keuring

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: keuring / controle

Post by den Bullet »


User avatar
Schussboelie
Posts: 491
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: keuring / controle

Post by Schussboelie »

den Bullet wrote: 29 Mar 2022 15:55
Image
Dat laatste is een grap, bijna 1 april!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: keuring

Post by Droopy »

Net terug van de autokeuring.
Na jaren gesukkel en lange wachttijden in Brugge was ik vandaag aangenaam geschrokken.
Tijdens corona hebben ze daar werken uitgevoerd om alles vlotter te laten verlopen en er was dus geen wachtrij vandaag . :rayof: :rayof:
'k Had zelfs de tijd niet om mijn papieren uit te halen. :whistling:
De wagen is goedgekeurd maar nu komt helaas de "maar"... Er staat een vermelding op het keuringsverslag dat er in een van mijn nummerplaten foutieve gaten zijn geboord.
Die nummerplaten hebben al 9 jaar dezelfde gaten , zijn al 8 keer probleemloos door de keuring gegaan , de gaten zijn mooi in de vier hoeken en plots is er iemand die daar om God weet welke reden een probleem mee heeft. :o
Begrijpe wie kan. :dontknow:
En, helaas, weten we uit ervaring dat de politie die nummerplaten wel perfect kan lezen. :?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: keuring

Post by OzzePaa »

4 gaatjes, gewoon in de hoeken ? Jaren terug identiek hetzelfde meegemaakt, Droop. Gewoon m'n gat aan geveegd en 't jaar erop was de opmerking gewoon niet meer te vinden op m'n groene kaart.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: keuring

Post by Stefke »


User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: keuring

Post by Muug »

Jawadde.
En we gaan nog ver mogen rijden ook.

Stoffel
Posts: 491
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: keuring

Post by Stoffel »

Tja, het zat er aan te komen… voor mij valt de afstand nog mee.
Maar, amai als je ziet wat ze allemaal gaan keuren, dat gaat een halve dag duren :pillepalle:
Ik ben curieus hoeveel de moto’s gaan opslaan …iemand gaat die meerkost moeten betalen…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: keuring

Post by Muug »

Mensen gaan minder goesting hebben om moto's te verkopen. Tuurlijk gaat de verkoper mogen betalen.

Stoffel
Posts: 491
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: keuring

Post by Stoffel »

Ik denk dat de prijzen serieus gaan opslaan, een handelaar die personeel hiervoor moeten inschakelen gaat dat doorrekenen…
Verder gaan de originele dempers ook goed verkopen :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: keuring

Post by Koeno »

dat vraag ik mij dus af...

mijn ktm heeft de akra uitlaten, die CE keuring hebben... maar die hebben helemaal geen katalysator.
zou dat dan afgekeurd worden?

Stoffel
Posts: 491
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: keuring

Post by Stoffel »

Normaal niet, meestal zit de kat in het voorste gedeelte.
Op uwen Akra gaat normaal wel een e keur nummer instaan, db killer moeten er natuurlijk wel inzitten ..’
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Stoffel
Posts: 491
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: keuring

Post by Stoffel »

Op de AT staat ook een Akra, die kom uit de originele Honda catalogus …dus ik ga ervanuit dat die in orde is….
Maar die gaat mee mijn graf in…dus zal hopelijk nooit een keuring zien :rayof:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: keuring

Post by Koeno »

Stoffel wrote: 15 Dec 2022 21:54 Normaal niet, meestal zit de kat in het voorste gedeelte.
Op uwen Akra gaat normaal wel een e keur nummer instaan, db killer moeten er natuurlijk wel inzitten ..’
bij de ktm zit normaal de kat in de 2 dempers, vandaar dat die gigantisch heet worden en belachelijk zwaar zijn.
staat wel degelijk e keur nummer op en db-killers zitten erin, want.... ik vind hem nu al té luid...

Stoffel
Posts: 491
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: keuring

Post by Stoffel »

Gewoon niet verkopen… :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: keuring

Post by den Bullet »

VanVan staat 100% origineel. Zelfs de banden :mrgreen:

Dus als die weg zou gaan: geen probleem...

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: keuring

Post by F M »

Ik veronderstel dat als je een nieuwe moto bij een dealer koopt, dat die dealer jouw moto wel zal overnemen, en je niet zelf ermee naar de keuring moet, zoals bij auto's?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: keuring

Post by Muug »

F M wrote: 16 Dec 2022 11:02 Ik veronderstel dat als je een nieuwe moto bij een dealer koopt, dat die dealer jouw moto wel zal overnemen, en je niet zelf ermee naar de keuring moet, zoals bij auto's?
Dat zal allemaal per geval afgesproken moeten worden, mijn gedacht. Als die uw moto overneemt (=lage prijs) en dan ook zelf nog eens naar de keuring moet (=nog lagere prijs). Lijkt mij logische commerciële reflex van een zelfstandige.

User avatar
Bij
Posts: 441
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: keuring

Post by Bij »

Overname prijs is ook een beetje afhankelijk van vraag en aanbod. Ik heb net een 2de handse Duster gekocht.
Overname van een 12 jaar oude Peugeot 107 5 deur Full option met 78000 km op de teller was 3750€ :whistling:
Nu de grote merken geen kleine stads autokes meer maken heeft dit een effekt op de 2de handsmarkt :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: keuring

Post by Stefke »

F M wrote: 16 Dec 2022 11:02 Ik veronderstel dat als je een nieuwe moto bij een dealer koopt, dat die dealer jouw moto wel zal overnemen, en je niet zelf ermee naar de keuring moet, zoals bij auto's?
dat moet toch niet bij auto's, je laat die gewoon achter bij de dealer. Daar gaat ie de boot op voor export of de dealer maakt die klaar voor verkoop en gaat er zelf mee naar de keuring... :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: keuring

Post by F M »

Awel, het is dat wat ik veronderstel, ook bij een moto. De dealer gaat dan toch zelf naar de keuring?
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply