Verleden maand nog is kosten gemaakt

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
User avatar
Blackbert
Posts: 3474
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Verleden maand nog is kosten gemaakt

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 21 Nov 2018 17:22 Ik heb ook zo ne schakelassisten in mijn ASX'ke...
ne platte 1600cc naft met 110pk en met moeite meer koppel,
en dat spel wilt mij 50 in 5de doen rijden...
met alle respect, maar dan zit ge net boven de grens van bokkend rijgedrag...
zolang je rustig verder hobbelt met de rest van de kudde zal dat waarschijnlijk zeer 'groen' zijn. tot ge ne keer een beetje gas geeft om over een brug te geraken of om uw positie in de kudde te verbeteren. dan is 't ineens zuipen gelijk zot zonder enig resultaat. Hoe goed dat dan zal zijn voor uw 1600tje is ook nog een vraag.

soit foto's. Lang geleden ben ik al weggegaan van die zogenaamde gratis diensten om foto's online op te slaan. In de plaats heb ik een account geopend bij smugmug.com. ja, dat kost mij tegenwoordig 50€ per jaar. maar dat geeft mij de mogelijkheid zoveel foto's als ik wil te uploaden, en die mogen zo groot zijn als ik wil. geen limiet op dataverkeer (waardoor populaire foto's ineens niet meer te zien zijn.), talloze mogelijkheden om te sorteren, printen, delen, ...
Tegenwoordig vooral door de dochter gebruikt voor haar schoolwerk, net omdat ze met andere diensten ook problemen had.
O, en 't is het bedrijf van de baas van ADVRIDER.com, dat op de servers van smugmug draait. En dat vond ik ook een goeie reden.
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Verleden maand nog is kosten gemaakt

Post by bompa »

Koeno wrote: 21 Nov 2018 17:22 Ik heb ook zo ne schakelassisten in mijn ASX'ke...
ne platte 1600cc naft met 110pk en met moeite meer koppel,
en dat spel wilt mij 50 in 5de doen rijden...
met alle respect, maar dan zit ge net boven de grens van bokkend rijgedrag...
Den deze is een 130pk, en rij ik volgens het moet gaat da redelijkvlotjes ,Laatst 400 kg pellets op de aanhangwagen gaan halen voor te stoken en dat ging vlotjes, niks van gemerkt dat die er achter hing ,en het verstook was ook tussen de 3 en 6 L ,mag nu niet meer kg laden want ik heb hem maar gewoon laten keuren , anders als ik hem zou laten keuren om te trekken zou die 1200 kg mogen trekken en moest ik de eerste 4 jaar ook elk jaar terug naar de keuring. maar ik heb me wel moeten aanpassen om met die wagen te rijden, de vorige was een diesel en den deze is een naft , en dat scheelde in het begin toch wel wa in het vertrekken en schakelen ,

Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Verleden maand nog is kosten gemaakt

Post by Jopet »

bompa wrote: 21 Nov 2018 16:15 van de 11 tot 18 L :shock: als dat pijltje en cijfer verschijnt zou ik normaal moeten schakelen voor eco. te rijden ,maar nu ben ik er achter, nu is het van 3 tot 6 L en dat is te doen :mrgreen:
Ik dacht eerst dat je over mijn nieuwe Opel Insignia GSI bezig was, van 11 tot 18 L zijn verbruik zijn en stationair 3 tot 6 L..... 2 X getankt ondertussen, 1ste tankbeurt gemiddeld 10,95 L, 2de tankbeurt gemiddeld 11,56 L.... Zit wel een eco meter op maar wreed moeilijk om dat groen te houden, probeer het zelfs niet. Nu ja heb die auto ook niet gekocht om eco te rijden maar of veel rijplezier te hebben en als dit dat een litertje extra kost dan is het maar zo 8-) .
Als ik eco moet rijden dan neem ik wel de 508 SW of de oude C-Max waar de kinderen leren mee rijden, dat zijn diesels en dus bijna de helft zuiniger :shock: .

Groetjes,
Jopet

Image

Image

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Verleden maand nog is kosten gemaakt

Post by Muug »

kijk, de foto's van jopet zie ik
en al die foto's van bompa en zapppa niet, enkel "image", en ik zit nu thuis dus op een andere pc dan die van 't werk.
Ik zal morgen eens mijn administrator-vest aantrekken en naar de urls van die foto's kijken :thumbsup:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Verleden maand nog is kosten gemaakt

Post by zappa »

Muug wrote: 21 Nov 2018 22:46 kijk, de foto's van jopet zie ik
en al die foto's van bompa en zapppa niet, enkel "image", en ik zit nu thuis dus op een andere pc dan die van 't werk.
Ik zal morgen eens mijn administrator-vest aantrekken en naar de urls van die foto's kijken :thumbsup:
En wat doet Jopet om de foto's hier te kunnen plaatsen? smugsmug heb ik ooit eens getest, zonder betalen weliswaar, maar das gelijk ook niet alles. :dontknow:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Verleden maand nog is kosten gemaakt

Post by F M »

Jopet gebruikt photobucket, dat kan je zien als je met een quote wil antwoorden ;)

Maar je kan de foto's nu toch gewoon op het forum uploaden? Ze mogen dan wel niet te groot zijn, dus moet je ze meestal eerst verkleinen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Verleden maand nog is kosten gemaakt

Post by Tom Thumper »

Het ziet er naar uit dat als jullie ingelogd zijn in uwen Google account, de foto's zichtbaar zijn voor iedereen op het forum maar als jullie niet ingelogd zijn, omdat uw pc afsluit, de foto's niet maar zichtbaar zijn, voor niemand.

Hierdoor gaan jullie altijd uw eigen foto's zien, want je bent ingelogd. Anderen zien die dan ook. Komen jullie niet kijken, dan krijgen jullie gezeik over uwen kop omdat anderen de foto's niet zien. Je ziet dat gezeik pas als je ingelogd bent en de foto's wel degelijk kan zien. En ja, dan begrijp ik goed dat je nood hebt aan een goei tas koffie in een autotopic. :ugeek:
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Verleden maand nog is kosten gemaakt

Post by bompa »

Jopet wrote: 21 Nov 2018 21:06
bompa wrote: 21 Nov 2018 16:15
Ik dacht eerst dat je over mijn nieuwe Opel Insignia GSI bezig was, van 11 tot 18 L zijn verbruik zijn en stationair 3 tot 6 L..... 2 X getankt ondertussen, 1ste tankbeurt gemiddeld 10,95 L, 2de tankbeurt gemiddeld 11,56 L.... Zit wel een eco meter op maar wreed moeilijk om dat groen te houden, probeer het zelfs niet. Nu ja heb die auto ook niet gekocht om eco te rijden maar of veel rijplezier te hebben en als dit dat een litertje extra kost dan is het maar zo 8-) .

Groetjes,
Jopet
Maar waarom zou ik een nieuwe pagina openen om oven uwe wagen te praten :?: Maar proficiat met uwe nieuwe wagen :thumbsup:
Ik moet voor niks nog een grote wagen hebben nu we met zen twee thuis zijn, den onze kan vlotjes mee op de snelweg, geen enkel probleem, hierachter is het overal 50 of 70 KM/u met camera's ,in de week hing er een Porsche voor mij toen ik naar Turnhout reed en ik was even snel daar .Als ik me redelijk hou aan die pijltjes ga ik nog redelijk vlot mee met de andere wagens volgens ik kan zien op de baan ,wij vonden het een goede keuze en na een maand rijden nog altijd wij zijn tevreden over onze wagen 8-)
Last edited by bompa on 22 Nov 2018 14:51, edited 1 time in total.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Verleden maand nog is kosten gemaakt

Post by bompa »

Muug wrote: 21 Nov 2018 22:46 kijk, de foto's van jopet zie ik
en al die foto's van bompa en zapppa niet, enkel "image", en ik zit nu thuis dus op een andere pc dan die van 't werk.
Ik zal morgen eens mijn administrator-vest aantrekken en naar de urls van die foto's kijken :thumbsup:
Maar een tijdje geleden ging dat hier nog om foto's te plaatsen van Google Foto's en nu niet meer, is er hier dan iets veranderd aan het forum?

Post Reply