Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Nog eens een motoboekske gekocht. Omdat ik curieus ben naar de nieuwe Tracer 9 GT en er daar een testverslag van te vinden was. En wat weet ik nu meer? Eigenlijk niks. Veel blablabla in die testen... :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Stefke wrote: 04 Apr 2021 11:45 Nog eens een motoboekske gekocht. Omdat ik curieus ben naar de nieuwe Tracer 9 GT en er daar een testverslag van te vinden was. En wat weet ik nu meer? Eigenlijk niks. Veel blablabla in die testen... :wall:
Ik heb vorig jaar ook mijn Motoplus-abonnement opgezegd. Het kwam twee keer per maand en op den duur bladerde ik erdoor zonder nog te lezen.
BIKE blijf ik wel volgen. Ik betaal het abonnement per vier jaar. Die hebben naast de gewone testen gewoon ook een heel pak interessante rubrieken, plus ze hebben een aantal goeie schrijvers in dienst die echt goed schrijven. Je leest de testen haast enkel om hun schrijven, en niet om de moto waarover het gaat. :thumbsup:

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Stefke wrote: 04 Apr 2021 11:45 Nog eens een motoboekske gekocht. Omdat ik curieus ben naar de nieuwe Tracer 9 GT en er daar een testverslag van te vinden was. En wat weet ik nu meer? Eigenlijk niks. Veel blablabla in die testen... :wall:
:idea: Nog nooit gedacht aan een carrière (of job in bijberoep) in de journalistiek Stefke :?:
Het is niet dat ik je zo goed ken maar met je werkachtergrond en goede pen zou een job als testpiloot bij een motoboekske wel wat voor jou kunnen zijn. (en neen 't is niet om te zeveren dat ik dit post) ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Droopy wrote: 04 Apr 2021 14:04 :idea: Nog nooit gedacht aan een carrière (of job in bijberoep) in de journalistiek Stefke :?:
Het is niet dat ik je zo goed ken maar met je werkachtergrond en goede pen zou een job als testpiloot bij een motoboekske wel wat voor jou kunnen zijn. (en neen 't is niet om te zeveren dat ik dit post) ;)
Oei, neenee, absoluut niks voor mij. Een beetje voertuigbeheersing moet wel nog lukken, een goeie pen is wel ver te zoeken. En verder ben ik nogal allergisch aan strakke werkschema's en deadlines.... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

En aan de rijschool hebben ze geen strakke schema's??? :|

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by zappa »

Stefke wrote: 04 Apr 2021 22:40
Droopy wrote: 04 Apr 2021 14:04 :idea: Nog nooit gedacht aan een carrière (of job in bijberoep) in de journalistiek Stefke :?:
Het is niet dat ik je zo goed ken maar met je werkachtergrond en goede pen zou een job als testpiloot bij een motoboekske wel wat voor jou kunnen zijn. (en neen 't is niet om te zeveren dat ik dit post) ;)
Oei, neenee, absoluut niks voor mij. Een beetje voertuigbeheersing moet wel nog lukken, een goeie pen is wel ver te zoeken. En verder ben ik nogal allergisch aan strakke werkschema's en deadlines.... 8-)
youtube filmpjes maken ?
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Mijn botten in het vet gezet en mijne wintertenue klaargezet... :? Ik was eigenlijk wel blij met die 20°... 8-)

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Deze middag de motor gaan vuilmaken...
Note to self:
1. Dringend banden bestellen.
2. motor afleggen = hele reutemeteut van tractiecontrole & abs opnieuw afzetten :p
3. Blijven genieten :p
4. onderzoeken wat dat klapperend geluid geeft
5. betere camerapositie zoeken, want ook hier flappert/trilt het erg...


User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 05 Apr 2021 18:16 4. onderzoeken wat dat klapperend geluid geeft
Uw tanden???

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Nop, die was ik keihard op elkaar aan't houden... :p
't waren misschien wel mijn knietjes die het moeilijk hadden :lipsrsealed2:

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Stefke wrote: 04 Apr 2021 22:40 Oei, neenee, absoluut niks voor mij. Een beetje voertuigbeheersing moet wel nog lukken, een goeie pen is wel ver te zoeken. En verder ben ik nogal allergisch aan strakke werkschema's en deadlines.... 8-)
Een beetje veel voertuigbeheersing neem ik aan :) en met die allergie kan je inderdaad problemen krijgen in de journalistiek. :? :grin:

Om terug on topic te komen, vandaag ging ik de ketting van de moto aanspannen maar Vermits dit door plaatsgebrek
bij mij buiten moet gebeuren is het na twee hagelbuien plan B geworden : Uitstap naar een tuincentrum. :grin:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1274
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

ik heb de ingaande en uitgaande demping in richting (veel) zachter gedraaid bij de fabric.

en meteen gaan testen, ik maak mezelf wijs dat het een verbetering is.

en passant wat leuke paadjes in een bos of twee drie ontdekt.

en dat geheel legaal, heleluja

het was kutweer, niemand tegengekomen in de bossen - uniek!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1274
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 02 Apr 2021 16:13
Bij het uitproberen dan vastgesteld dat het zadel van de HVR los zit (en onderaan kapot is).
....
Allez, nog gene meter gereden en al een garantie claim moeten indienen.
Voorbeeldig beleid vd dealer en de firma HVR, een nieuw zadel is onderweg, met retourlabel voor het kapotte zadel.

:thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1274
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

Gisterenochtend een mailke gestuurd naar de dichtsbijzijnde "onafhankelijke" enduro/MX garagist (en vijf google sterren met véél reviews, stel je voor) om de fantic te servissen.

Antwoordt niet.

:whip:

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 08 Apr 2021 20:07 Gisterenochtend een mailke gestuurd naar de dichtsbijzijnde "onafhankelijke" enduro/MX garagist (en vijf google sterren met véél reviews, stel je voor) om de fantic te servissen.
Antwoordt niet.
:whip:
Geef die mens eens wat tijd zeg.... ;)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Van de week een andere uitlaat geïnstalleerd op de T7 geinstalleerd. Geen "Loud pipes save lives" bullshit, daar heb ik geen behoefte aan. Wel een andere positie, meer "binnen" de lijnen van de motor ipv een halve meter buitenboord zoals de originele. Pools spul (Huzar). Mooi afgewerkt, goeie prijs, snelle service. En volgens de fabrikant 2dB stiller dan de originele. Dus vandaag een testritje gedaan en goed bevonden! :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Waar vind je het toch allemaal :thumbsup:

Verder heb ik vandaag een nieuw record gebroken denk ik. F650GS deze ochtend te koop gezet en om 19u was de verkoop rond. :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 09 Apr 2021 22:21 Waar vind je het toch allemaal :thumbsup:
Staat er toch: Polen :lol:
Enige minpunt: geen E-keurmerk. Maar motorkeuring zijn zorgen voor later...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Muug wrote: 09 Apr 2021 22:21F650GS deze ochtend te koop gezet
😲😲😲
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

F M wrote: 10 Apr 2021 01:41
Muug wrote: 09 Apr 2021 22:21F650GS deze ochtend te koop gezet
😲😲😲
Wel ja... de moto was voor haar, maar ze heeft er twee keer mee gereden. Maar ze gebruikt haar vrije tijd liever om te sporten. En ik wil geen moto's in huis die niet rijden.

Locked