeft meer te maken met de pakkans zoals Muug al zegt.

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by F M »

Maar de pakkans zal ook groter en groter worden, want voor flitspalen zullen er wel budgetten vrijgemaakt worden.

Nogmaals, er zijn veel plekken waar snelheidsbeperkingen nuttig en nodig zijn. Maar daar wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan. Ineens overal lagere snelheden, dat is gemakkelijk en dan hebben we ineens de plekken waar het nodig is er bij.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by Stefke »

F M wrote: Ineens overal lagere snelheden, dat is gemakkelijk en dan hebben we ineens de plekken waar het nodig is er bij.
En dan is er niemand meer die die absurde beperkingen nog ernstig neemt... :roll:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by karel-p »

70 per uur , lekker traag naar de zee. we kunnen toch niet rap. :lol: hé ik check effe m'n facebook want hier
moet ik toch nog 15 km ver aan 70 per uur. Lekker op de cruise control. och en m'n emails ook maar effe checken.
En natuurlijk motorpraat op de smartphone achter het stuur. :pillepalle: :pillepalle:

Wedden?

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by F M »

:stupid:
Bij de 2 vorige posts.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by Muug »

karel-p wrote:70 per uur , lekker traag naar de zee. we kunnen toch niet rap. :lol: hé ik check effe m'n facebook want hier
moet ik toch nog 15 km ver aan 70 per uur. Lekker op de cruise control. och en m'n emails ook maar effe checken.
En natuurlijk motorpraat op de smartphone achter het stuur. :pillepalle: :pillepalle:

Wedden?
Zelf sturende auto's !
Ze blijven toch al vanzelf in uw vak, en ze houden toch al vanzelf de goeie tussenafstand, en ze remmen zelfs mee als die voor u remt. :rayof:

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by zappa »

Betekent het dan een uitbreiding van zone 70 of gewoon minder 70 borden en wat meer 90 bordjes? De vrachtwagens aan 60 dan 8-)
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by den Bullet »

M' enfin, d' er verandert toch niks (in eerste instantie): de uitzondering wordt alleen de regel, en de op de meeste plaatsen was/is '70' de uitzondering.

En er zijn genoeg wegen waar 90 is toegestaan (of zelfs 120) :roll:

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by Koeno »

den Bullet wrote:En er zijn genoeg wegen waar 90 is toegestaan (of zelfs 120) :roll:
Ik weet in mijn buurt maar weinig wegen waar een 90km/u bord staat, dus wordt veelal 70km/u
ik weet 2 banen waar je normaal 120 mag (2rijvakken in beide richtingen gescheiden door iets anders dan witte lijnen) die een 90km/u bord hebben,
die blijven natuurlijk 90.

Ach ik vind het een spijtige zaak eigenlijk.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by bompa »

Zo zullen er met den tijd meer en meer in Nederland toerkes gaan rijden :grin:

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by F M »

No way. Holland is nog veel erger.

En ook hier in de buurt zijn er maar heel weinig wegen over waar je 90 mag rijden. En als ze de 70-borden gaan verwijderen, ben i ker zeker van dat ze geen 90-borden gaan zetten waar nu niks staat.
I am confused. Oh no, maybe not!

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by karel-p »

d'r verandert wel degelijk een heleboel.
Alle binnenwegen worden nu ook 70.
bvb langs een kanaal of zo. je weet wel van die baantjes groot genoeg om
wat sneller te rijden maar niet interessant genoeg om er borden te zetten.
Geen huizen, geen kruispunten, schoon doorrijden aan 90
dat wordt nu allemaal 70 , en dus strafbaar als je daar 90 rijdt.
d'r moet maar één ne keer staan en flits: uwe portemonnee weer wa lichter.

Komt erbij dat er veel meer gaat gekeken worden bij accidenten naar rempsporen en dergelijke.
Slecht staat wegdek?? modder op de weg ??? nee meneer U reed hier toch meer dan 70 dus bent U nu in fout :whip: waar dat ge vroeger zonder probleem 90 mocht......

Dikke zakkenvullerij. 't is ook aan de gemeenten om hun wegen aan te passen naar de gewestwegen en reken maar dat die dat mooi gaan volgen. :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by Muug »

't is simpel eh
de basisregel vroeger, toen we nog veel haar hadden, was : binnen bebouwde kom 50 en erbuiten 90. Niks geen borden nodig. Dat wordt nu : buiten bebouwde kom 70, binnen bebouwde kom 50 (+ plus de ondertussen klassieke tientallen uitzonderingen overal). Dus in principe mogen ze al die 70-borden recycleren en opstoken.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by bompa »

Hier zijn ze redelijk wat camera's aan het bij plaatsen volgens ik kan zien, als dat zo blijft verdergaan kunnen ze redelijk rap beginnen met trajectcontrole als ze willen .
Een 30 km rijden en ik zit in Nederland, en daar is het toch 60 km/u 80 km/u 100 km/u en als je daar een beetje uitkijkt kan je daar toch mooie ritjes rijden heb ik al ondervonden, en als't moet de heel kleine baantjes ,laatst nog eentje tegengekomen aan de blauwe kei op een terras , (ik was met de fiets :grin: ) en wat aan het praten geraakt , die had daar al die kleine baantjes daarachter en iets verder gereden met en zonder verharding , dus voor mijn part doen ze maar, op zo een baantjes staan ze toch niet en daar is het ook plezant rijden :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by bompa »

Muug wrote:'t is simpel eh
de basisregel vroeger, toen we nog veel haar hadden, was : binnen bebouwde kom 50 en erbuiten 90. Niks geen borden nodig. Dat wordt nu : buiten bebouwde kom 70, binnen bebouwde kom 50
Ze hebben het zelf ingewikkeld gemaakt , speelstraten ,( een straat dient om over te rijden ) fietsers die in alle richtingen mogen rijden, toen ik nog ging werken moest het fietspad in het bruin rood gelegd worden, laatst nog wat woorden gehad , ik reed over zo een rood gekleurd pad , en eentje riep hej jom gij mag hier niet rijden :shock: ik waarom niet ? Hij omdat da een voetpad is :o ,en ik , ik heb maar naar de kleur van de klinkers gekeken en die kleur was normaal toch voor een fietspaden, hij hier niet, dus die kleur telt ook al niet meer, ze maken het ons en hun eigen moeilijker en moeilijker met wat ze beslissen en na een paar jaar veranderen,'k denk dat er daar nen hoop onbekwame gasten aanzitten die maar beslissen navenant hun humeur van den dag , en niet meer weten wat ze een paar maand van te voren beslist hebben .

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by zappa »

bompa wrote:Hier zijn ze redelijk wat camera's aan het bij plaatsen volgens ik kan zien, :
sommige camera's zijn voor de viapass betalers in de mot te houden, die camera+palen, planten ze aan sneltempo aan, moet zijn dat 't opbrengt, want zo zo'n haast (zelfs portable plaatsen ze) das niet de gewoonlijke "jaren aansleep procedure" :mrgreen:
sig nature

Jopet
Posts: 839
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by Jopet »

Burgemeester Dirk Bisschop heeft er enkele jaren geleden er voor gezorgd dat Sijsele de eerste gemeente in België werd waar je overal maar 70 km/u mag rijden.... Overal zie je dus borden staan waarop staat "zone 70"
Wie is nu het meest gekende slachtoffer van een verkeersongeval in die "zone 70", inderdaad burgemeester Dirk Bisschop zelf.....
Hij is dus in zijn "zone 70" met zijn Porsche verongelukt en hij en zijn vriendin zijn beide overleden, hij was van de baan geraakt en in de gracht terecht gekomen.
Ik heb een vriend die op de autosnelweg aan 120 km/u met zijn Porsche in slaap gevallen is, ook van de baan geraakt en ook in de gracht terecht gekomen, resultaat: Porsche perte total, hijzelf had wat last van zijn nek en enkele schrammetjes.... maar de heer Dirk Bisschop na het ongeval met zijn Porsche op een gewone gewestweg waar je max. 70 km/u mag rijden is ter plaatse aan zijn verwondingen overleden en zijn vriendin wat later in het hospitaal....
Conclusie: rijden aan 120km/u is veel veel veiliger dan aan 70 km/u :o

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by zappa »

Jopet wrote: Conclusie: rijden aan 120km/u is veel veel veiliger dan aan 70 km/u :o

Groetjes,
Jopet
zou het niet kunnen liggen aan het feit dat je aan 120 indommelt met je porsche, maar aan 70 dat ge gewoon diep in comateuze slaap valt ? :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. De 90 km/u, wordt dan uitzondering.

Post by Muug »

bij hoge snelheden skipt zo'n porsche over 't gras gelijk een plat steentje over 't water..... als er geen boom in de weg staat....
Alleszins drama's voor de achterblijvers....

Post Reply