nog uit het 2022 topic...
nu een paar maanden later eens tijd en de moed kunnen bijeen rapen en om naar de keuring te gaan...
poging 1:
ik kies een ander station, dat mag want de termijn voor mijn herkeuring is reeds ruim vervallen. Ik kies weer voor een station van AIBV, 3 kwartier verderop. Helaas blijkt het daar alleen op afspraak te zijn, geen ontkomen aan, onverrichter zake terug naar huis....
Waarom het ene station uitsluitend op afspraak en het andere niet... ?:dontknow:
poging 2:
zelfde dag 25 minuten voor sluiting station vlakbij huis, ik stuif er redelijk vlot het terrein op maar een inspecteur springt voor mijn bus. Of ik een afspraak heb? Neen, want dat moet niet. Hij kan mij helaas niet toelaten, de keet is al gesloten, er moeten nog 6 auto's gekeurd worden...
Ik stuif nogal woest den hof af, niet zonder die inspecteur de huid vol te schelden...Thuis valt mijne frank, ik weet ineens vanwaar ik die inspecteur ken...
poging 3:
's anderendaags om 10u. dezelfde inspecteur lacht mij toe, ik herken u van gisteren en vandaag kan ik u wel toelaten! Ik herken u ook zeg ik, je bent de broer van x. , een goeie vriendin van mij...
De man schrikt zich een hoedje want hij kent mij niet. Maar kijk ik mag aanschuiven, het kan wel 2 tot 3u duren...
Maar bon, ik heb er mij op ingesteld... Na 1u45 ben ik eindelijk aan de beurt, de snotneus die moet keuren snapt er niks van en het interieur is precies nog altijd een probleem, er is weer 4 man nodig om het te bekijken... Enfin, 't is allemaal in orde meneer, behalve de remmen achteraan, meer dan 30% verschil....
poging 4:
ik heb achteraan alles vervangen, nieuwe remcylinders, remschoenen en veertjes en alles ontlucht en klaar. 3% verschil op de remmen en alles in orde.
De keuring, tsss....
wat ontbrekend meubilair is afkeur maar dat de banden er zo uit zien is geen enkel probleem, er zit immers nog 5mm profiel op...
De keuring snappen doe ik niet, maar kijk, de verse banden zijn er ondertussen eindelijk ook onder geraakt.